reklama

O zlostnej pani v električke a milej pokladníčke

Na zastávke sa tlačí dav ľudí náhliacich sa do práce. Konečne. Prihrmela električka a dav sa vrútil dnu. Niekoľko šťastlivcov sa usalašilo na posledných voľných miestach. Najlepšie miesta, tie sedadlá pri oknách, ktoré sú v rámci dvojsedadiel, to už prirodzene neboli, no i tak to bolo lepšie, než sa tlačiť v stojacom dave...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (42)

Odrazu sa kdesi zo stredu ozval krik. Nejaká pani sa hnevala na Rómku, ktorá sa jej ešte pred malou chvíľou pokúsila vytiahnuť z kabelky peňaženku. ...odzneli tam slová "sviňa" a "cigánka" a... a predsa som nemal pocit, že by bol tento spontánny prejav hnevu a rozčúlenia prejavom rasistickým...ak by som to spravil ja, teda nie že by ma to nejako lákalo, alebo že by som plánoval dať sa na kariéru vreckára, ale ak by som bol v tej situácii zlodejom ja, iste by sa mi ušlo veľmi podobnej nádielky...podotýkam OPRÁVNENE by sa mi ušlo! 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bolo to pred pár rokmi. Spolu s Janetkou sme organizovali spoločný rytiersky camp pre rómske a nerómske deti. Keď sme sa v jedno odpoludnie odkiaľsi vracali, zastavili sme sa v Modre dokúpiť zásoby. Položil som pred pokladníčku svoj nemalý nákup. Trochu som zažartoval, ona sa usmievala a veselo ma vybavila. Po mne išla Janetka (Pre tých, ktorí ju náhodou nepoznáte, Janetka je milá a veselá dievčina a tiež je Rómka i keď ona vraví, že je Cigánka :o). Položila pred predavačku diabetickú čokoládu pre syna Mareka, ktorej cena bola v tom čase 55 sk. Pokladníčka si Janetku dôkladne premerala a suverénne zahlásila: "Pani, ale to je pre vás príliš drahé!"...o cigánoch ani slovka, ba ani sebemenší náznak hany, či nadávky...a predsa...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 ... nie každý hnev a agresia voči Rómom je prejavom rasizmu...

...nie každý rasistický prejav je sprevádzaný verbalizáciou rasizmu...

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu