reklama

Majú učitelia radosť, keď žiaci robia chyby?

"Máte to zle! Takto sa to nikdy nemôže podariť! Čo nevidíte, veď je to nad slnko jasnejšie..." chcel zvolať na svojich žiakov, no miesto toho sa len zarazil a po chvíli, s potuteľným úsmevom, položil žiakom otázku: "Ste si istí, že je všetko, ako má byť?" Keď prisvedčili, urobil "cvak" a bolo...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

"Tam hore (boli to dobré dva metre nad zemou) sú zavesené štyri vajíčka. O desať minút prestrihnem lepiacu pásku, na ktorej visia. Vašou úlohou je za tých desať minút pripraviť niečo, čím tie vajíčka zachránite."

Obrázok blogu

"Nesmiete sa dotknúť vajíčka, ani lepiacej pásky a nesmiete liezť na stoličky ani na stoly. To kvôli bezpečnosti," vysvetlil som deckám, lebo osobne tak nejako cítim, že deti ľahšie dodržiavajú pravidlá, ak rozumejú dôvodom, pre ktoré pravidlá zavádzame. "Tak šup šup. Najskôr si skúste v štyroch tímoch dohodnúť taktiku, ako na to."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

"Sieť, sieť," zvolal jeden z nich a už ju aj naťahovali. Chcel som im povedať: "Nebláznite, keď ju budete mať takto pevne napnutú, vajíčko sa síce nerozbije pri páde do nej, no je dosť možné, že sa od nej odrazí ako od trampolíny a žuchne vedľa,"ale kúsol som si do jazyka a...

Obrázok blogu

...nachystal som nožnice..."Tri, dva, jeden..." cvak, nožnice prestrihli lepiacu pásku. Vajíčko ľahúčko dopadlo do siete a ešte ľahšie sa odrazilo a plesk. Prekvapené decká pozerali na rozbité vajíčko ako puci ;)

Obrázok blogu

Druhá skupina vsadila na vystlanú školskú tašku.

Obrázok blogu

Myslím, že to bol perfektný záchytný systém a mal jedinú celkom malilinkú slabinu ;)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Utrafiť zdola miesto, kam presne umiestniť tašku, aby do nej vajíčko po odstrihnutí spadlo, bolo temer nemožné. Plesk, vajíčko padlo vedľa ;)

Obrázok blogu

"Nesmieme to mať tak napnuté, lebo nám to vyskočí, ako im z tej siete," diskutovala skupina, ktorá si zvolila uterák.

Obrázok blogu

Vajíčko hladko pristalo a nerozbilo sa.

Obrázok blogu

Ďalšia skupina použila kabát. "Ešte rukávy, upchajme rukávy, aby nimi vajíčko neprepadlo!" A ono? Neprepadlo ;)

Obrázok blogu

Sedeli sme a debatovali, ako prebehla záchrana. Uvedomil som si, že v podstate vôbec neriešime, ktorá skupina vajce zachránila a ktorá nie a že vlastne iba sumarizujeme, čo sme sa dnes naučili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Mali sme moc napnutú sieť, preto nám to vyskočilo. Možno sme mohli dať vedľa siete ešte ten kabát. Alebo sme mohli sieť rýchlo po odraze vajíčka posunúť a chytiť ho druhýkrát. Alebo sme ju mohli trochu uvoľniť."

"My sme mali uvoľnený ten uterák a dobre to dopadlo. Vajíčko sa nerozbilo ani nepuklo."

"My sme mali dobre pripravenú tú tašku, ale vajce padlo vedľa. Mal som poslúchnuť Tomáška. On mi vravel, že to netrafíme. Nabudúce ťa poslúchnem, Tomáško." "To je dobre," odpovedal s vážnou tvárou Tomáško Matúškovi ;)

"My sme mali kabát a upchali sme rukávy, aby vajíčko neprepadlo a ono neprepadlo."

Už-už som chcel celú akciu ukončiť a pustiť sa do písmena "B", keď mi odrazu napadlo...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Počujte, rozbilo by sa vajíčko, ak by sme ho pustili do vody?" Trieda sa rozdelila na dva tábory. Jedni tvrdili, že áno, druhí zas, že nie. "Vyskúšajme to a kto prehrá, ten bude upratovať tie rozbité vajíčka." Prijali, a tak sme to skúsili.

Obrázok blogu

A výsledok?

Obrázok blogu

"Ešte mi napadá. Čo keby sme to skúsili pustiť z menšej výšky?" Nedala sa odradiť moja hravosť ;)

Obrázok blogu

A tak sme postupne skúšali. Z tej malej výšky tesne nad hladinou sa nerozbilo. Ani z trochu väčšej. Ale ako sme postupne skúšali pridávať, dostávali sme sa vyššie a vyššie a... ako to dopadlo, zrejme tušíte ;)

Obrázok blogu

Ako správni chlapi sme my, porazení, po skončení "vodovajcovej stávky", pristúpili k upratovaniu ;)

Obrázok blogu

Keď bolo všetko upratané, pustili sme sa do "malého b"..

Obrázok blogu

A "veľkého B"..

Obrázok blogu

A aby sme príliš dlho nesedeli, skúsili sme "B" vytvoriť aj z našich tiel.

Obrázok blogu

Aj skupinovo, veď tímová spolupráca ;)

Obrázok blogu

Napokon sme vymysleli pesničku. Bol to tvrdý rock a fungovalo to asi tak, že každý z nás nakreslil nejakú vec, ktorá v sebe obsahovala písmenko "B" (bubon, balón, Bobi, obloha...) a spievali sme: "Išiel som lesom a stretol som tam (v tej chvíli niekto vystrčil svoju kresbu a všetci sme zvolali) BUBON..."

Obrázok blogu

Koniec dobrý, všetko dobré, oprášil som staré šialenstvá a skúsili sme moju hitovku "Let´s move your body" (slovenský preklad: Pohni zadkom ;). Pokojne skúste aj vy :P

Obrázok blogu

Priatelia, Králikáreň* je za mnou a ja sa vytešujem ako malý chlapec, lebo som zas kúsok ďalej v umení (m)učiteľskom. V čom? Viete, kým som ešte seriózne učil, vždy som sa snažil, aby decká mali všetko správne. Aby som ich za každú cenu priviedol rovno k správnemu výsledku, aby spoznali správne odpovede, aby pod mojim vedením používali správne riešenia...

...myslím, že som v tých časoch býval bláznom. Už som to tušil dlhšie, ale vďaka piatkovej Králikárni som definitíne pochopil, že nechať deti vyriešiť úlohu ako najlepšie vedia, nech pokojne niektoré spravia chyby, alebo len "polovičaté riešenie" a následne s nimi prechádzať všetky riešenia (tie správne aj tie nesprávne) a spoločne sa dopracovať k výsledku, je ďaleko lepšie a účinnejšie, ak ich chcem niečo skutočne naučiť...


...neviem, ako sú na tom iní učitelia, ale ja som mal v piatok radosť, že moji žiaci spravili chyby ;)

Adios a dozdivenia v ďalšej Králikárni :P

- - -

*Králikáreň je jeden deň v mesiaci, kedy zavítam do našej školy a trochu sa tam vyjaším. Súčasťou návštevy je snaha priniesť so sebou aj nejakú múdrosť starého blázna ;)

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu