reklama

Keď písomka dopadne fakt dobre!!!

„Otvorte si zošity, odpíšte si zadanie z tabule a začnite pracovať,“ poviem sucho a čakám, ako zareagujú. Netrvá to dlho a hneď sa niekoľkí ozývajú. Vraj: „Obvod kruhu sme ešte nepreberali!“ Prikývnem, spokojne sa usmejem a pomyslím si, že písomka z pred dvoch týždňov priniesla svoje ovocie. V duchu si odfajknem dosiahnutie prvej méty. Chvíľu počkám, kým sa upokoja (sú totiž veľmi spokojní, že prišli na učiteľov chyták :o) a potom som už zase vážny a pokračujem:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (33)

 „Každý z vás má pred sebou počítač. Zapnite ho, otvorte si internet a pokúste sa akýmkoľvek spôsobom dostať výsledok tohto zadania do zošitu!“ Najskôr na mňa prekvapene pozerajú, no keď vidia, že nežartujem, poslúchnu a začínajú pracovať.

O pár minút mi ktosi hlási: „Ja to mám, pán učiteľ.“ Pozriem do zošita, výsledok je správny. Požiadam teda dotyčného, aby mi ukázal spôsob dosiahnutia cieľa. Klikne na akúsi stránku a tam je priamo program, ktorý vám behom sekundy sám vyráta spomínaný obvod. Usmejem sa a požiadam ho o žiacku knižku. Postupne tu boli ďalší traja či štyria, ktorí objavili na „nete“ spomínaný program a použili ho k splneniu úlohy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niekoľkí ďalší vsadili na vzorec 2πr. Títo sa odo mňa sprvoti dožadovali aspoň akej - takej informácie ohľadne π, no keď som len mykol plecami, pochopili, že si musia poradiť sami. A poradili si! Dokonca vo výpočtoch nepoužívali 3,14 , ale omnoho presnejšie číslo: 3,14159 26535 89793 23846 26433 83279 (tuším to našli vo Wikipedii) (sranda, ani desatinné čísla sme ešte nepreberali :o))). A jednotky v žiackych knižkách pomaly, ale isto pribúdajú. 

Ako tak prechádzam pomedzi decká odrazu zostanem zarazene stáť. Andrejka si bezostyšne naťukáva svoje meno a heslo do Gmailu. „Toto nemyslíš vážne! Máte pracovať na zadanom príklade a nie zabávať sa s poštou!“ zvyšujem hlas. Andrejka sa len milo usmeje a vraví: „No, veď práve. Ja som našla stránku, kde keď si zadáte polomer, pošlú vám automaticky vypočítaný obvod a aj obsah kruhu, na mail, ktorý tam uvediete. Tak si idem pozrieť, či už to poslali.“ „Ty brďo, to je fakt dobré „ vravím a na viac som sa nezmohol :o)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hodina pomaly končí, k správnemu obvodu spomínaného kruhu sa dostala viac ako polovica detí. Na poslednú písomku v mojom školskom živote to fakt nebolo zlé. Vlastne mi to pripadalo úžasné, vidieť tých malých prďolákov, ako horúčkovito hľadajú, kde – tu si čosi poznačia a nakoniec víťazoslávne kričia: „Už to máááám! Pán učiteľ, už to máááám!“...

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu