reklama

o ľuďoch a vtákoch

V neveľkej kuchyni šantia traja nezbedníci. Dvaja chlapci a jedno dievča. Je skoro ráno. Väčšina osadenstva domu ešte spí, a tak robia veci, ktoré im dospelí za normálnych okolností zakazujú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Skáču na gauči, vyjedajú cukríky z kredenca, dokonca vpustia dnu psíka a kŕmia ho dobrotami zo špajze. Odrazu vletí cez pootvorené dvere lastovička. Je dezorientovaná, lebo nedokáže nájsť cestu von. Párkrát narazí do obloku a spadne. Deti sa ju pokúšajú chytiť, aby ju vypustili. Bojí sa ich však a vždy s novou silou uniká. Ktosi dostane nápad, že ju snáď ľahšie polapiť do trička. A skutočne - o malú chvíľu ju ktorýsi z tých troch lapil.

Všetci traja vybehli von. Úspešný lovec roztvoril bavlnenú pascu, aby vtáča mohlo na slobodu. To sa však nehýbalo. Stisk bol prisilný...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

...lastovičku sme, aspoň myslím, pochovali niekde v sade...často som na ňu myslel...podvedome som dúfal, že priletí aj ďalšia, ktorú, na rozdiel od tej prvej, dokážeme zachrániť...nestalo sa tak...

Na gauči bola prehodená deka. Kde - tu boli dierky, prepálené od cigariet. Cukríky mával v kredenci děda. Boli to hašlerky, alebo lesanky (také pálivé). Psík obvykle v Poříčí dostával večer nejaké zvyšky z celodenného varenia, zaliate horúcou vodou...

...dnes je tomu už dobrých tridsať rokov...sú štyri hodiny ráno...aj dnes väčšina osadenstva domu spí...stojím na balkóne a počúvam...

((video))

...a myslím na to, že je škoda každej lastovičky, ktorá túži po slobode...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...venované ľuďom a vtákom...

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu