reklama

Ako sme odhalili vinníka

„To je debil, ten …“ ozýva sa zozadu. „To nebol on, to boli tie kravy šiestačky…“ tvrdí ktosi ďalší. „No, ukľudnite sa, len zapíšem chýbajúcich a hneď sa vám venujem!“ prehodím nedbanlivo a opäť sa skloním ku triednej knihe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)
imitácia môjho umeleckého nákresu :o)
imitácia môjho umeleckého nákresu :o) 

Keď konečne dopíšem, zdvihnem hlavu a pozerajúc na tabuľu, kde stojí napísané: „Roman miluje Terezu“ (nápis je prirodzene vo veľkom srdci :o), ledabolo prehodím: „Tak, kto to bol?“ Objavilo sa hneď niekoľko dohadov, obviňujúcich tých najväčších šintrov v triede a samozrejme sa ozvalo aj niekoľko hlasov v prospech spomínaných šiestačok, ktoré sa údajne v ostatnom čase viackrát objavili v našej triede (vraj sa im páči ktorýsi z mojich štvrtákov :o)

Chvíľu ich ešte nechám hádať a obviňovať sa navzájom, napokon ich zvýšeným hlasom sucho požiadam, aby označili vinníka, pričom na papier napíšu aj dôvody, na základe čoho označili práve toho, ktorého žiaka. Keď s tým sú hotoví, prichádza čas na vysvetlenie…

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Ten nápis, som na tabuľu napísal ja!" Prekvapene sa na mňa pozerali a prekrikujúc sa dožadujú vysvetlenia. "Takže, prečo som to spravil? Prečo som dnes ráno napísal toto tu na tabuľu?“ ukážem s úsmevom na svoje umelecké dielo a potom pokračujem: „Nič zlé som tým nemyslel, len som chcel, aby ste videli, ako ľahko možno niekoho krivo obviniť na základe istých nepodložených dohadov a predpokladov."

Približne o dva týždne neskôr sa v škole prírode stratili nejaké sladkosti...

"Pán učiteľ, nezobrali ste to náhodou vy?" spýtal sa ma ktorýsi chlapec z mojej triedy. Zostal som v pomykove. Napokon som sa predsa len zmohol na proti otázku, prečo si to myslí. Chalanisko sa šibalsky usmial a vraví: "Nám ste už v triede ukázali, aké sú predsudky nebezpečné, a že nemáme nikoho obviniť len tak, bez dôkazov, ale tretiaci to ešte nevedia, tak možno to teraz chcete ukázať aj im..."

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu