reklama

Naše počítačové zručnosti vymeniť za prdy a grgy? Ani nápad!

"Prečo by sme mali tých Holíčanov učiť našim trikom na počítačoch?" rozhorčovali sa moji malí prďoláci, keď som ich informoval, že ako oplátku za "holíčske telo", naučíme Holíčanov čosi z načich počítačových zručností. "Ani nápad!" zakončil ktorýsi z nich.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Namiesto odpovede som skočil do najbližších potravín a nakúpil 12 balíčkov cukríkov.

"Tu je dvanásť balíčkov cukríkov," vravím mávajúc pred nimi práve kúpenými cukríkmi. Decká sa dočiroka usmiali. Majú totiž veľmi radi, keď je výsledkom súťaženia na etike sladká odmena :o) Teraz však prišlo niečo nečakané. Nezačala žiadna súťaž, ani bojová úloha. Jednoducho som im tie balíčky začal rozdávať. Zostali v rozpakoch a čakali, čo bude ďalej. "Každý balíček predstavuje nejakú vašu vedomosť, alebo zručnosť. Zo "svojho know - how balíčka" si však môžete vziať len jeden cukrík. Ak sa ale rozhodnete, môžete ponúknuť svoje poznanie spolužiakom. Každému prirodzene len raz :o)" V miestnosti to zašumelo a decká sa rozbehli po triede. O malú chvíľu mal každý z nich okrem svojho vlastného "poznania" aj jedenásť "poznaní" svojich spolužiakov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Ak svoju vedomosť a poznanie použijem len pre seba, má z neho úžitok len jeden človek. Ja. Ak ju však budem šíriť medzi ďalších a ďalších, ktorí ju budú používať, rastie jej význam. Inak povedané: Význam môjho "poznania" stúpa s množstvom ľudí, ktorým toto poznanie prinesie úžitok..." Mlčali. Asi preto, že mali plné pusiny poznania :o)))

V pondelok prišli Holíčania. Temer 40 detí sa rozdelilo na tri skupiny a moji malí šušníci ich postupne učili, ako robiť animované filmy v kuchyni, alebo ako pripraviť školský song podľa vlastného gusta. Po troch hodinách tvrdej driny sa unavení a šťastní rozlúčili so svojimi žiakmi, ktorí dnes znásobili význam ich poznania...

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu