Na hodinách často hovorí o problematike prehnaného memorovania na našich školách, o nutnosti digitalizácie škôl, o debyrokratizácii, o potrebe zabezpečiť viac pohybu našich detí prostredníctvom telesnej výchovy, o angličtine, o platoch, o vysokých školách, o... občas sú to len reči, ale niekedy sa rozhýbe a čosi aj spraví. Tu by som rád vyzdvihol jeho veľkú snahu i keď súčasne treba konštatovať, že absencia vízie a pochopenia školskej problematiky spôsobuje žalostnú nesystémovosť jednotlivých krokov.
Laicky by sa jeho vystupovanie dalo označiť ako bowling so zaviazanými očami. Ruky šikovné, guľa v poriadku, aj kuželky sú presne ako majú byť, len efektivita viazne...a to všetko pre nedostatočný rozhľad a orientáciu v problematike. Niektoré pokusy náhodou čosi zhodia, no mnohé vyjdú navnivoč a guľa nezhodí ani jedinú kuželku...
Napriek snaživosti žiaka i osobným sympatiám voči nemu, neodporúčam Eugena do ďalšieho ročníka a tajne dúfam, že nová vláda, nech už bude akákoľvek, dosadí na post ministra konečne človeka, ktorý školstvu skutočne rozumie...
Ps: Ani si netrúfam tipovať, ako by to dopadlo, keby som dnes namiesto slovného hodnotenia zvolil známky...