reklama

lylylylylylylylylyly

Dávid, ja viem, že po tvrdej spoluhláske mám napísať tvrdé y a po mäkkej, mäkké... Pri takom "H" a povedzme "J" je to jasné, ale ako mám do kelu počuť, kedy je to tvrdé "L" a kedy mäkké "Ľ" ???

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
Obe speváčky vo chvíli, keď sa akurát nebijú a nehryzú :o)))
Obe speváčky vo chvíli, keď sa akurát nebijú a nehryzú :o))) (zdroj: Baška)

Otázka niektorého z mojich (m)učencov ma inšpirovala k "remaku" mojej piesne The song of the Vybrané slová pre tretiakov. Vlastne som si odtiaľ požičal len slohu, venovanú tvrdému "L", ktoré nás momentálne najviac trápi. S naspievaním mi pomohli naše dve Prďloky, vraj na revanš, za príjemne strávené prvé dni prázdnin :o)

Takže milí moji Prďoláci (teda, chcel som povedať (m)učenci), tu je váš vianočný darček. Pieseň:

"LYLYLYLYLYLYLYLYLYLYLYLYLYLYLYLYL"

((audio))

Lyko, lysý, mlyn, plyn, lýtko, lyžica: 3 krát

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

očami zablýska opica.

Plytký, slýchať, vzlykať, lyže, plyš: 3 krát

pomaly nezlyháš, to si píš :o)))

Ps: A aby som nezabudol, po vianočných prázdninách si dáme diktátik na písanie i/y v slovavách s "L" a "Ľ".

Tak teda šťastné a veselé :o)))

Pps: Milí čitatelia blogov, ak náhodou vlastníte doma, alebo vo svojom okolí dieťa (poprípade psíka :o), ktoré má taktiež problémy počuť v našej ľúbozvučnej reči, kedy je tam "L" a kedy "Ľ", neostýchajte sa, sťahujte, napaľujte, šírte. Na tento song sa neviažu žiadne autorské práva, resp. autor songu ani interpretky o žiadnych nevedia :o)))

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu