všetko, čo robím pre druhých

Autor: Dávid Králik | 2.5.2012 o 15:15 | (upravené 2.5.2012 o 15:26) Karma článku: 7,37 | Prečítané:  710x

"Najskôr máte možnosť položiť tri otázky, aby ste zistili, čo vlastne budete robiť," vravím a decká neveriacky pozerajú na basketbalku, gitaru, toaleťák, paličky do uší a ešte niekoľko ďalších vecí.

(Chcem, aby na úvod decká tak trochu zistili, ako ťažko plánovať nejaký projekt, keď im nie je jasné, čo presne budú robiť. A tiež výber potrebného materiálu je neľahký, ak človek nevie, na čo ten materiál bude potrebovať :)

"A teraz si budete po skupinách na striedačku brať po jednej veci z tejto veľkej kopy. Budete mať vždy desať sekúnd, aby ste sa rozhodli, čo si, ako skupina, vezmete."

1.JPG

...komunikácia...

2.JPG

...rozdelenie úloh a rozhodovanie v rámci tímu...

3.JPG

"Povyberali ste si, vašou úlohou je pripraviť pre mňa krátku prezentáciu na tému: Zloženie zubu." "Čoooo?" vyvalili na mňa oči.

(Teraz decká tak trochu zisťujú, aké to je, keď človek ide realizovať projekt. Niečo potrebné má a niečo zase nie. Celkom ako v skutočnom živote. Ani tu obyčajne nemáme úplne všetko ako na podnose a musíme sa vysporiadať s nejakými nedostatkami a problémami, alebo jednoducho, že niekedy musíme improvizovať :)

 

5.JPG

...organizácia a spolupráca členov tímu...

6.JPG

...kreativita pri riešení zadania...

7.JPG

...prezentácia...

- - -

Nasleduje diskusia o prínose neformálneho vzdelávania, ale pred tým, rozcvička :)

Ako rozcvička na rozohriatie nám poslúžil návrh z dieľne pána Čaploviča ohľadne maturity z matematiky. Jedna skupina zastávala názor, že zavedenie povinnej maturity z matematiky pre všetkých gymnazistov je dobrý nápad, druhá skupina obhajovala opak. Dôležité bolo, aby diskutovali slušne a namiesto zosmiešňovania druhej skupiny (alebo "zhadzovania" jej názoru), argumentovali v prospech toho svojho.

8.JPG

Skupiny sa navzájom nepresvedčili, no našli celkom prijateľný kompromis...

Rozcvičení sme viac ako dobre, takže hor sa na diskusiu o tom, prečo by mali byť študenti aktívni a popri škole organizovať nejaké podujatia a akcie, poprípade riešiť problémy, ktoré identifikujú vo svojom okolí.

 

Čo vám poviem...zase raz deň, kedy sa človek tešil zo svojej práce :). A za tento deň by som rád poďakoval...

 

... študentom, ktorí hádam pochopili, že všetko, čo robím pre druhých, sa v konečnom dôsledku podpíše v prvom rade na mne samom...

... učiteľom i vedeniu Súkromnej pedagogickej a sociálnej akadémii EBG v Brezne... ktorí sa nezľakli netradičnosti ponúkanej aktivity...

... Kubovi a Darinke... za všetko :)

 

Adios a dovidenia 15.5.2012 na Myjave, priatelia :)



Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?