reklama

viete byť vážni a viete sa smiať...ďakujem

"Posledný deň majstrovstiev sveta v smutnej Moskve v šerme bol za nami (aj s ich svinstvami). Začala rozlúčková párty. Najprv obligatórne prípitky, bez ktorých sa to v Rusku nikdy nezaobíde. Potom program. Veľa jedla a ľudí a hluku a vodky. Vyšli sme s Darkom von. Začal som hovoriť o svojom detstve. Darko ma chvíľu počúval a potom hovoril o tom svojom. Ako nerozumel, keď sa v ich krajine (bývalej Juhoslávii) rozpútala vojna. Hovoril o strachu a o neistote a potom rozprával o priateľovi, len o pár rokov staršom od neho, ktorý v tej vojne zmizol. Presnejšie, zajali ho a potom poslali fotografie, ako ho mučia. Tie fotky sa dostali do rúk jeho matky. Prišla o rozum...Urobilo sa mi zle a tuším som aj trochu reval. A potom sme sa vrátili dnu..."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

dokončil som rozprávanie nedávneho zážitku. Nikto sa ani nepohol a v triede bolo hrobové ticho. "Mnoho študentov vraví, že je tretiacky dejepis nuda. Vojny. Dátumy, udalosti a počty mŕtvych. Lenže ono to nie je len o niekoľkých dátumoch a údajoch. Je to množstve bolesti, utrpenia a smrti.."

...

Tentokrát bolo úlohou študentov pripraviť prezentáciu prvej a druhej svetovej vojny, kde sa síce objavia základné informácie a fakty, no vložia tam aj konkrétne príbehy. Aby tie udalosti ožili a boli tak nejako ľudskejšie. Aj keď hovoriť o ľudskosti v prípade vojny, je veľkou iróniou...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Nemecko si želalo vojnu a hľadalo vhodnú zámienku."

Obrázok blogu

"Tou sa stal atentát na rakúskeho následníka trónu Františka Ferdinanda d´Este v Sarajeve 28. júna 1914."

Obrázok blogu

"Rakúsko- Uhorsko vyhlásilo vojny Srbsku."

Obrázok blogu

"V apríli 1915 vstupuje Taliansko do vojny na strane Trojdohody."

Obrázok blogu

"Od februára do decembra 1916 trvala ajkrvavejšia bitka 1. svetovej vojny...bitka o pevnosť Verdum."

Obrázok blogu

Druhá skupina tému spracovala v bledomodrom :)

Obrázok blogu

Začali síce tiež atentátom,

Obrázok blogu

no nezabudli na zákopovú vojnu a

Obrázok blogu

ani na to hlavné - na podpísanie mieru.

Obrázok blogu

Tretia skupina..

"Júj deti moje, to bolo v tridsiatom deviatom, keď Hitler napadol Poľsko..."

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Nuž a na rovnakú tému štvrtá..

Zložili smutnú pieseň...

Obrázok blogu

"Mnohí vo vojne o svoje majetky prišli,

ako tak do vojny vyšli..."

Obrázok blogu

"A vojna svet do plášťu zahalila,

krvou zem pod nohami zafarbila..."

Obrázok blogu

Prezentácie skončili a študenti zistili, že si okrem celkom zaujímavej hodiny dejepisu, precvičili aj komunikáciu, kreativitu, tímovú prácu, motiváciu (skrátka všetky tie KomPrax veci :), prišla na rad diskusia.

Tentokrát sme si ako rozohrievačku dali otázku, či v prípade konfliktu v bývalej Juhoslávii malo NATO zasiahnuť, alebo nie. Jedna skupina hľadal argumenty, prečo je zásah NATO vhodný (potrebný), druhá hájila názor, že sa do toho konfliktu NATO miešať nemá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Rozcvičení sme viac ako dobre, takže hor sa na môj obľúbený príbeh o tuniakovi, aby sme vedeli, že jediný, kto je zodpovedný za môj sendič, som ja sám...a to by mohlo byť aj odpoveďou na otázku, prečo by som mal byť aktívny..

"Chlapík chodí každý deň do práce na stavbu. Vždy na obed vytiahne sendvič s tuniakom a začne pekelne nadávať. Že tuniaka neznáša, že mu to smrdí, že je to humus... Raz sa už jeho kolega naštve a vraví mu: „Však už povedz tej svojej žene, nech ti tam nedáva tuniaka.“ Náš hrdina sa len smutne pousmeje a rezignovane odpovedá, že to asi nepôjde, nakoľko si ten sendvič chystá sám..."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...

Za tento úžasný deň plný úžasných mladých ľudí...Ďakujem...

... študentom, ktorí vedeli, kedy byť vážni a kedy sa smiať...

... učiteľom i vedeniu Myjavského gymnázia... ktorí sa nezľakli netradičnosti ponúkanej aktivity...

... Radimovi... za všetko :)

Adios a dovidenia 31.5.2012 v Krompachoch, priatelia :)

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu