Nie je to ľahká otázka. Keďže som nikdy nečítal žiadnu metodiku a bol som vždy skôr praktik v teréne, skúsim z fleku taký výstrel...pre mňa by mohlo byť inovatívne, ak...
...vezmem decká do lesa v rámci prírodovedy. Okrem pozorovania rastlín a stromov založíme oheň a tiež nájdeme potok, jednak na uhasenie ohňa a tiež preto, aby sme zadumane hľadeli do vody a uvažovali nad jej kolobehom v prírode. Možno by sme mohli uvažovať aj o rastlinách a dýchaní a fotosyntéze (ktorá nie je dýchaním :). Všetko si to fotíme a kamerujeme a maľujeme a zapisujeme, aby sme v škole na informatike spracovali do krátkeho filmu, ktorému sa dostane cti, byť na literatúre obohatený o komentár a na angličtine o anglické titulky ;) a je milión ďalších alternatív...
V utorok ma čaká prednáška práve na túto tému. Inovatívne (m)učenie. Ak máte pocit, že by ste mi mohli pomôcť svojim pohľadom a postrehmi, veľmi ocením. Napíšte v diskusii, alebo mi pošlite mail, poprípade prídite priamo na prednášku a doplňte moje úvahy.
Takže, keď sa povie inovatívne metódy v škole 21. storočia, znamená to podľa vás...
???
Adios a ak sa niekto okrem komentu tu, či v emaili rozhodne prísť v utorok na pokec, je vítaný a budem tomu úprimne rád ;)