reklama

Hľadanie (ne)zmyslu života

Stretol som mladíka, ktorý tvrdil, že pozná zmysel života . Háčik však bol vtom, že poznanie sa objavovalo vždy len vtedy, keď v noci hýril. Ale keď sa ráno zobudil, nepamätal si celkom nič. Aby tajomstvo spoznal, pripravil si raz tesne pred záťahom papier a pero. Svoje pocity sa chystal zapísať a tak priniesť na svetlo sveta poznanie, ktoré trápi ľudí už od nepamäti. Ráno, keď mladík vstal, a to vstávanie nebolo vôbec ľahké, prehľadal vrecká. Zrazu ucítil v ruke pokrčený  papierik. Otvoril ho a...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Blíži sa polnoc a to je čas, kedy sa obvykle ukladám spať, no dnes to tak nie je. Popoludní som navštívil známych, ktorí nedávno stratili malého syna. Rakovina. Taká vec vie človeka pekne rozhodiť a to i napriek rôznym racionálnym i menej racionálnym vysvetleniam. Možno aj to je dôvod, prečo tu teraz sedím a miesto rigoróznej práce, ktorú som mal mať pomaly hotovú, píšem tento článok. Môj pohľad na vec bude asi trochu ovplyvnený mojim kresťanským ponímaním sveta, preto sa ospravedlňujem všetkým čitateľom za neobjektívnosť nasledujúcich informácií.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Celý život, ak si ho pozorne premietame, vyznieva ako množstvo menších, či väčších paradoxov. Za jeden z najväčších osobne považujem vyhnanie prvých ľudí z Raja, ktoré bolo pre ich záchranu. Ak by totiž v Raji zostali, žili by večne, no v hriechu. A večnosť v nešťastí je vlastne peklo. Mohlo by sa teda zdať, že ak ide o dušu, tak sa „vykašlime“ na telo a je po probléme. Ale nie je to až také jednoduché. Telo, ktoré sme dostali, je tiež božím darom. Možno ho vnímať ako prostriedok k zdokonaleniu duše. Ale ako každý dar, aj tento, môže byť nebezpečný. Ak sa z tela – prostriedku, stáva telo - cieľ. Najparadoxnejšie bude vyznievať moje posledné tvrdenie a teda, že zmyslom života je smrť, respektíve príprava na ňu, prostredníctvom tela, o ktoré určite prídeme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Aby som nezabudol, mám tu ešte odkaz toho mladíka. Keď otvoril pokrčený papierik, na ktorý predošlú noc zaznamenal svoje poznanie, našiel tam napísané:

MODRÝ BANÁN.

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu