reklama

Milé deti.Už žiadne vreckové!Ak potrebujete peniaze,zarobte si ich!

Prológ... ŠvP kdesi na v okolí Trenčína..."Pán učiteľ, ja by som si chcel niečo kúpiť, ale nemám dosť peňazí. Nemohli by ste mi požičať?" Najskôr som aj chcel, no keď som zistil, že chalanisko dostal do školy v prírode od rodičov tisícku, ktorú rozflákal behom niekoľkých dní, zatiaľ čo ja som s dvoma dcérami v pohode vystačil s päťstovkou, zdalo sa mi to nevýchovné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (33)
Mama a ja, dvojstrana 84 - 85 :)
Mama a ja, dvojstrana 84 - 85 :) 

Viete, myslím, že ak deti jednajú s peniazmi príliš ľahkovážne, nie je to ich chyba. Iba ťažko si totiž môžu uvedomiť skutočnú hodnotu peňazí, ak ich len tak dostávajú od rodičov. Z tohto pohľadu by bolo najrozumnejšie vreckové zrušiť. Na druhej strane je však fajn, ak majú deti nejaké svoje úspory, za ktoré si môžu kúpiť vec, ktorá nám, rodičom, nepripadá až taká dôležitá, alebo na ňu skrátka nezostane v rodinnom rozpočte dostatok financií :)

My sme doma pred časom vreckové zrušili. Respektíve sme zrušili vreckové, chápané ako nenávratný finančný príspevok rodičov svojim ratolestiam a namiesto toho sme zaviedli možnosť, peniaze si zarobiť. Navrhol som deťom, aby mi pomáhali pri písaní článkov, resp. pri realizácii iných mojich mimoškolských aktivít s tým, že sa s nimi podelím o zisk. A deti súhlasili.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pomohli mi s článkom do "Mama a ja" a dostali časť môjho autorského honoráru. Podobne sa potrápili a prispeli mi nejakými myšlienkami k článku ohľadne hudobnej výchovy uverejnenom na školskom portáli. Už mám v hlave aj ďalšie nápady, ako ich "zamestnám" a dám im tak príležitosť zarobiť si vreckové. (Len pre poriadok, domáce práce ani nič podobné sme do systému "zárobkovej činnosti" nezaradili, nakoľko za ich vykonanie nedostáva peniaze ani mamička s ockom :)))

Jasné, že máme s Barunkou pochybnosti, či je tento spôsob vhodný. Či je správne, aby do vzťahu rodič - dieťa vstupovali peniaze...

...no za posledných dvanásť rokov sme si obaja viackrát uvedomili, že jedinou istotou rodiča, je neistota, či koná vždy správne...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Epilóg...

Obrázok blogu

Ps: Napísať tých pár riadkov im trvalo dobrú hodinu :).

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu