reklama

Uzreli už vaše deti vašu nahotu?

Tie naše ešte nie, ale raz k tomu istotne príde a potom...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (37)
...zatiaľ som ten najlepší ocko na svete (Veve dokonca vyhlasuje, že sa za mňa vydá :o), zatiaľ...
...zatiaľ som ten najlepší ocko na svete (Veve dokonca vyhlasuje, že sa za mňa vydá :o), zatiaľ... 

(Nóachova kliatba a požehnanie, I.kniha Mojžišova 9:18 – 29)...Roľník Nóach začal prvý vysádzať vinicu. Raz sa napil vína, opil sa ľahol si obnažený vo svojom stane. Chám však, otec Kanaánovcov, uzrel nahotu svojho otca a oznámil to svojim dvom bratom vonku. Vtedy Šém a Jáfet vzali plášť, obaja si ho položili na plecia, , šli chrbtom a tak zakryli nahotu svojho otca. Ich tvár bola odvrátená, takže nevideli nahotu svojho otca. Keď sa Nóach prebral zo svojho opojenia a dozvedel sa, čo mu urobil jeho najmladší syn, povedal: Prekliaty Kanaán, otrokom otrokov buď svojim bratom. Ďalej povedal: Požehnaný Hospodin, Boh Šémov, no, Kanaán mu bude otrokom. Nech dá Boh Jáfetovi šíriť sa, nech býva v stanoch Šémových, no, Kanaán mu bude otrokom...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celý týždeň sa u nás doma hovorilo o tom, že ak bude v piatok pekne, pobalíme „saky –paky“ a vyrážame na jednu noc pod stan. Včera bolo fajn teplo a tak sme vyrazili. Zobrali sme so sebou aj Vikinkinu kamošku Lindu (Veronkina Vierka nedostala opušťák, tak boli baby v trojici :o). Najskôr sme spolu nazbierali drevo a postavili stany. Potom prišlo na rad opekanie a ani „Barbieny“ nezostali skrátka. Okolo deviatej sme ešte absolvovali stretnutie s Aladinom a jeho čarovnou lampou a potom, naobliekané ako cibule (okrem pančušiek som pribalil aj zimné vetrovky :o), hajde do spacákov. O malú chvíľu som ich počul spokojne odfukovať a tak som si otvoril pivo, opiekol ďalšiu špekáčku a pozerajúc na hviezdy, rozmýšľal o nesmrteľnosti chrústa :o). Ráno sme spoločne rozdúchali oheň, aby sa cvrk zohriali, trochu sme sa ešte pohrali s lietajúcim tanierom a poď ho domov. Obe ma zatiaľ bezhranične milujú, bez ohľadu na to, aký som.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie som naivný a viem, že raz uzrú moje početné zlyhania a slabiny...„moju nahotu“. Raz to skrátka musí prísť. Dúfam však, že až raz táto chvíľa príde a ja sa „nahý“ ocitnem zoči-voči našim deťom, nezlyhám a nezavrhnem ich kvôli vlastnej zahanbenosti podobne, ako to učinil Nóach Šémovi...

Ps: Tento výklad je výkladom laickým, pocitovým, bez hlbších poznatkov z oblasti histórie a Starého zákona, je výkladom človeka, ktorý uzrel „nahotu“ svojich rodičov, no pred svojimi deťmi ZATIAĽ ostáva „zahalený“...

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu