reklama

Vie Dalibor, že je Janetka Cigánka?

Bol to taký normálny obed s Barunkinými rodičmi. Skrátka pohoda. Deti občas kvecnú na stôl a babina sa zamračí, ale nakoniec to dobre dopadne, veď to poznáte. Vlastne ani neviem, o čom sme to pri stole hovorili, len viem, že v jednej chvíli prišla reč na Janetku a jej snahy pomôcť Cigánom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Jenetka s Veruškou počas jedného z našich letných campov (Vedľa nej Dominika a za nimi malý Juki :)
Jenetka s Veruškou počas jedného z našich letných campov (Vedľa nej Dominika a za nimi malý Juki :) 

Janetka je Cigánka?“ spýtala sa prekvapená Veve (To je naša mladšia dcéra).

„Samozrejme. A aj časť deciek, ktoré s nami chodievali do letných táborov.. a aj tí, s ktorými sme hrali Rómea a Júliu, sú Cigáni.“

„A Janetkina Dominika (Dominika je Janetkina dcéra a kamoška našich dievčat)?“ 

„Aj Dominika je Cigánka.“

„Ona je veľmi milá.“

„Jasné, že je. A prečo by nemala byť?“ pýtam sa trochu prekvapene.

Nepočúvala odpoveď a ignorujúc moju otázku, položila ďalšiu svoju:„A vie Dalibor (Dalibor je Janetkin partner), že je Janetka Cigánka? Lebo ja som si myslela, že Janetka a deti sú Rómi. Že sú len trochu tmavší od nás.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Rómovia. Róm a Cigán je to isté. A áno, sú od nás len trochu tmavší.“ vysvetlil som.

„A vie to teda Dalibor?“ nedala sa Veve.

„Určite vie.“

Ps: To, že voláme Janetku Cigánkou, nie je prejavom neúcty. Jednoducho nám povedala, že ona je Cigánka a keďže ju máme radi, rešpektujeme to. 

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu