reklama

Oci, načo mám vlastne chodiť do školy?

„Ocko, vysvetlíš mi, prosím, nové učivo z matematiky? Nechcem dostať päťku.“ „Prečo by si mala dostať päťku z nového učiva?“ prekvapene pozerám na Vikušku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

„No, minule pani učiteľka povedala, aby sme si prečítali poučku z nového učiva a následne vyvolala spolužiačku, aby to pred triedou vysvetlila. Nevedela to vysvetliť, lebo tej poučke nerozumela. Dostala päťku. Tak vysvetlíš mi to?“ Nechápavo krútim hlavou. Nie na znak, že jej to nevysvetlím, skôr, že sa mi to celé zdá divné. Prečítam si poučku a potom pozriem vzorový príklad. V podstate je to jednoduché. Ide o rozklad čísel na súčin prvočísel. Trvá nám to tak päť minút. Potom si ešte Viki pýta pár cvičných príkladov, aby si bola istá, že tomu rozumie. Zadané čísla hravo rozloží. Práve odchádzam z jej izby, keď ma vo dverách zastaví otázkou: „Oci, načo mám vlastne chodiť do školy, keď mi učivo vysvetľuješ doma?“

Súčasné platy učiteľov sú smiešne. Dobrý učiteľ si zaslúži minimálne dvojnásobok, ba i viac...no po takomto príbehu človeku napadá, že okrem tých dobrých, sú tu aj takí, ktorým by ešte aj z toho smiešneho platu ubral...

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu