reklama

Zachráňte moje vajcia

Pred miestnosťou D3 sa tlačia desiatky študentov. "Dnes bude úspešný deň," pomyslela si a trochu sa upravila. Poobzerala sa, či tu nie je nik z organizátorov a v zápätí pristúpila k najbližším študentom, aby ich požiadala o vyplnenie osobných údajov za účelom projektu. "Dlho, strašne dlho im to trvá!" Nervózne sa znovu poobzerala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

"Super, vzduch čistý!" Pristúpila k ďalšej skupinke a znovu študentov požiadala o osobné údaje a podpis.

Obrázok blogu

Ologovanie bolo presne podľa dokumentov, ktoré predtým našla na stránke IUVENTY.

Obrázok blogu

- - -

Rozhliadol som sa po aule. Takmer stovka študentov...krásny pohľad. "Dobrý deň, priatelia. Začíname naše podujatie Panelové diskusie a workshopy. Dúfam, že ste sa všetci zapísali na workshopy." Na moment som sa stopol a zmätene prerušil uvítanie. "Ešte než začneme, ktosi ma upozornil, že vás vraj vonku obťažovala nejaká ženská. Teda presnejšie, že od vás chcela, aby ste sa jej niekde podpísali. To nebol nikto od nás, dúfam, že ste jej nenaleteli." Pomrvili sa. "Naše prezenčky sa budú podpisovať až na workshopoch." Na chvíľu som sa odmlčal. Podišiel som k dverám a zavolal Gabiku dnu. "Dnes to bola len hra, malá neformálna ukážka, ako ľahko možno od ľudí získať dôležité osobné údaje, ale nabudúce, nabudúce to môže byť naozaj.."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skúsili sme "Pakomániu, Rádio a Alberta Tombu" a publikum ožilo. Bol čas vysvetliť KomPrax...ale samozrejme nebyrokratickým jazykom :)

"Svet je plný podnetov. Keď robíme čokoľvek, niečo sa na nás nalepí. Ak sa rozhodnem zorganizovať koncert, učím sa komunikovať, vybavovať priestory, motivovať ľudí k spolupráci, organizovať prácu ľudí v tíme, pracovať s peniazmi... mnoho iných vecí. A presne o to ide v KomPraxe - získať praktické zručnosti, ktoré sa človeku zídu v budúcnosti, aby bol schopnejší a šikovnejší, až raz bude vstupovať do zamestnania. No neprihláste sa :)"

Moja dcéra Vikuška to vyjadrila v kresbe, kde sa akýsi chalanisko vrátil po relizácii svojho projektu a je celý polepený :)"

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Na workshopoch sme si zažili veľa...

Najskôr teda močenie. Postavili sme si vylučovaciu sústavu zo stanov a spacákov a šup na dobrodružnú cestu do močového mechúra. Časť z nás sa očistila a takto čistá putovala telom,

Obrázok blogu

No špiny a prebytočná voda skončili v močom mechúre a boli nemilosrdne vyčuraní. To prirodzene až vo chvíli, keď neurón informoval mozog, že...ehm, pán mozog, máme problém :)

Obrázok blogu

Príprava ponuky na plávajúcu podlahu prebiehala v tajnej porade,

Obrázok blogu

a že to, čo nám ponúkali predajcovia, bola skutočne plávajúca podlaha, o tom niet pochýb.

Obrázok blogu

Vraj aj ohňovzdorná :)

Obrázok blogu

A potom, keď sa bavili o tom, kto ako pracovali na prezentácii, kto tím viedol, ako vznikali nápady, ako sa o nich diskutovalo, aké bolo rozdelenie úloh v tíme, ako sa riešili názorové nezhody, prišla študentka z inej skupiny a pokľakla. Vraj si ju nemáme všímať. To sa vám ľahko povie. Aj som si ju spočiatku nevšímal, kým som nezbadal, koho kreslí :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

...z neďalekej miestnosti sa ozývala hádka. Keď som sa neskôr pýtal, vraj tam prečítali príbeh o dráčikovi a nahnevanom sedliakovi. Lenže už o chvíľu študenti zamenili emócie a dráčik bol fakt nasr...dený :) a sedliak bol starý dobrák :) A potom tam vraj vymýšľali čo najvtipnejšie nadávky a učili sa zvládať hádky a...

Panelové diskusie nám z Trnavy vyšli ako najslabší článok, preto sme sa rozhodli...

"Ste dva tábory. Vy chcete ísť do Španielska lietadlom a vy zase karavanom. Argumentujte a presviedčajte sa. Nezabudnite, že vašim cieľom je nakoniec nájsť riešenie, ktoré bude akceptovateľné pre oba tábory."

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Po takom fajnom cvičení sa diskutovalo o tom, čo nás tlačí vo formálnom vzdelávaní, kde nájsť prienik s neformálnym...dokonca tu vznikli aj návrhy na zlepšenie, ktoré by sa dali v rámci projektov rozbehnúť...

Obrázok blogu

Nakoniec sme si ešte previčili prezentačné zručnosti :)

Lebo jedna vec je,

Obrázok blogu

dokázať niečo super urobiť a byť šikovný,

Obrázok blogu

ale celkom niečo iné je,

Obrázok blogu

"vedieť sa predať".

Obrázok blogu

Kým človek nečinne sedí, je malý. Ale stačí málo, postaviť sa (najlepšie na stoličku :) a z malých sa stanú veľkí...

Obrázok blogu

"Na záver ešte tímovka - Zachráňte moje vajcia :) O desať minút budú prestrihnuté lepiace pásky, na ktorých visia moje vajíčka. Úlohou tímu je, aby sa tieto nerozbili. Nesmiete sa však dotknúť vajec, ani stoličiek a ani lepiacej pásky :)"

Obrázok blogu

Jedno zo zachránených vajec, asi o tri hodiny, u nás doma :)

Obrázok blogu

...Nitra 22.11.2011...bol to pekný deň...

...veľká vďaka študentom, ktorí zachránili moje vajcia, aby som z jedného z nich potom spravil večeru svojej žene :)...

...veľká vďaka učiteľom i vedeniu Pedagogickej fakulty UKF v Nitre...ktorí sa nezľakli netradičnosti ponúkanej aktivity...

...veľká vďaka Evelyne, Gabike na druhú (Gabike Seleckej a Gabike Futovej), Edovi, Lenke, Paťovi, Majovi...za všetko :)

Adios a dovidenia 29.11.2011 v Prešove, priatelia :)

Ps: Pre pokoj v rodine, mám tu ešte jeden obrázok, ktorého autorkou je Veve...

Obrázok blogu

...môj život je v mojich rukách a tvoj?...

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu