Takže, kumpán Peťo, prečo škola Felix?

Autor: Dávid Králik | 10.1.2013 o 21:31 | (upravené 11.1.2013 o 10:49) Karma článku: 4,40 | Prečítané:  1902x

Predvčerom som otvorene hovoril o svojich motívoch a dôvodoch, pre ktoré som sa pridal k partii nadšencov, zakladajúcich školu Felix. Keďže som prisľúbil aj postoje ostatných, neostáva iné, ako opäť položiť tú istú otázku: TAKŽE, KUMPÁN PEŤO, PREČO ŠKOLA FELIX?

Skoro každé dieťa sa v šiestich rokoch teší, keď môže začať chodiť do školy a skoro každé dospelé dieťa sa v osemnástich rokoch teší, keď už do nej chodiť nemusí. A v tom je niečo choré. Držíme 13 rokov deti v školách, aj keď mnohým sa tam nepáči, nechce, nijako ich to nenapĺňa a čoraz častejšie im to ani na nič nie je. Niekde robíme zásadnú chybu. Prečo by školy nemohli byť také, aby sa tam väčšina detí cítila dobre, aby im dávala škola zmysel?

1.JPG

K prvému zamysleniu sa nad súčasnými školami ma vážnejšie inšpirovala prednáška Kena Robinsona: „Ako škola zabíja tvorivosť", nezaostali ani aktivity Gevera Tulleyho - jeho škola majstrovania. Ale netreba chodiť tak ďaleko. Roky sa venujem sieťovaniu inovatívnych učiteľov po celom Slovensku a vidím, čo všetko sa dá, keď sa chce. Aj na Slovensku, aj na bežných školách.

2.jpg

Poznám veľa vynikajúcich škôl na Slovensku. Škola u Filipa v Banskej Bystrici je jedna z najlepších. Len mi je ľúto, že nie všade sa to robí, že nie každé dieťa má prístup k takýmto školám. Viete, som presvedčený, že každé dieťa má nadanie, a úlohou školy je pomôcť mu objaviť, v čom. A pomôcť deťom zorientovať sa v živote, aby si každý našiel to, čo ho bude baviť.

Tešia ma aj aktivity zamerané na moderné technológie, pri ich zrode som stál, teraz už bežia ďalej. Mnohé myšlienky k dobrej škole odzneli aj na nami organizovaných podujatiach Učíme pre život.

5.jpg

Jedenásť rokov som organizoval voľnočasové aktivity pre deti a mládež so záujmom o matematiku a fyziku. Patrili medzi ne aj korešpondenčné semináre ako Pikomat, Pikofyz. Nadviazali sme na tradíciu a myšlienky Víta Hejného, pedagóga a matematika.

3.jpg

Verím, že mnohé z tých aktivít, ktorými sme motivovali, inšpirovali, viedli deti „mimo vyučovania", sa rovnako dobre, ak nie ešte lepšie, dajú aplikovať aj v škole počas vyučovania.

4.jpg

Hrali ste už niekedy trojnožku?

6.jpg

Pozerali ste bez očí?

7.jpg

Zachraňovali ste svet?

8.jpg

Toto nie je písomka, ba ani trest :) Iba dostatočná motivácia „puberťákov"  :)

9.jpg

Až sa im z kečky parí :)

10.jpg

Pre mňa je zakladanie školy veľká výzva. Som nadšený pre vec, takmer celý život pôsobím vo výchove a vzdelávaní, a rád sa púšťam do nových vecí, nových projektov. Za mnou stoja úspešné projekty ako napríklad:

www.p-mat.sk

www.indicia.sk

www.ucimeprezivot.sk

www.ucmeradi.sk

www.investland.sk

www.uspesnaskola.sk

 

A predo mnou:

www.skolafelix.sk

12.jpg

Veľká vďaka, Peťo, držím ti/nám palce ;)

 

Počkaj Dávid, ešte jedno som chcel...

Skoro každé dieťa sa v šiestich rokoch teší, keď môže začať chodiť do školy a skoro každé dospelé dieťa sa v osemnástich rokoch teší, keď už do nej chodiť nemusí. Som presvedčený, že to môže byť aj inak a dúfam, že sa mi vďaka FELIXovi podarí toto tvrdenie dokázať aj v praxi...už kvôli mojim vlastným deťom...

11.jpg

 

Ps: A kto z partie bude odpovedať zajtra? To vám neprezradím, pokiaľ budem živý, také tajomstvá poznajú iba detektívi :P

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?