Zatiaľ čo Peťo zachytával na tabuľu podobizeň toho nešťastníka (rozumej trpaslíka :o),
my sme si s deckami zahrali dámu. V základoch ide o rovnaké pravidlá, ako pri rovnomennej stolovej hre, rozdielom však je, že tu nehrajú jednotlivci, ale skupiny, pričom ide vždy jeden žiak z 1. skupiny proti jednomu žiakovi z tej druhej. Ten, kto z nich povie prvý výsledok (môže ísť o príklad z násobilky, sčítania a odčítania, či premeny jednotiek), má ťah (môže sa teda stať, že jedna skupina má aj 2-3 ťahy po sebe). Pohyb panáčikov aj vyhadzovanie a získavanie dámy je v súlade s platnými pravidlami originálnej hry. (Túto hru vymyslel Peťo, za čo si podľa mňa zasluhuje minimálne 1*:o)
Teraz treba trpaslíka riadne pomerať,
aby sme ho dokázali prerysovať do zošita (samozrejme 10 krát menšieho :o)
"Pozor, pozor, dôležité hlásenie. Trpaslíka možno chytiť len pomocou špeciálneho náhrdelníka so štvorcovými ozdobami. Viď nákres na tabuli :o)"
Materiál potrebný k výrobe "chytacieho náhrdelníka": Metrový špagát, papier, pravítko, kružidlo, dobrá nálada :o)
Trpaslík je chytený a tak sa môžeme pustiť do vianočných osláv. Najskôr sme si samozrejme pripravili stromček(ten som zabudol v kabinete a tak bola palma z prvého okna náhradným riešením :o) a pod neho uložili darčeky.
Zazvonilo a tak odchádzam na dozor (lebo prestávky sú potvory, ktoré nám učiteľom nedávajú zaspať :o) a po návrate...zase nie je pripravená tabuľa na ďalšiu hodinu? Ale počkať, dnes je to všetko nejako inak :o)
Prekvapenie, pán učiteľ. Želanie bez gramatických chýb a napravo, stručný obsah programu, ktorý si decká pripravili. Pozerám ako puk, lebo až doteraz svoj diabolský plán predo mnou dobre tajili :o)
Ty brďo, že karate :o)
Aj darčeky som dostal (aj mrkva zas bola, teda dve :o)
No a stoly sa prehýbajú pod horou jedla a pitia, tak načo čakáme?
Na záver si ešte zaspievame novú pieseň Pády, bez zvady. Decká vraj dostali za úlohu, venovať sa tým šiestim potvorkám počas prázdnin, tak tu je môj malý darček pre tých lenivejších :o)
((audio))
Nominatív, genitív, datív, akuzatív, lokál a inštrumentál - 2 krát
Kto, čo ? nominatív, koho, čoho ? genitív - 2 krát
Nominatív, genitív, datív, akuzatív, lokál a inštrumentál - 2 krát
Komu, čomu ? datív, koho, čo vidím ? akuzatív - 2 krát
Nominatív, genitív, datív, akuzatív, lokál a inštrumentál - 2 krát
O kom, o čom ? lokál, s kým, s čím ? inštrumentál
Nominatív, genitív, datív, akuzatív, lokál a inštrumentál - 2 krát
Venované Peťovi, budúcemu (m)učiteľovi a deťom zo 4.B s vďakou, za spríjemnenie posledného školského dňa v roku 2007 :o)