reklama

Prečo by som nemohol byť novým ministrom školstva ja?

„Dávid, nechcel by si byť ministrom školstva?“ čítal som na rôznych fórach a začal v duchu uvažovať ...hm, školstvu  rozumiem, aj učiteľom, tým dokonca ešte viac, mnohí z nich mi dôverujú a pomohli by mi, poznám problémy, ktoré tu dlhodobo sú...“ Ozaj, prečo by som nemohol byť ministrom školstva práve ja?“ pýtam sa sám seba celkom vážnym hlasom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

Ale skôr, než to stihnem dopovedať, začnem sa tej hlúposti chechtať a o pár sekúnd sa už rehocem na celé kolo, lebo je okamžite jasné, že je to totálna hovadina. Z akejsi "pasie" však beriem do ruky papier a pero a začínam písať.

Prečo by som nemal byť ministrom (osobné postrehy D.K.):

1)Nemám politickú kultúru. Povedzme tá situácia s otázkami. Viete, čo by som spravil? Asi by som im s úsmevom začal rozdávať papieriky s vtipmi a komentoval to nejakou provokáciou, akože pre prípad, že by sa pán premiér chcel zabaviť. Áno, zrejme by som týmto počinom zosmiešnil už tak smiešnych poslancov Smeru a možno by som získal aj nadšené ovácie mnohých ľudí, ale priznajme si. Takéto „šaškárny“ do politiky nepatria.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2)Okamžite po nástupe by som sa pokúsil stopnúť nákupy softov a učebníc a všetkého ostatného, až do chvíle, než by sme ich zbavili všetkých príživníkov, zlodejov a korupcie. Namiesto toho by som sa zameral na kvalitu učiteľov. Ako ich dostať do škôl a ako ich tam udržať (ako ich zaplatiť). Zámerne som v úvode tohto bodu napísal, „pokúsil by som sa“, lebo som presvedčený, že by mi to neprešlo, nakoľko by stál proti mne neporaziteľný súper PENIAZE a MAMON a musel by som ustúpiť nátlaku. Tu je ale problém, že by som neustúpil. Jednoducho by som povedal "adios" a okamžite dal výpoveď. Aj keď neviem, ako a komu dáva minister, ktorý chce odísť, výpoveď. Nech už je to akokoľvek, toto dobrodružné a nevypočitateľné správanie , rovnako ako vyššie spomínané „šaškárny“, do politiky nepatrí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3)Chýba mi systém. V hlave mám milión nápadov, písanie, projekty, šport, umenie...lenže ich nedokážem usporiadať a skáčem od jedného k druhému. Viete, kým sa to týka iba mňa, je to v poriadku, lebo ja poznám všetky súvislosti a tak mi systém a poriadok nejako prehnane nechýbajú, no akonáhle by na mne stál celý rezort a ja by som nesystematicky robil piate cez deviate, pričom by som len ja sám rozumel, čo a prečo robím, dochádzalo by k mnohým chybám. Nie preto, že by nápady boli zlé, alebo že by ľudia, ktorí ich realizujú, boli nekompetentní. Nie, chýbal by systém, ktorý by ujednotil chápanie jednotlivých krokov a tým znížil riziko pochybení v dôsledku nepochopenia. Slovenské školstvo potrebuje riadny fungujúci systém a ten mu ja ponúknuť nedokážem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

4)Chýba mi odbornosť. Jasné, ako tak trochu rozumiem základným školám, no už v stredných sa strácam a o fungovaní vysokých nemám ani šajn (teda až na pedagogickú, ktorú som vyštudoval a mám isté predstavy, ako by sa dala inovovať :). K tomuto bodu by som pridal ešte nedostatočný globálny pohľad na vec. Viem, čo by som chcel zmeniť v procese i obsahu vzdelávania, ale nedokážem odhadnúť dôsledky každej takej zmeny na školstvo ako také.

5)Nakoniec ešte zopár drobností. Nerád chodím v obleku, rád píšem blogo - postrehy a je mi jedno, či kritizujem pravicu, alebo ľavicu, mám radšej ľudí ako papiere (vlastne papiere doslova neznášam :).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- - -

Školstvo je mojou srdcovou záležitosťou a obávam sa, že to tak ostane už nastálo, ale som šašo, nevypočitateľnej a dobrodružnej povahy, preferujúci chaos a postrádajúci komplexný odborný pohľad na problematiku, so sklonom chodiť oblečený ako trhan, hovoriaci „ako mu zobák narástol“ s neskrývanou nevraživosťou voči papierom, preto som presvedčený, že akékoľvek ďalšie úvahy na túto tému sú bezpredmetné :)


Každopádne ďakujem za prejavenú dôveru, priatelia a lúčim sa s konštatovaním, že prsteň moci prenechám iným :P

Adios


Ps: Aj tak by ma zaujímalo, ako a komu dá minister svoju výpoveď, keď sa rozhodne, že už viac nechce byť ministrom :)))

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu