reklama

Nádej

...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

- Ako môžeš mať takú depku, keď chodíš k psychologičke? – pýtaš sa nechápavo a treštíš na mňa svoje veľké modré oči, ktoré zvyčajne považujem za tvoje plus, pretože v nich vidím striedavo oči jednej aj druhej prďolky. V tejto chvíli ma však tá modrá naivita rozčuľuje. Nechápem, čo nechápeš.- Práve preto – znie moja odpoveď. Zvláštne, ako niektoré veci, môžu aj po mnohých rokoch pôsobiť boľavo. Najmä keď si človek postupne zbúra všetky vonkajšie aj vnútorné hradby a prizná si to úplne naplno. Také to ostré, ťahavé, neznesiteľné a boľavé. Únava, apatia, nechutenstvo. Neschopnosť urobiť čo len jediný krok. Všetky pohyby sú mechanické, vôľové. Príkaz v mozgu, informácia do svalov, kostí. Raz- dva. Arytmia. Po dvoch dňoch neschopnosti do seba nasúkať niečo, čo sa nazýva jedlom, sa v hlave rozbliká kontrolka. Snáď prvý krát pocit, že je to priam hmatateľné, ten pocit na hrane, kde milimetrové posuny znamenajú pád. Nechcem sa tam vrátiť.Technické jedenie. Vôľové. Bez chuti. Ale pomohlo. N á d e j.Modré auto, pravidelný zvuk motora a podmaz Rišovho Milovania v daždi. Ružový vankúš voňajúci po detskom kréme pod hlavou, nohy v deke, bezpečná únava. Hustá noc, ktorá nie je lepkavá. Je v nej nádejné očakávanie. Úsvit s pľúcami plnými morského vzduchu. More, v ktorom sú oči tých jediných ľudí, ktorých znesiem úplne tesne. A Liečivé Slnko. Rozhorúčený spotený piesok, tyrkysové plavky, kamienky pod nohami. Saganovej Dobrý deň smútok, horúca čierna káva a šťavnatý pomaranč. Pehy na nose, premena snedej pokožky na úplne čokoládovú, keď čokoládové vlasy dostávajú svetlý odtieň. Neposlušné kučery, ktoré akoby celú večnosť čakali iba na tú chvílu, kedy sa vynoria z tej slanej vody, aby konečne mohli žiť svoj bezstarostný život namiesto hladkých, umelo rovných a prísnejších vlasov. Nektarínky, ryby, prístav. Je to Slané Horúce Liečivé Dobíjajúce Voňavé Plné. Už sa teším.

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu