reklama

Už sa niet čoho báť...

Vchádzam do triedy. Namiesto obvyklého miesta vpredu si to zamierim do poslednej lavice. Ticho si sadnem a pozorujem nového učiteľa. Je fakt dobrý.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Pred časom som deckám hodil info, že existuje celkom zaujímavý grafický program - GIMP. V škole sme riešili veľa iných vecí a tak sme ho zatiaľ "odložili do zásuvky". Malý David sa nedávno ponúkol, že už sa programu trošku doma venoval sám, lebo ho to veľmi zaujalo a že by nás v ňom mohol niečo naučiť. Neprotestoval som. Nikdy som sa nehral v škole na neohrozeného učiteľa, ktorý vlieva vedomosti a poznatky do hláv úbohých žiačikov. Skôr sa vnímam ako akúsi škatuľku so zápalkami, ktorá zapaľuje ich plamienky. Na dlhodobé horenie ma moc neužije. A teraz už prosím ticho, hovorí malý David :o)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Najskôr si otvorte program GIMP a stiahnite si tam nejaký obrázok z plochy," zahlásil malý David suverénne. "Ale ako?" ozval sa ktosi. A David sa hneď ujal slova, vraj je to možné spraviť viacerými spôsobmi, že kto chce, môže si kliknúť priamo obrázok a ten dať otvoriť v programe GIMP, alebo si otvoriť najskôr GIMP a dať si súbor - otvoriť, ale najjednoduchšie je myškou potiahnuť obrázok z plochy priamo do otvoreného programu. 

Obrázok blogu

"Klinknite si farby a tam sa pohrajte hneď s prvou ponukou, farebným vyvážením."

Obrázok blogu

"Teraz skúste nástroje a v nich si nájdite štetec. Skúste si s ním spraviť takúto svetelnú žiaru..."

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

"No a ak chcete urobiť nejaké umelecké obrázky z fotografií, kliknite si vo filtroch na umelecké a budete pozerať, čo všetko sa dá spraviť."

Obrázok blogu

"David, ale ako mám spraviť tú mozaiku?" "To si dáš filtre, potom skreslenie a tam si klikni tretie zvrchu."

Obrázok blogu

Spokojne pozorujem malého Davida zo zadnej lavice. S úľavou si uvedomujem, že aj keby som hneď zajtra odišiel, nepotrebujú ma už tak veľmi. Naučil som ich, že svet je neuveriteľne vzrušujúci a zaujímavý a stojí za to ho spoznávať. Sú hladní po poznaní a túžia po nových veciach. Čo viac by som ich mohol ešte naučiť? Čo viac by som si mohol priať... 

Epilog...mnoho tvárí jediného obrázku...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

 

Ako tak pozerám na práce tvojich žiakov, milý malý David, musím uznať, že si fakt skvelý (m)učiteľ :o)

- - -

...a keď už nebudem viac vašim učiteľom a vy už nebudete mojimi žiakmi, stále tu zostane to najcennejšie, čo medzi nami bolo... priateľstvo...

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu