Známka ako fetiš

Autor: Dávid Králik | 13.6.2012 o 9:55 | (upravené 13.6.2012 o 10:04) Karma článku: 14,21 | Prečítané:  1940x

"Otvorte si knihy a spravíme cvičenie číslo šestnásť na strane štyridsaťpäť," vravím a sotva dohovorím, ozve sa niekoľko žiakov: "Pán učiteľ, bude to na známky?"... Rodičia vravia, že problém je v učiteľoch, učitelia zase, že v rodičoch. Hm.

- - -

(Udialo sa pred časom)...Stal som sa triednym tretiakom. Na začiatku školského roku som na rodičovskom združení dal hlasovať o tom, či budem decká hodnotiť známkou, alebo slovne. Sám som sa zdržal odporúčaní, či glorifikovania jedného, alebo druhého. (Podal som len info, že súčasťou slovného hodnotenia by bolo pravidelné informovanie rodičov o úrovni vedomostí žiaka z jednotlivých tém a látok pomocou percent, aby rodič by vedel, ako na tom dieťa je. Čiže po každej písomke dostane rodič v maili okrem slovnej info, čo dieťaťu ide a čo nie, aj percentuálne vyjadrenú úspešnosť svojho dieťaťa). Z dvadsiatich piatich rodičov zdvihlo dvadsaťtri ruku za známky a len dvaja za slovnú formu hodnotenia.

Na vine sú teda rodičia, ktorí jednoznačne uprednostňujú známky...

- - -

(Udialo sa predvčerom)...Prišiel som ako rodič na informatívne rodičovské združenie našej staršej dcéry. Tento typ rodičovského združenia prebieha tak, že človek pobehuje po škole a dozvedá sa od jednotlivých vyučujúcich lichotivé i menej lichotivé informácie o svojej ratolesti. A tak som pobehoval. Zvolil som taktiku mlčiaceho byvola :) Vždy som sa len predstavil a čakal, čo príslušný učiteľ urobí, či povie. Všetci vytiahli najskôr hárok so známkami, ten mi ukázali a následne ma informovali, na akú výslednú známku to zatiaľ vyzerá. Dvaja z učiteľov sa v závere dostali aj k nejakej doplňujúcej informácii... Akože "je šikovná v tom a v tom", alebo "toto a toto jej nejde".

Na vine sú teda učitelia, ktorí jednoznačne uprednostňujú známky...

- - -

Skúsil som obe strany barikády a myslím, že za to môžu obe strany rovnako. Aj rodičia, aj učitelia.

Milí rodičia a učitelia, môžeme deckám donekonečna opakovať frázu: "Neučíš sa kvôli známkam, ale preto, aby si niečo vedel." Kým svojim správaním a vyžarovaním budeme deklarovať niečo iné, nie je šanca, aby túto vetu brali decká vážne.

 

Ps: Veve má dnes prírodovedu. Na jej rodičovskom združení (ktoré sa konalo v ten istý deň, ako to Vikuškine, len na inej škole) som sa dozvedel, že má z prírodovedy uzavretú dvojku. Včera sme si spolu spoznámkovali nové učivo, potom sa to naučila a nakoniec som ju aj vyskúšal. Prečo sme to robili, keď vieme, že už odpovedať nebude a známka je uzavretá? Dôvod je jasný. Neučí sa predsa kvôli známkam, ale kvôli vedomostiam :)

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KULTÚRA

Dokonalosť bokom, treba sa dohovoriť - Fenomén bratislavskej viacjazyčnosti

Či človek prežije - vojnu, koncentračný tábor, vyhnanstvo -, záviselo často aj od toho, či ovláda jazyk, hovorí Jozef Tancer, autor knihy Rozviazané jazyky

EKONOMIKA

Daň z nehnuteľností narástla. Kde ľudia platia najviac?

V Novom Meste nad Váhom zaplatia ľudia na daniach až o 330 percent viac ako vlani.

KULTÚRA

Pixar nikdy nedobehneme, ale máme iné prednosti, hovorí autorka Lichožrútov

Drž sa ľudí, ale drž sa od nich ďalej! Pravidlo jeden pre ponožkožrúta.


Už ste čítali?