reklama

Váš pohľad na školu sa navždy zmení

Je to príbeh, ktorý ukazuje žiakov, učiteľov a výučbu a tiež ukazuje, ako funguje slovenské školstvo. Je to príbeh, ktorý navždy zmení váš pohľad na školu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

Nie, nehovorím o triede deviatej A. Hovorím o niečom obyčajnejšom, no súčasne omnoho silnejšom a skutočnejšom. Hovorím o celkom obyčajnom príbehu v celkom obyčajnej triede. Hovorím o príbehu, aký sa na našich školách deje bežne.

Že stále nerozumiete? Hovorím o tom, ako to dopadne, keď systém donúti školy prijímať a snažiť sa udržať si úplne všetkých, ktorí sa tam hlásia. Taktika je jasná. Nech to stojí, čo to stojí, je nutné, aby mala škola čo najviac žiakov, lebo od ich počtu bude závisieť rozpočet a teda aj prežitie školy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dlho som rozmýšľal, čo by som spravil, ak by som bol v tej triede na mieste učiteľa. Jasné, že by som najskôr podnikol veľa pokusov získať si tých mladých ľudí (a tí čo ma poznajú vedia, že by som aj život položil, len aby som ich namotivoval :), no ak by to aj napriek mojim snahám stroskotalo a ja by som tam stál oproti tomu „spratkovi“ s vedomím, že mu vlastne nič nemôžem, lebo podobrom to nešlo, poznámky a päťky ho „netankujú“ a aj keď sem správaním nepatrí, riaditeľ ho zo školy nevyhodí i keby ju hneď podpálil...veď taktika je jasná: Ani duša (rozumej euro) na zmar...čo by som spravil potom?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslím, že by som sa zhlboka nadýchol. Potom by som potichu pristúpil až k nemu. Pozrel by som mu priamo do očí.. a dal mu riadne zaucho. Následne by som si šiel pobaliť veci a viac by som sa za katedru nevrátil..

...koniec – koncov, keby som chcel byť krotiteľom zvierat, bolo by vhodnejšie, zamestnať sa v cirkuse...

Ps: Tento text je textom človeka, ktorý počas dvanástich rokov v školstve nikdy neudrel svojho žiaka.

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu