reklama

aby sme sa mali kam vrátiť

Frčím v aute do Južných Čiech, kde mám po dvoch týždňoch vyzdvihnúť naše Prďole. Chvíľami sa usmievam, ako strelený, lebo...vlastne ani neviem prečo. Možno preto, že mi v poslednom čase skrátka všetko vychádzalo a teším sa na stretnutie s nimi a cítim sa šťastný...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Veve s králikmi v Poříčí :o)
Veve s králikmi v Poříčí :o) 

...(I. kniha Mojžišova , 13:14-18) A Hospodin riekol Abramovi, keď sa už bol od neho oddelil Lot: "Nože, pozdvihni svoje oči a vidz, od miesta, na ktorom si, na sever a na juh, na východ a na západ k moru, lebo celú tú zem, ktorú vidíš, dám tebe a tvojmu semenu až na veky. A učiním to, že bude tvojho semena jako prachu zeme, takže, ak by niekto mohol spočítať prach zeme, spočíta sa i tvoje semeno. Vstaň, prejdi sa po zemi, po jej dĺžke a po jej šírke, lebo tebe ju dám. A Abrám sa stehoval so svojim stánom a miesta na miesto a prišiel a býval v dúbrave Mamre, ktorá je v Hebrone a vystavil tam Hospodinovi oltár...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je to zvláštne. Je tu predchádzajúci príbeh, ktorý som vnímal ako návrat k oltáru, keď už človek cíti, že je život v ... keď vám nič nevychádza a máte pocit, že všetko je nanič, no a teraz - hneď ďalší, presný opak.

Abram dostal zem ako i prísľub mnohopočetného potomstva. Skrátka mu v tom čase išlo všetko super (alebo aspoň na mňa to tak pôsobí :o). Čo je podľa mňa posolstvom tohto príbehu? Možno len toľko, že v čase, keď nám všetko vychádza a darí sa nám, by sme nemali zabudnúť postaviť "oltár", ku ktorému sa budeme môcť vrátiť v čase, až si budeme zase raz spievať pieseň Pavla Hammela: "Keď už človek cíti, že je život..."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

... želám veľa šťastia pri stavaní oltárov, ako i pri návratoch k nim. Oboje je neodvratné...

Ps: Tento výklad, je výkladom laickým, pocitovým, bez hlbších poznatkov z oblasti histórie a Starého zákona, je výkladom človeka, ktorý si len nedávno spieval pieseň, viackrát spomínanú v texte :o)))

Pps: Neviem prečo, ale mne sa hovadsky pozdáva, že sú oba príbehy (o návrate k oltáru v čase krízy, ako i vystavaní nového v čase blahobytu) celkom náhodou hneď za sebou :o)

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu