Otrasná kravata, čo poviete?

Autor: Dávid Králik | 13.4.2011 o 12:12 | (upravené 13.4.2011 o 12:19) Karma článku: 11,25 | Prečítané:  3652x

Dobrý deň, dámy a páni. Hovorí k vám kapitán lietadla. Všetkých srdečne vítam na palube letu dva-nula-nula-sedem-dva-nula-jeden-jeden..." Ľudia na sedadlách sa pomrvili a prekvapene pozerali smerom dopredu na pána s otrasnou kravatou...

Možno nie je až tak otrasná, ale je to fakt riadny gýč :)))Možno nie je až tak otrasná, ale je to fakt riadny gýč :)))

"Sme radi, že ste si vybrali práve našu spoločnosť IUVENTA airlines. V prípade nebezpečenstva rodičia nasadia masku najskôr sebe, až potom svojim deťom," pozriem dole a pokračujem..."Fuj, to je hrozná kravata. Akože úplný gýč." Z neveľkého publika sa ozve smiech. Nevšímam si to a pokračujem: "A ja mám teraz na výber. Buď to nechám tak a predstavím vám projekt KomPrax v kravate, v ktorej vyzerám fakt hlúpo, alebo..." Podišiel som k vešiaku, vzal odtiaľ celkom serióznu kravatu... "alebo spravím pár krokov a zmením to." Pomaly som si dal dole "psíkov" a nahradil ich jednofarebnou decentnou kravatou.

"A presne toto je jedným z cieľov národného projektu KomPrax - Kompetenice pre prax. Vychovať mladú, aktívnu generáciu, ktorá nebude frfľať a nadávať, ako je všetko nanič a pritom sama prstom nepohne. Je tu problém? Ok, tak ho skúsme rozanalyzovať, potom hľadajme riešenie a napokon ho aj vyriešme. Počas vzdelávaní získajú absolventi základné zručnosti a kompetencie, aby dokázali problémy identifikovať a následne aj riešiť. Veríme, že mladý človek, ktorý to dokáže, bude mať neskôr omnoho väčšie šance uplatniť sa na trhu práce. K tomuto uplatneniu prispejú aj rokovania zamerané na uznanie prínosu neformálneho vzdelávania vysokými školami i zamestnávateľmi. 

Čo sa týka samotných vzdelávaní, v podstate ide o tri víkendové stretnutia. Mladý človek si počas nich osvojí základné kompetencie mladého vedúceho. Počas prvej víkendovky sa naučí hľadať a analyzovať problém. Vráti sa domov a poobzerá sa dookola, kde je nejaký problém :) Na druhé stretnutie už príde s identifikovaným problémom a snaží sa pripraviť aj nejaké riešenie tohto problému. Odkonzultuje svoj návrh so školiteľom a napíše projekt. Projekt následne zrealizuje (v období medzi druhou a treťou víkendovkou). Na tretie (posledné) stretnutie už príde s konkrétnymi výsledkami. Ako prebehla realizácia, čo sa podarilov a čo nie (samozrejme aj s hľadaním dôvodov). Ak som pred tým spomínal uznanie prínosu neformálneho vzdelávania, treba spomenúť aj databázu, kde budú absolventi vzdelávačiek zaradení pod istým číslom a každý zamestnávateľ si bude môcť overiť, aké kompetencie mladý človek má, pri akej príležitosti ich získal a tiež, v akom projekte ich "vlastníctvo" overil :)

Keďže je záber projektu veľmi veľký, v každom kraji máme regionálneho odborného riešiteľa, ktorý nám bude pomáhať koordinovať vzdelávačky v konkrétnom regióne. Informácie o konkrétnych osobitostiach projektu vo vašom regióne vám podá Dada, letuška Prešovského kraja," s týmito slovami som ukázal na jednu z našich ROR (tá strašná skratka znamená, prosím pekne, Regionálny odborný riešiteľ :)Dada sa nenechá dvakrát ponúkať...

"Važení cestujúci, v prípade nebezpečenstva sa v uličke rozsvietia núdzové svetlá, ktoré označujú cestu k najbližšiemu východu." Pozorujúc ROR (fakt strašná skratka :), šermujúcu rukami nohami, aby naznačila, kde presne sú tie núdzové východy, som sa musel usmievať :)

Bola to pekná služobka. Dokonca tak pekná, že som si na mamuta byrokrata, za celý čas ani len nespomenul :)

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?