reklama

Dohoda o prijímaní podarúnkov a úprave vzájomných práv a povinností

uzatvorená podľa § 969 odsek 3 školského zákonníka medzi účastníkmi dohody:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)
Seriózna dohoda, akurát že v žltej časti je reč o tatkovi Šmolkovi :o)))
Seriózna dohoda, akurát že v žltej časti je reč o tatkovi Šmolkovi :o))) 

V triede, kde (m)učím sotva mesiac, sa hompáľajú tri vajíčka, uviazané na špagáte, približne 50 cm nad zemou. "Čaká vás náročná úloha," vravím mojim malým (m)učencom na začiatku dnešnej etiky. "Presne o desať minút prestrihnem špagáty, na ktorých visia vajíčka. Vy ste tím záchranárov a musíte zabezpečiť, aby sa vajíčka pri páde nerozbili. Nemáte veľa času, ale ak si dobre rozdelíte úlohy, mali by ste to stihnúť." Pripravil som si stopky, no v tom som si "celkom náhodou" spomenul, že...

"Jej, decká, skoro som zabudol, ak sa vám podarí vyhrať, teda zachránite všetky tri vajíčka, mám tu pre vás cukríky, ale podľa najnovších krízových pravidiel, vydaných ministerstvom školstva, musíte podpísať dohodu o prijímaní "podarúnkov." Rozdal som im dokument formátu A4, týkajúci sa prijímania sladkostí a iných drobností žiakmi (všetko napísané veľkosťou písma 6 :o). Kdesi v druhej polovici sa nachádzala veta:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Účastníci dohody uznávajú, že porušenie uvedených povinností v tejto dohode môže spôsobiť vysoké škody SZŠ Harmónia, ako i štátnemu rozpočtu Slovenskej republiky, preto sa dohodli, že ako záruku o zodpovednom prístupe k "podarúnkom" je žiak povinný od chvíle podpisu tejto zmluvy každý deň kontrolovať, či si dal tatko Šmolko čisté ponožky."

Ako som správne predpokladal, decká si pokojne pobrali dohody a podpísali ich. Teda až na Maťka, ten si ju chcel najskôr prečítať (asi ma už trochu podozrieval po našej akčnej matematike :o), ale písmo bolo malinké, textu mnoho a čochvíľa sa mala spustiť záchranná akcia pod krycím názvom "VAJCE", tak to napokon vzdal i on :o)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nasledovala akčná tímová hra, ktorá dopadla na výbornú. Deckám sa vďaka skvelej spolupráci podarilo zachrániť všetky 3 vajíčka. Rozdal som im teda sladkú odmenu (v dohode definovanú ako "podarúnok" :o) a kým si rozbaľovali cukríky, porozprával som im zážitok jedného priateľa v USA.

V posilňovni mu vysvetlili, že sa tam nesmie robiť neporiadok a aby vraj podpísal, že s tým súhlasí. Keď to podpísal, zistil, že sa podpisom súčasne zaviazal, že bude rok platiť členstvo v tej posilňovni... Ale nemusíme chodiť až tak ďaleko po takýto príklad. Podnikateľovi u nás na Slovensku prišiel list, aby si aktualizoval svoje údaje na internete a ich aktualizáciu potvrdil svojim podpisom. Keď tak spravil, dodatočne zistil, že v zmluve o aktualizácii boli kdesi ukryté malé písmenká s informáciou, že ho táto aktualizácia bude stáť toľko a toľko a on sa svojim podpisom zaväzuje uhradiť spomínanú čiastku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som dohovoril, deckám pomaly svitlo. Dnes to našťastie dopadlo dobre. Na celej veci sme sa schuti zasmiali a dohovorili sme sa, že od dohody, podpísanej tak neuvážene, radšej upustíme, aby oni nemuseli doživotne kontrolovať, či si dal tatko Šmolko ráno čisté ponožky, alebo nie. Celkom mi postačil sľub, že sa v budúcnosti vyvarujú unáhleného podpisu, aby sa tým nedostali do podobnej šlamastiky so Šmolinkou, Všemajstrom, alebo nebodaj s Dudrošom :o)

A čo vy? Čítate si pozorne zmluvy a dohody, ktoré podpisujete?

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu