reklama

Keby som bol ministrom školstva,

spýtal by som sa...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (60)
Obrázok blogu

...Keby som bol ministrom školstva, vyhradil by som si každý týždeň aspoň jeden deň, kedy by som potajomky vykĺzol z úradu a zamieril si to do nejakej školičky. Len tak, naľahko, bez zbytočného ohlasu a novinárov. Vkĺzol by som do triedy a ticho pozoroval, ako prebieha moja reforma. Áno, občas by som sa prirodzene neudržal a trochu by som sa zapojil aj ja (veď aj minister je len človek :o). V Prievidzi by sme si zaspievali vybrané slová (lebo gitaru by som mal samozrejme pre každý prípad so sebou :o), v Prešove by sme prežili malé dobrodružstvo... Malý Janko prichádza domov. "Mami, oci, dnes nás učil minister. Preberali sme kostru a svaly a bolo to supeeeer." A ocino sa smeje, až sa mu natriasa okrúhle bruško a maminke až slzy vybehnú a malý Janko im do toho odrecituje základné časti kostry a ocino uznanlivo pokyvkáva hlavou a maminka si pomyslí, že to vôbec nie je zlé, mať ministra, ktorý sem, do Hornej Potône, prišiel len kvôli jej Jankovi... A keby som na svojich potulkoch po školách stretol nejakého super učiteľa, pozval by som ho večer na pivo. Žiadna oficiálna večera v Grand hoteli, skôr malá krčma, kde by sme sa mohli pokojne porozprávať o tom, čo sa mu na mojej reforme páči a čo nie. Kde by som mu mohol bez zbytočných póz a giest stisnúť ruku a poďakovať, za to, čo robí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

... Lenže ja, nie som ministrom, a koniec - koncov, čo to je za hlúposť, aby minister, ktorý má k dispozícii kopu úradníkov, sám pobehoval po školách a "vlastnoručne" hodnotil reformu, ktorú mu omnoho lepšie vyhodnotia štatistiky školských inšpekcií, precízne mapujúce kompletnú pedagogickú dokumentáciu... Pre pána kráľa, aby dokonca učil ?!? A teraz sa prosím podržte - aby večer, po pracovnej dobe, chodil s neznámymi a bezvýznamnými učiteľmi na pivo. Veď také niečo nemá žiadnu logiku, veď to je úplný úlet a slovami našich detí, totálna haluz...

No ak by som bol predsa len ministrom a chcel by som zistiť, ako sa darí mojej reforme, spýtal by som sa našich detí, akú zmenu pocítili... 

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu