reklama

Párky párty a umenie ekumenizmu

Je utorok, asi polnoc a ja čítam vyše 100 reakcií na môj predchádzajúci článok. Článok, ktorým som chcel primeť čítajúcich k úvahám o možnosti ekumenizmu. Ospravedlňujem sa Humanistovi, ale keďže mám pocit, že som, i keď s dobrým úmyslom, spôsobil zlo, musím sa ešte raz vrátiť k téme viery. Prosím všetkých, ktorých na blogu témy o viere hnevajú, nudia, alebo im prekážajú, aby tento článok prehliadli. Vy ostatní, poďte ďalej : )

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Keď som pred pár rokmi robil na detskom oddelení ortopedickej kliniky na Hlbokej, zažil som tam skvelú párty. Len pre upresnenie, pracoval som ako vychovávateľ na oddelení, kde bolo množstvo detí s chýbajúcimi končatinami (toto mi trochu asociuje Pavlovo prirovnanie nás všetkých k jednému telu s mnohými údmi, pričom každý máme na starosti čosi iné : ) , s vážnymi poškodeniami chrbtice, rakovinou... Večer tam bývalo vždy najsmutnejšie. Návštevy odišli a deti zostali samé so svojou chorobou. Raz sme sa teda s kamarátom Ferom dohodli, že tej depresii, ktorá sa tam večer začína akosi príliš rozťahovať, dáme príučku. Slovo dalo slovo, zobrali sme z domu gitary, nakúpili sme kopec párkov, kečupu, pivo (nealkoholické samozrejme), zmrzlinu (aby aspoň žalúdok bolel, keď už nič iné) a hor sa do nemocnice. Keď odbila ôsma hodina večerná a posledná vizita za sebou zatvorila dvere, potichu sme sa vkradli do večerného smútku nemocničných izieb. A potom... no asi si viete predstaviť, aké „rošambo“ nastalo, keď naša dvojčlenná kapela začala hrať rock (ešte teraz sa smejem, keď si spomeniem na nápad, mať pri piesni Help v ušiach zapichnuté zmrzlinové kornútky), sestričky, ktoré mali nočnú servírovali párky s pivom a so zmrzlinou. Vo chvíli, keď som zbadal stolnotenisovú loptičku, skrsol vo mne nápad na veľký nočný (čítaj Veľkonočný) turnaj. Pritiahli sme stolčeky všetkých pacientov, miesto sieťky sme uložili do stredu videokazety a učebnica slovenského jazyka bola najlukratívnejšou stolnotenisovou raketou. Počas turnaja sme otvorili stávkovú kanceláriu, vďaka ktorej som vyhral tri párky, lebo som sa stavil, že si oholím polovicu brady a nechám si to celých 24 hodín. Počas malých prestávok som všetky deti informoval, že tí, čo majú mať operáciu, už majú protekčne vybavené modré štichy, ktoré samozrejme skoro nebolia. Čo dodať, bolo to skrátka úžasné (chvíľami neviem, kto sa bavil lepšie, či deti, alebo my s Ferim). Väčšina spomínaných detí už asi nežije, ale predsa rád spomínam, lebo to je pre mňa Boh. Život, ktorý žijem. S vďačnosťou za jeho darovanie a záchranu. S láskou k ľuďom i k Stvoriteľovi. S vierou v zmysel svojho života. Chcem vás, ktorí čítate toto vyznanie požiadať, aby ste to nechápali tak, že sa snažím niekoho presvedčiť o správnosti svojej viery a tiež nečakám poučenia, čo za hlúposti som si to vysníval (Myslím, že aj Pavel v Rimanoch píše: Brata vo viere slabšieho prijmite medzi seba, ale nehádajte sa s ním o jeho názoroch. Ten, kto je všetko, nech nezľahčuje toho, kto neje, a kto neje, nech neodsudzuje toho, kto je. Veď ho Boh prijal za svojho. Kto si, že slúžiš cudzieho služobníka.) A keďže som v diskusii počul veľakrát slovo : Ježiš, dovoľte mi, aby som k hádkam a urážkam v diskusii pridal ešte čosi, čo nám myslím Ježiš k tomuto chcel povedať: Zatknutie... Keď tí, ktorí boli s Ježišom videli, čo nastáva, povedali: „Pane, máme sa biť mečom ?“ A jeden z nich napadol sluhu veľkňaza a uťal mu pravé ucho. Ježiš však povedal: „Prestaňte s tým!“ Dotkol sa jeho ucha a uzdravil ho. Mám však predsa len jednu prosbu na všetkých vás, ktorí ste sa pri čítaní až sem. Ak budete mať dnes večer o deviatej čas, spravme si spoločnú modlitbu za deti, ktoré teraz poznáte z môjho rozprávania. Forma i obsah je na každom z nás. Ďakujem, že ste mi venovali čas. A ďakujem každému z vás, kto sa večer pridá k modlitbe za deti z Hlbokej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dávid : )

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu