reklama

Pomsta

Obliekol si vetrovku a na ňu ešte reflexnú vestu. Chvíľu zadumane postál pri dverách hotela, napokon vzal neochotne metlu a vyšiel do veterného dňa. Hlavou mu vírilo mnoho myšlienok. Do popredia sa predrala spomienka na tretiu triedu. Vtedy mu triedna povedala, že je debil a bude z neho murár. Už vtedy sa rozhodol, že sa jej pomstí. Len ešte nevedel ako... Dnes zametá pred hotelom a ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

ľudia ho míňajú bez povšimnutia.

Obrázok blogu

Čo vlastne určuje hodnotu človeka? Kto rozhoduje o tom, že niekto je obdivovaný ako národný hrdina a íný...

Obrázok blogu

"Keď som bol tretiak, povedala mi moja trieda, že som debil. Mojim rodičom následne s chladnou hlavou oznámila, že zo mňa bude murár," zahlásil som smerom k začudovaným študentom. V konferenčnej miestnosti nastalo ticho.

Obrázok blogu

"Pár rokov som tomu veril a moje výsledky boli... hmmmm... povedzme veeeeeľmi priemerné. Nejakou náhodou som sa dostal na športový gympel, v ôsmej triede som si dával len dve prihlášky, jedna bola na spomínaný gympel a druhá a na dvoj, či trojročné učilište bez maturity. Ako som vravel, vzali ma (prekvapivo?) na gympel. Tam som pokračoval vo svojej priemernosti až do štvrtého ročníka, keď som sa rozhodol pre malý pokus. Rok sa normálne učiť. Ten rok som mal samé jednotky, ešte aj na maturite."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

"Čo vlastne určuje hodnotu človeka? Šaty? Inteligencia? Práca, ktorú vykonáva? Šikovnosť? Charizma? No nič, dosť bolo filozofie. Sme tu, aby sme sa zoznámili s neformálnym vzdelávaním a uvažovali nad tým, prečo by sme mali robiť viac, než po nás chcú druhí. Pochytáme sa za ruky. Čo to? Že nedočiahneme? Žiaden problém, z rannej aktivity mi predsa ostala metla :)."

Obrázok blogu

"A ideme na pakomániu...ááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá´..."

Obrázok blogu

Potom Dušan chvíľu rozprával o malom projekte, ktorý podnikol v rámci svojho vzdelávania v KomPraxe. Čo všetko musel urobiť, keď organizoval spoločné popoludnie zdravých a postihnutých detičiek a tiež, čo všetko sa pritom naučil...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Nuž a Denis, ten zorganizoval koncert niekoľkých kapiel, na ktorý sa prišlo pozrieť viac než dvesto účastníkov. Jasné, že aj v jeho prípade neostalo organizovanie "bez následkov" :)

Obrázok blogu

Na workshopoch sme stavali veže,

Obrázok blogu

pričom sme museli komunikovať,

Obrázok blogu

pracovať v tíme,

Obrázok blogu

aj analyzovať slabé miesta :)

Pri predaji pera, sme zase hľadali motiváciu,

Obrázok blogu

kreativitu,

Obrázok blogu

schopnosť prezentovať sa.

Obrázok blogu

Jednoducho všetky tie bežné zručnosti, bez ktorých je nám v akomkoľvek zamestnaní fakt ťažko :)

Popoludní sme sa v diskusii na rozohriatie venovali jednoduchej úlohe. Dve skupiny sa navzájom snažili presvedčiť, aký dopravný prostriedok použiť na cestu do Španielska. Karavan, či lietadlo?

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Napokon sme ešte spoločne rozmýľali nad tým, ako dobre ich škola pripravuje na skutočný život a čo by mohli oni sami robiť pre to, aby boli pripravení čo najlepšie.

Obrázok blogu

Po úspešnom pokuse so samými jednotkami na moment zaváhal... Toto by bola predsa úžasná pomsta. Prísť za bývalou triednou zo základky, zamávať jej pred očami vysvedčeniami zo štvrtého ročníka gympla i z maturít a vysmiať sa jej. No napokon to zavrhol...jednoducho mu to už neprišlo, ako dobrý nápad... namiesto toho spravil rozhodnutie, postrádajúce akúkoľvek logiku. Rozhodol sa stať učiteľom...


Milí študenti, nezabudnite, že nie vždy je pravdou, čo vám vravia druhí. Jediný, kto určuje vašu hodnotu, ste vy sami...

SkryťVypnúť reklamu
reklama


...ďakujem...

... študentom, ktorí hýrili zaujímavými a kreatívnymi nápadmi :)

... učiteľom i vedeniu Gymnázia Angely Merici... ktorí sa nezľakli netradičnosti ponúkanej aktivity...

... Magde, Gabike, Ľubke, Dušanovi a Denisovi ... za všetko :)


Adios a dovidenia už zajtra vo Vranove nad Topľou a pozajtra to v Nitre, priatelia :)

Ps: Rád by som oslovil aj ďalšie stredné a vysoké školy, ktorým by sa páčilo zažiť takýto deň, aby sa mi ozvali (Ohľadne financií si dovolím vopred upozorniť, že je to pre školy i študentov celkom zadarmo :)

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu