reklama

trhan Zvončo

Keď som ho zbadal, len tak mnou hrklo. "Ty kokso, to nemyslia vážne. Ako mohol prejsť cez výberko!" Nahlas som však povedal: "Zdravím." A potom ešte: "Dávid, teší ma."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nasadol do auta a spolu s ďalšími dvoma facilitátorkami sme vyrazili smer Vranov nad Topľou.

Ako tak začal hovoriť, zdal sa mi čím ďalej sympatickejší. Netrvalo dlho a už sme spolu vymýšľali, čím prekvapíme študentov tentokrát. Dohodli sme sa, že vpadne priamo do oficiálneho úvodu a pomôže mi vysvetliť študentom i pedagógom, aké hlúpe môžu byť predsudky (ani netušil, že som ja sám s mojimi predsudkami krátko pred tým bojoval :).

Práve, keď pán riaditeľ vítal študentov i nás, pribehol Zvončo (to je Rišove skautské meno :).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Pán riaditeľ ho poslal preč, vraj nemá rušiť. Tak odišiel.

Obrázok blogu

Dostal som slovo, aby som predstavil tím "IUVENTA airlines", ktorý pracuje na KomPraxe. Začal som kolegami v sále. Keď už to vyzeralo, že som menoval každého, zavolal som smerom do chodby a Zvončo prišiel opäť. Predstavil som aj jeho. Študenti sa zjavne pobavili. Jasné, že som nezabudol spomenúť, ako ľahko sa možno zmýliť, ak posudzujeme človeka na základe neúplných informácií.

Obrázok blogu

Nasledovali workshopy, kde sa počas prevracania papiera museli študenti dohodnúť na spoločnej taktike (KOMUNIKÁCIA) a...

Obrázok blogu

...tiež spolupráci, aby pri prevracaní papiera nestúpil nikto na zem (TÍMOVÁ PRÁCA).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Ďalej tu bola vzdušná pošta, ktorá si vyžadovala značnú dávku KREATIVITY. O čo išlo? Jeden človek má pred sebou obrázok s rozličnými obrazcami a popíše, čo na ňom vidí svojmu kolegovi (kolega č.2 prirodzene netuší, ako presne vyzerajú tvary na obrázku, lebo on obrázok nevidí :).

Obrázok blogu

No a kolega č.2 ide za ďalším kolegom č.3 (v inej miestnosti), ktorému popisuje obrázok, ktorý vlastne ani nikdy nevidel. A ten tretí v poradí ho musí podľa toho nakresliť :) A viete, čo je zaujímavé pri tejto aktivite? Na základe čoho si ROZDELÍTE ÚLOHY V TÍME. Urobíte to tak, aby ten, kto vie najlešie kresliť, bol kresličom a ten, kto je najukecanejší, bol opisovateľom obrázku, aby ste mali šancu na výhru? Alebo úlohy rozdelíte tak, že každému dáte to, čo mu ide najhoršie, lebo chcete, aby sa členovia tímu naučili čo najviac :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Toto je klasika, chodiaci kruh. Ak jeden človek neverí tímu a nespolupracuje, alebo je nedostatočne MOTIVOVANÝ, potom sa zákonite zrúbe celý kruh :)

Obrázok blogu

No a nakoniec ešte Kráľ(ik)ovské puzzles. Štyri skupiny skladajú štyri obrázky. Kto bude prvý, vyhráva. Jednoduché..teda až na to, že každej skupine chýba jeden kúsok (a ten kúsok má "omylom" nejaká druhá skupina).

Obrázok blogu

Podarilo sa! A to hlavne vďaka dobrej KOMUNIKÁCII s druhými skupinami a tiež vďaka schopnosti nachádzať RIEŠENIA PROBLÉMOV.

Obrázok blogu

Zvončo bol celý deň úplne perfektný. Bol veselý, akčný, dokázal stiahnuť aj študentov bez motivácie. Chvíľami som normálne nechápal, kde berie toľko energie a entuziazmu. (Nikomu to nehovorte, ale mám podozrenie, že bol lepší odo mňa :) Keď sme sa potom uťahaní trmácali autom do Nitry, kde sme mali mať workshop nasledujúcei deň, vedel som, že výber tohto chalana za facilitátora bola dobrá voľba. Nuž čo, nabudúce si hádam dám lepší pozor a vyhnem sa posudzovaniu druhých na základe povrchného zoznámenia (a možno i pán riaditeľ a študenti sa vyhnú :).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...venované s úctou Zvončovi, ktorý mi zase raz trochu pootvoril oči...

Za príjemný deň na ďalekom východe by som rád poďakoval...

... študentom, ktorí prijali Zvonča omnoho prirodzenejšie ako ja...

... učiteľom i vedeniu SOŠ vo Vranove nad Topľou... ktorí sa nezľakli netradičnosti ponúkanej aktivity...

... Ele, Gabike, Gabovi a Zvončovi... za všetko :)

Adios a dovidenia 27.4. v Banskej Bystrici, priatelia :)

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu