reklama

Rozvoz piva ako motivačný faktor učenia

"Keď som ešte robil závozníka a rozvážal pivo..." "Čo? Dávid, ty si rozvážal pivo???"  ozval sa značne prekvapene ktorýsi zo štvrtákov :). "Jasné. Strakonický nektar! Takže. Keď som ešte rozvážal pivo, boli dni, keď som mal tri, či štyri obedy denne. Vždy, keď sme niekde priviezli sudy a bolo treba ich aj uložiť, pomohli sme, a tak nás počastovali. Skoro ráno väčšinou kávou, no a od tej jedenástej obedom." "Dávid? Ale veď máme teraz vedy!" "Jasné, že máme vedy. Vezmite stoličku a poďme von."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

"Ako som vravel. Keď bolo treba, pomáhali sme krčmárom uložiť sudy. Sudy to boli fakt ťažké, alebo sa mi také aspoň zdali :). A ak bolo treba sudy umiestniť niekde vyššie, používali sme naklonenú rovinu. No na dnešných vedách sa máme okrem iného venovať práve naklonenej rovine." Pojem naklonená rovina im zjavne nič nevravela, a tak som pristúpil k názornej ukážke.

Zastavil som okoloidúcu kolegyňu a požiadal ju, aby si sadla na koliečkovú stoličku. Potom som poveril dvoch najmocnejších, aby Ľudku vyložili hore.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Nepodarilo sa im to. 

Obrázok blogu

Prstom som ukázal na bezbariérový prístup. "Použite naklonenú rovinu." 

Obrázok blogu

´

Čáry máry fuk :) A je to!

Obrázok blogu

Po naklonenej rovine prišla na rad páka. Požiadal som Lucku, aby zdvihla mojich 95 kg. A viete, čo sa stalo? Nepodarilo sa jej to :)

Obrázok blogu

Potom som si sadol na húpačku, tesne za jej ťažisko. A požiadal Lucku, aby ma skúsila opäť zdvihnúť, tehtokrát za použitia páky. Sim sa la bim. Zdvihla ma ako pierko. 

Obrázok blogu

Zo školy som vzal starú plachtu. Tri decká sa postavili na lavičku a mali ma udržať. Prekvapivo sa nepodarilo :)

Obrázok blogu

Plachtu sme prehodili cez konštrukciu húpačiek. Ja som sa zavesil na jednu stranu kladky a tí traja nešťastníci na druhú. Dexempo multo šupiplex... bez obtiaží ma udržali vo vzduchu :) 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Vysmiati a vymrznutí s pomerne konkrétnou predstavou o fungovaní páky, kladky a naklonenej roviny, hrnieme sa späť do školy...keby mi pred rokmi niekto tvrdil, že skúsenosti z rozvážania piva využijem pri  zážitkovom učení prírodovedy, vysmial by som ho, ale ako sa vravieva ... ak chceš pobaviť Pána Boha, začni si plánovať budúcnosť :)

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu