reklama

Priemerný Slovák

Priemerný Slovák chodí denne do práce a žije od výplaty k výplate. Nadáva na politikov, tiež na Pentu a ďalšie podozrivé individuá. Raduje sa zo svojich detí, ak nejaké má a hnevá sa na Gorilu, ak ju náhodou čítal.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

Sediac v čakárni pred otvorenými dverami ambulancie, sledoval som darcov, ktorí tu pobehovali sem a tam. Pozoroval som ich tváre a počúval hlasy. Odrazu moju pozornosť upútal rozhovor, ktorý sa odohrával vo vnútri spomínanej ambulancie.

"Dobrý, vy ste prišli na tú granulocytaferézu?" spýtala sa veselo sestrička. "Neviem. Viem len, že mám dať biele krvinky," odpovedal muž v strednom veku a podal sestričke červený obal. Keď sestrička zbežne prezrela jednotlivé papiere, spýtala sa s neskrývaným záujmom: "To je Vaša príbuzná?" Muž, ktorého som videl iba od chrbta, pokrútil hlavou. Sestrička spozornela. "Tak známa?" Opäť pokrútil hlavou a vecne poznamenal, že tú dievčinu v živote nevidel. Sestrička si ho skúmavo premerala. "To je od vás veľmi milé, že ste prišli," povedala s neskrývaným obdivom. "Pozrite, zavolala mi v pondelok známa a povedala, že má na onkologickom oddelení dievčinu, ktorá bez darcu bielych krviniek zrejme zomrie. Vraj vopred dohodnutí darcovia zlyhali a urýchlene potrebuje zohnať ešte jedného. Myslím, že pár pichancov a dve hodinky na separátore, to všetko je v porovnaní s ľudským životom na smiech," dokončil muž. Sestrička sa usmiala, podala mužovi červený obal a ponúkla mu, že ho odprevadí k separátoru. Viac som nevidel, ale myslím, že už ani nebolo treba... 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Priemerný Slovák chodí denne do práce a žije od výplaty k výplate. Nadáva na politikov, tiež na Pentu a ďalšie podozrivé individuá. Raduje sa zo svojich detí, ak nejaké má a hnevá sa na Gorilu, ak ju náhodou čítal, no a občas...občas tak nejako nezištne, niekomu úplne neznámemu, zachráni život...

...s úctou a vďakou venované priemernému Slovákovi...

Ps: Viete o tom, že v lete obvykle býva akútny nedostatok krvi?

Pps: Pre tých, ktorí by chceli dať viac, než krv (nehovorím o peniazoch).

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu