reklama

bez servítky (by som to nedal)

"Viki?" "Áno?" "Môžem si požičať od teba pero?" "Jasné, je na stole, vedľa krížoviek." "Dík." "Nie je za čo." ...Vyťahujem servítku, lebo obyčajný papier nikde nevidím a začínam písať. "Čo to píšeš?" spýta sa ma moja žena a ja len mávnem rukou, že také malé postrehy a somariny, ktoré sa mi snáď raz budú hodiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Dnes musím povedať, že "bez servítky by som to nedal". Nebyť tej servítky totiž, chýbali by mi slová. Ono je to tak. Keď prídu myšlienky a slová, treba ich rýchlo chmatnúť, polapiť, lebo ak tak človek nespraví, môže sa mu ľahko stať, že už druhá šanca nebude...a to sa myslím týka nie len slov...

Wellcome on board!

- - -

(Marina di Campo)

Obrázok blogu

Boli sme v akváriu. Bolo to super a lietali sme z jedného miesta na druhé. Odrazu ma upútalo jedno, kde nebolo nič iné, iba piesok. No a potom jedno oko. A odrazu sa časť piesku zdvihla a ja som zistil, že to oko patrí rybe, plochej ako lopár.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Šnorchlovali sme (neviem, či sa to slovo píše takto, ale je to čosi ako potápanie na povrchu. Človek pri tom má potápačské okuliare a takú trubku na dýchanie, takže sa nemusí každú chvíľu vynárať.) Odrazu ma Viki šťuchá a zúrivo gestikuluje smerom k piesočnatému dnu. A tam ryba, presne taká, ako v akváriu, len chvalabohu asi päťkrát menšia. Jednou z najkrajších rodičovskch "povinností" je sprevádzanie dieťaťa pri objavoch. (Ps: Všimli ste si, že v pravom dolnom rohu fotografie vidno chvostík? :)

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

- - -

(Portoferraio)

Obrázok blogu

Prednášam študentom a som nejaký spomalený. Nie a nie ukončiť workshop. Kdesi v lese už ma čaká partia, aby sme začali tohoročnú chlapskú stanovačku a ja som ešte stále v triede. To je riadna patália. Vynechávam niektoré aktivity a prednáška sa mení na veľmi stručné zhrnutie faktov. No aj napriek tomu nie a nie skončiť. Bude deväť večer (stanovačka bola plánovaná na desiatu ráno) a ja stále trčím tu! Nestíham! Nie a nie skončiť! Prebúdzam sa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalšiu noc...Už-už som prechádzal kontrolou, keď sa jeden z pracovníkov zahľadel na moju veľkú tašku a oznámil mi, že ma s ňou do lietadla nepustí. Rýchlo som tašku vzal a utekal nájsť niekoho, kto by ju vzal do úschovy, kým sa vrátim. Napokon som niekoho našiel a tašku mu odovdal, no nejako som sa stratil a nie a nie nájsť cestu k letisku. Stále častejšie pozerám na hodiny a začínam panikáriť. Nestíham! Prebúdzam sa celý spotený.

Myslím, že je druhá svetová vojna. Schyľuje sa k náletu. Revem na Viki a Veve, aby si švihli. Utekáme smerom k zastávke, kde stojí autobus. Viem, že je posledný a keď ho nestihneme, bude koniec. Bežíme a ja ich stále poháňam. Sme dobrých päťdesiat metrov od autobusu. Vodič zatvára dvere a pomaly sa rozbieha. "Koniec," zašepkám a všetci traja prejdeme do kroku. V tom autobus znova zastane. Schmatne baby za ruky a vlečiem ich a potom už len pocítim úľavu pri vpadnutí dnu. Dvere sa zatvoria. Prebúdzam sa s pocitom, že som to tentokrát stihol. Ďalšiu noc už žiaden stres, len nejaké hlúposti. Aj tú nasledujúcu...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po tých troch snoch mi napadlo, že niektoré veci (situácie) sa zrejme budú vracať do našich životov znovu a znovu, až kým ich neprekonáme...kým konečne "raz nezmeškáme"...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

- - -

(CapoliVERI)

Obrázok blogu

Na pláži sme stretli takého milého psíka - orieška. Ktorási z dievčat prehodila, že je to chudáčik. O kúsok ďalej sme v bare videli sedieť mohutného chlapa, ktorý sledoval futbalový zápas. Vedľa neho ležal veľký ušľachtilý pes. Ten oriešok na pláži bol veselý a usmieval sa. Aspoň mne sa tak videlo. Vrtel chvostíkom, behal od turistu k turistovi, kde tu niečo dostal, občas sa s ním niekto pomaznal. Ten pes v bare bol smutný. Aspoň mne sa tak zdalo. Dlho do noci som uvažoval, ktorého z tých dvoch by som väčšmi nazval chudáčikom...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V alternatívnom svete žijem v prérii. So ženou a deťmi vlastníme malý stan a ja chodievam loviť ryby a občas aj nejakú zver. Viem, že som sa narodil v zime, no neviem, pred koľkými zimami to bolo... Viem, že spím rád pod holým nebom a píšem perom z dravého vtáka...A viem, že som tam šťastný...možno šťastnejší, ako tu...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

- - -

(Cavo)

Obrázok blogu

Nalial som si víno a pozrel sa cez neho na svet. Bol červený a na moment ma očaril. Lenže potom som víno vypil a pohľad cez prázdny pohár bol smutný a rozmazaný. Odložil som teda pohár a zahľadel sa opäť...

Obrázok blogu

...na more

Obrázok blogu

...na stromy

Obrázok blogu

...na uterák :)

Obrázok blogu

a zistil som, že svet je krásny...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

- - -

(Cavo-Piombino)

Obrázok blogu

Občas hrávame karty - Faraóna. Žena, deti a ja. Nikdy ich nenechávam vyhrať. Jednoducho, ak mám sedmu, hodím a je mi jedno, či kvôli tomu niektorá z nich prehrá, alebo nie. Odkedy používam túto "drsnú" taktiku, mám pocit, že sa z výhry oveľa viac tešia. Ale možno sa mýlim a je to celé hlúposť. Ak chcete, spýtajte sa ich na to :)

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

- - -

(Siena)

Obrázok blogu

Večer sme chodievali na zmrzlinu. Talianska zmrzlina je skvelá. Objavil som tam takú, že "Čierna-biela". Bola to v podstate vychladená nutela. Bola absolútne skvelá a vynikajúca, ale človek bol v polovici tak presýtený, že ju ani nedokázal dojesť. Ďalší večer mi Veve navrhla, nech sme saprofyti. Teda, že ona si vezme nejakú osviežujúcu zmrzku a ja tú "moju" a budeme si ich striedať. Takouto formou to išlo ako po masle a zjesť "čierno-biely" zázrak bola hračka.

Napadá mi, aké by bolo skvelé, keby sme dokázali takto saprofytovať častejšie a v podstatne väčšom rozptyle... ale keď aj nie, čo keby sme aspoň zaviedli tento "zmrzlinový spôsob" ako novú výkladovú metódu o saprofytizme do našich škôl :)

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

- - -

(Florencia/Firenze)

Obrázok blogu

Našiel som v mori náramok. Bol pekný a hodil sa mi. Navôkol nebolo nikoho, koho by som sa spýtal, či ho nevytratil, a tak som si ho vzal. Už o chvíľu som zistil, že som náramok stratil. A viete, čo bolo zláštne? Vôbec som necítil ľútosť. Možno preto, že mi vlastne ten náramok nikdy nepatril...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

- - -

(Benátky/Venezia)

Obrázok blogu

Do Benátok som chodieval dlhé roky. Najskôr ako šermiar - pretekár, následne ako rozhodca. Nikdy som netušil, že sa tam nachádza židovské geto. Vždy som si prešiel tou hlavnou "štrekou", končiacou na sv.Markovi a bolo.

Nie je dobré byť povrchný. Pretekajú tak človeku pomedzi prsty dôležité detaily...a je to škoda...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

- - -

(Bratislava)

Obrázok blogu

Ja sa tam chcem vrátiť," žobroní Vikuška. Vždy to hovorí. No nemyslite si, že to vraví len tak. Vždy to myslí vážne...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

adios

- - -

...venované s úctou a láskou mojim trom spolucestujúcim...Človeku občas trvá, než zistí, aké sú pre neho niektoré veci dôležité. Ako napríklad také servítky ;)


Ps: Fotografie k tomuto blogu upravila moja žena, za čo jej nesmierne ďakujem :)

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu