reklama

Už viem, že ju neskôr nebudú poslúchať

Prechádzajúc mestom som stretol triedu tretiakov, či štvrtákov, ktorí zavítali na školský výlet do nášho hlavného mesta. Pani učiteľka bola milá a decká vyzerali, že ju berú...nie som jasnovidec a predsa viem, že ju neskôr nebudú poslúchať...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Zastali kúsok odo mňa, zrejme, aby sa občerstvili a pani učiteľka im priateľsky dohovára. "O týždeň pôjdeme do školy v prírode. Kto tam nebude poslúchať, hneď ho zbalím a pôjde domov. A to patrí hlavne chlapcom!" Ešte som zachytil, ako decká poslušne prikývli a pani učiteľka sa usmiala. Potom pokračovali ďalej a stratili sa mi z dohľadu.

Keď som neskôr o celej situácii premýšľal, napadlo mi, či je aspoň trochu reálne, že učiteľ príde so svojou triedou do školy prírody a po celý čas budú všetky deti poslušné a bez jediného problému. Mne sa tento variant zdá na základe vlastnej skúsenosti neuveriteľný. Možno som ja divný, alebo som mal divné decká, ale aj keď bola vždy veľká sranda a páčilo sa nám, boli i problémy a veci, ktoré bolo treba riešiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo sa teda stane, ak dôjde k situácii, že sa decká zo spomínanej triedy budú chovať v škole prírode ako normálne decká? Teda, že budú aj blbnúť a vymýšľať? Poslať dieťa zo ŠvP domov je riadna oštara a robí sa to len vo fakt výnimočných prípadoch... takže to nakoniec skončí len dohovorením a prípadne nejakým menej vážnym trestom...hm...

Myslím, že jedným z dôvodov, prečo deckám chýba rešpekt zo slov učiteľov (a možno aj z učiteľov, ako takých), je fakt, že učitelia používajú slová a výhražky príliš ľahkovážne.

...ak raz niečo poviem a potom to sám nedodržím...ako potom môžem chcieť po žiakoch, aby oni moje slová dodržiavali...alebo nebodaj, aby ma brali vážne...

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu