reklama

Smiešnych šestnásť

"Má len šestnásť, smiešnych šestnásť...čo by ten mohol vedieť..." pomyslím si zhovievavo a opatrne začínam klásť otázky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Vraj šestnásť :)
Vraj šestnásť :) 

Jaroslav Dodok, 24.6.1995, Banská Bystrica. Aktuálne 1.ročník Obchodnej akadémie TABB, 2. ročník Univerzity pre moderné Slovensko, člen Mestského Mládežníckeho Parlament BB, člen Predsedníctva Informačného centra mladých, Banská Bystrica (ICM BB), šéfredaktor študentského spravodajského portálu student24.sk, člen Žiackej školskej rady, dobrovoľník - mládežnícky vedúci eRka, spoluorganizátor Cyklofestu, hlavný organizátor študentského Press Day, redaktor regionálneho internetového spravodajstva bystrica24.sk, redaktor VKMK (Verejná knižnica Mikuláša Kováča), amatérsky fotograf...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fíha, vyzeráte mlado, ale v životopise je toho toľko, že by ste mali byť omnoho starší. Koľko máte rokov?

Mám šestnásť, aj keď niekedy to s mojim vekom kolíše.

Kolíše?

Áno pretože, keď rozmýšľam nad novými startup-mi, komunikujem s kompetentnými a k tomu sa snažím spraviť ten najlepší článok na náš portál, cítim sa ako starší. A zrejme nie som ďaleko od pravdy, lebo aj ostatní mi vravia, že sa chovám ako starý foter. Na druhej strane mi stačí 5 minút medzi deťmi na to, aby som sa stal jedným z nich.

Obrázok blogu

(Fotoarchív J.D.)


Šestnásť, šestnásť..Čo robia ľudia, keď majú šestnásť? Asi hlavne zábava s kamošmi a kamoškami :)

Veď to sa nevylučuje, aj keď musím priznať, že ma omnoho viac, než zábava s kamošmi, láka spraviť niečo nové, niečo super a niečo, kde by som sa mohol realizovať.

To je divné.

Ani nie. Dôvodov je veľa, ale hlavným zrejme bude, že sa mi nepáči, ak niekto iba nadáva a sťažuje sa, no problémy nerieši. Ak som nespokojný, chcem príčinu mojej nespokojnosti odstrániť a zmeniť to...
a ešte jedna vec - myslím, že chcem byť v budúcnosti úspešný.

A to dosiahnete tým, že budete miesto zábavy niečo organizovať?

Minimálne tým získam rozmanitejší pohľad na život, naučím sa okrem školských poučiek aj praktické veci v oblasti komunikácie a stretnem sa so zaujímavými ľuďmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

(Fotoarchív J.D.)



Čo by ste chceli robiť v budúcnosti?

Určite žurnalistiku. Písať články, robiť reportáže, fotiť a popritom trošku podnikať a robiť všelijaké zaujímavé akcie a podujatia.

Súvisia s týmto zámerom Vaše súčasné aktivity?

Jasné. Zorganizoval som v rámci národného projektu KomPrax "Press Day" - Novinársky deň a práve pracujem na druhom ročníku, ktorý by sme chceli spolu s mojimi kamarátmi spraviť ako študentský festival, kde by si prišli študenti na hudbu, tanec, prednášky a mnoho ďalších vecí.
Čo sa týka fotenia, tak pravidelne čítam odborné články, zúčastňujem sa workshopov, počúvam rady skúsených a stále fotím. K tomu som rozbehol taký malý projekt „študentský portál student24.sk“.

Koľko že to máte? Nevraveli ste, že máte šestnásť?

Áno. A toto je ďalšia z vecí, ktorá ma nakopla. Neustále sa pýtanie na môj vek. Dávam si pri tom otázku, prečo je tak dôležité hľadať vek? Niekoľkokrát v živote sa mi stalo, že ma odmietli kvôli veku, vtedy som si povedal: "A dosť! Budem tak dobrý, že vek nebude pre ostatných dôležitý."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stretli ste sa pri realizácii projektu Press day s nejakými problémami?

Smiešna otázka. Koľko že to máte rokov vy?

Tridsaťsedem.

Tak potom je Vám jasné, že iná odpoveď, ako áno, neexistuje. Vždy, keď človek niečo realizuje, sú problémy. No vždy je aj riešenie. V mojom prípade to bolo napríklad vybavovanie priestorov. Ľudia, s ktorými som jednal o priestore, ma považovali za nekompetentného a veru trvalo im dlho, kým pochopili, že organizátorom som ja a že to nepríde vybaviť moja mama. Náročné bolo aj nájsť si redaktorov/novinárov, aby prišli, keďže musia byť stále v pohotovosti.

Obrázok blogu

(Fotoarchív J.D.)


Myslím si, že ak človek mení svet, má to vedľajšie účinky...mení sa aj on sám...myslíte, že ste sa i vy nejako zmenili vďaka projektu „Press day“?

Začal som niektoré veci brať vážnejšie, zodpovednejšie, takže som zrejme spoľahlivejší.

Myslíte, že niečo zbadajú aj ľudia vo Vašom okolí?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tí skôr pocítia moju aktivitu.

Tomu nerozumiem.

Ide o to, že s jedlom rastie chuť, takže „Press day“ ma fajnovo odštartoval, mám z neho super pocit, lenže už „som zase hladný“.

Obrázok blogu

(Fotoarchív J.D.)



A čo s tým?

Rozhodol som sa pre ďalší projekt. Rozhodol som sa vytvoriť nový študentský portál pre banskobystrický región, na ktorom ľudia nájdu všetky informácie, zábavu, veľkú databázu podujatí, ale aj príbehy úspešných pre motiváciu.

Ten nápad je Váš?

Áno, vymyslel som ho krátko po akcii „Press day“, keď sa mi začali mladí sťažovať na to, že sa o tejto akcii nedozvedeli, pretože nikde na nete nie je nejaký web, ktorý by bol určený im. Preto som si povedal, poďme spraviť niečo pre študentov, kde sa pobavia, kde si prečítajú novinky zo svojho mesta a nájdu tam aj najväčšiu databázu podujatí...

Už máme aj nejakú odozvu na tento portál?

Pár ľudí písalo. Napríklad, že ich zaujala reportáž z hokejového derby banskobystrických gymnázií. Ďalší sa zas netrpezlivo pýtali, kedy bude naplnená databáza podujatí.

Obrázok blogu

(Fotoarchív J.D.)



Kedy?

Tá by sa mala napĺňať v priebehu dvoch týždňov. Taktiež sa našli priaznivci blogu, ktorí by radi prispievali. "Prečo nie," povedal som si a ďalšou novinkou bude študentský blog.

Kto je, alebo bude autorom všetkého obsahu?

Samotní študenti. Stredoškoláci, ktorí chcú písať a fotiť, realizovať sa.

Dobre, zatiaľ to znie všetko...hm...ružovo. Poďme na nejaké komplikácie, čo poviete?

Aha, hm, jasné. Je ťažké tvoriť obsah portálu, pretože študentov dnes zaujíma veľa tém a nie je ľahké pokryť všetok dopyt, zvlášť, ak človek počuje o niečom prvýkrát v živote. Preto, ak by sa chcel niekto do našej redakcie pridať, budeme nadšení. Zvýši sa tým náš potenciál.

Obrázok blogu

(Fotoarchív J.D.)



Prečo by sa mali k Vám pridať? ..Čo z toho budú mať?

Hlavne skúsenosti, veľa nezabudnuteľných zážitkov a na záver to najlepšie: dostanú sa do povedomia ostatných, budú známejší a teda možno si v budúcnosti ľahšie nájdu prácu. Koniec-koncov, kto by nechcel mať vlastný článok, alebo fotoreportáž na portáli, ktorý si časom prečíta 5 tisíc ľudí denne? (aspoň taký máme cieľ :)

Obrázok blogu

(Fotoarchív J.D.)



Zásadou podnikania je ponúknuť viac, ako "ti druhí", v čom bude (alebo už je) Vaša pridaná hodnota?

Profesionálny priestor študentom, aby sa prezentovali.

Ale, veď môžu písať a prezentovať sa hocikde inde. Napríklad na sme.blogu :). Prečo by mali písať práve k Vám?

Študenti majú možnosť písať blogy kdekoľvek, aj pridávať fotky, avšak ak chcú niečo vedieť z diania svojho mesta, musia prekliknuť inde. Ak chcú nájsť udalosť, musia zase prejsť inam. Na internete je veľa priestoru, avšak nie je na jednom portáli. Teda bolo tomu tak až do chvíle, kým sme spustili náš portál - „student24.sk“ :)

Uvažujete aj o nejakých benefitoch pre stálych prispievateľov?

Samozrejme. Jednak tu sú rozličné súťaže, od fotografických, cez literárne, vedomostné, alebo zábavné, pričom každá súťaž ponúka množstvo cien a darčekových vecí. Okrem toho som hovoril o možnosti študentov realizovať sa a zviditeľniť. A keďže sa venujeme aj organizácii viacerých skvelých akcií, každý kto je „náš“, má možnosť zúčastňovať sa :).

Koľko členov ma tím okolo „student24.sk“?

Tvorí ho náš riaditeľ, 8 mladých redaktorov a ja.

Obrázok blogu

(Fotoarchív J.D.)



Všetci ste dobrovoľníci?

Všetci.

Vraveli ste, že máte šestnásť, čo vlastne študujete?

Študujem na obchodnej akadémii. Zatiaľ "len" prvý ročník.

Existuje nejaký prienik medzi predmetmi v škole a Vašimi mimoškolskými aktivitami?

Striktne vzaté nie, ale ako som už vravel, chcem v budúcnosti podnikať a s týmto už moje mimoškolské aktivity súvisia viac než dosť.

Bojíte sa budúcnosti?

Nepovedal by som, že sa bojím. Mám rešpekt, lebo chcem podnikať a to je vždy riziko. No na druhej strane nechcem byť zamestnancom, lebo túžim veci robiť tak, ako sa bude páčiť mne a to ide v zamestnaní len veľmi ojedinele.

Obrázok blogu

(Fotoarchív J.D.)



Čo teda plánujete po skončení strednej školy?

Chcem sa ísť pozrieť na nejaký čas do zahraničia, aby som získal inšpiráciu. Potom chcem študovať žurnalistiku a napokon nájsť oblasť, v ktorej budem môcť kreatívne podnikať.

Čo dodať? Snáď len..veľa šťastia!

Ďakujem, budem ho potrebovať, lebo iba pracovitosť a snaha nestačia. Človek k tomu, aby bol v živote úspešný, potrebuje mať aj trošku šťastia..

Fakt máte len šestnásť?

Vďaka za rozhovor.

Ps: Rozhovor bol autorizovaný a Jaro Dodok v prepise nič nezmenil.

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu