reklama

Akého učiteľa by ste chceli pre svoje dieťa vy?

Učiteľ je človek, ktorý trávi s mojim dieťaťom veľa času. Niektoré dni dokonca viac, než ja sám. Je preňho zdrojom poznania a múdrosti. Vzorom správania a charakteru. Sprievodcom životom v čase, keď ja pri ňom nie som. Možno to niekomu bude pripadať divné, ale som rodič a chcem pre svoje dieťa dobrého učiteľa!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (37)

Chcem, aby moje dieťa učil človek vyrovnaný a veselý. Nie, nemyslím tým, že sa nesmie nikdy hnevať. To je predsa hlúposť. Každý z nás sa občas nahnevá a dokonca aj kričí a soptí. Len by sa mi nepáčilo, ak by ten hnev bol častejší, než smiech a tiež, ak by šlo o hnev spojený s averziou, či nenávisťou voči môjmu dieťaťu.

Chcem, aby moje dieťa učil človek, ktorý bude v škole rád. Myslím tým, že sa bude tešiť do školy, aj keď bude občas sklamaný a nahnevaný, že niečo nevyšlo a občas bude mať dokonca pocit, že nič nerobí dobre. Dôležité je, že tieto pocity budú len dočasné a jeho status quo bude - "Som v škole rád".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chcem, aby moje dieťa učil človek, ktorý nie je zlý. Nie, nemyslím prísny. Jasné a striktné hranice s láskou sú podľa mňa to najlepšie, čo môže jeden učiteľ v škole zaviesť. Ale nepáči sa mi hnev, zatrpknutosť a zloba ako základný princíp fungovania v učení, lebo takýto princíp nemôže priniesť nič dobrého.

Chcem, aby moje dieťa učil človek, ktorý je múdry. Nie, nemusí to byť vedec, alebo človek s encyklopedickými vedomosťami. Skôr taký, ktorý učivu rozumie, chápe súvislosti a hlavne, dokáže nájsť cestu, ako svoje porozumenie preniesť na moje dieťa.

Chcem, aby moje dieťa učil originál, ktorý nad hodinami rozmýšľa a "šije" ich deťom na mieru. Nie kópia učiteľa, ktorý si naštuduje nejakú metódu a potom ju použije stoj čo stoj, aj keby sekery padali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chcem, aby moje dieťa učil človek, ktorý je skutočnou osobnosťou a moje dieťa naňho do konca života bude spomínať. No a až ho raz v dospelosti stretne, bez váhania ho pozve na pivo.

Chcem, aby moje dieťa učil človek, pre ktorého je žiak na prvom mieste. Všetko ostatné je druhoradé..

Chcem, aby moje dieťa učil človek, ktorý bude veľmi dobre zaplatený. Nie, nehovorím o miliónoch, ale o dostatočnej mzde, ktorá zabezpečí, že učiteľ môjho dieťaťa nebude musieť popoludní chodiť do ďalšieho zamestnania, aby si privyrobil.

a napokon asi to najdôležitejšie...

Chcem, aby moje dieťa učil ČLOVEK...

Že chcem veľa? Možno. Ale uvedomte si, že učiteľ je človek, ktorý trávi s mojim dieťaťom veľa času. Niektoré dni dokonca viac, než ja sám. Je preňho zdrojom poznania a múdrosti. Vzorom správania a charakteru. Sprievodcom životom v čase, keď ja pri ňom nie som. Možno to niekomu bude pripadať divné, ale som rodič a chcem pre svoje dieťa dobrého učiteľa!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A čo vy? Akého učiteľa by ste chceli pre svoje dieťa vy?

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu