Ale skôr, než to stihnem dopovedať, začnem sa tej hlúposti chechtať a o pár sekúnd sa už rehocem na celé kolo, lebo je okamžite jasné, že je to totálna hovadina. Z akejsi "pasie" však beriem do ruky papier a pero a začínam písať.
Prečo by som nemal byť ministrom (osobné postrehy D.K.):
1)Nemám politickú kultúru. Povedzme tá situácia s otázkami. Viete, čo by som spravil? Asi by som im s úsmevom začal rozdávať papieriky s vtipmi a komentoval to nejakou provokáciou, akože pre prípad, že by sa pán premiér chcel zabaviť. Áno, zrejme by som týmto počinom zosmiešnil už tak smiešnych poslancov Smeru a možno by som získal aj nadšené ovácie mnohých ľudí, ale priznajme si. Takéto „šaškárny“ do politiky nepatria.
2)Okamžite po nástupe by som sa pokúsil stopnúť nákupy softov a učebníc a všetkého ostatného, až do chvíle, než by sme ich zbavili všetkých príživníkov, zlodejov a korupcie. Namiesto toho by som sa zameral na kvalitu učiteľov. Ako ich dostať do škôl a ako ich tam udržať (ako ich zaplatiť). Zámerne som v úvode tohto bodu napísal, „pokúsil by som sa“, lebo som presvedčený, že by mi to neprešlo, nakoľko by stál proti mne neporaziteľný súper PENIAZE a MAMON a musel by som ustúpiť nátlaku. Tu je ale problém, že by som neustúpil. Jednoducho by som povedal "adios" a okamžite dal výpoveď. Aj keď neviem, ako a komu dáva minister, ktorý chce odísť, výpoveď. Nech už je to akokoľvek, toto dobrodružné a nevypočitateľné správanie , rovnako ako vyššie spomínané „šaškárny“, do politiky nepatrí.
3)Chýba mi systém. V hlave mám milión nápadov, písanie, projekty, šport, umenie...lenže ich nedokážem usporiadať a skáčem od jedného k druhému. Viete, kým sa to týka iba mňa, je to v poriadku, lebo ja poznám všetky súvislosti a tak mi systém a poriadok nejako prehnane nechýbajú, no akonáhle by na mne stál celý rezort a ja by som nesystematicky robil piate cez deviate, pričom by som len ja sám rozumel, čo a prečo robím, dochádzalo by k mnohým chybám. Nie preto, že by nápady boli zlé, alebo že by ľudia, ktorí ich realizujú, boli nekompetentní. Nie, chýbal by systém, ktorý by ujednotil chápanie jednotlivých krokov a tým znížil riziko pochybení v dôsledku nepochopenia. Slovenské školstvo potrebuje riadny fungujúci systém a ten mu ja ponúknuť nedokážem.
4)Chýba mi odbornosť. Jasné, ako tak trochu rozumiem základným školám, no už v stredných sa strácam a o fungovaní vysokých nemám ani šajn (teda až na pedagogickú, ktorú som vyštudoval a mám isté predstavy, ako by sa dala inovovať :). K tomuto bodu by som pridal ešte nedostatočný globálny pohľad na vec. Viem, čo by som chcel zmeniť v procese i obsahu vzdelávania, ale nedokážem odhadnúť dôsledky každej takej zmeny na školstvo ako také.
5)Nakoniec ešte zopár drobností. Nerád chodím v obleku, rád píšem blogo - postrehy a je mi jedno, či kritizujem pravicu, alebo ľavicu, mám radšej ľudí ako papiere (vlastne papiere doslova neznášam :).
- - -
Školstvo je mojou srdcovou záležitosťou a obávam sa, že to tak ostane už nastálo, ale som šašo, nevypočitateľnej a dobrodružnej povahy, preferujúci chaos a postrádajúci komplexný odborný pohľad na problematiku, so sklonom chodiť oblečený ako trhan, hovoriaci „ako mu zobák narástol“ s neskrývanou nevraživosťou voči papierom, preto som presvedčený, že akékoľvek ďalšie úvahy na túto tému sú bezpredmetné :)
Každopádne ďakujem za prejavenú dôveru, priatelia a lúčim sa s konštatovaním, že prsteň moci prenechám iným :P
Adios
Ps: Aj tak by ma zaujímalo, ako a komu dá minister svoju výpoveď, keď sa rozhodne, že už viac nechce byť ministrom :)))