reklama

Čo už by mi len mohol ponúknuť prepážkový zamestnanec Tatra Banky?!

V rámci prípravy mentorov - koučov, ktorí budú koučovať (rozumej trápiť) pár vybratých učiteľov, sme absolvovali cvičenie, ako správne pozorovať hodinu a urobiť si z nej záznamy. Vlado Burjan, ktorý túto časť viedol, nám povedal len toľko, že si máme robiť poznámky, čo všetko sme si na hodine všimli. Potom pustil videozáznam a my sme pozorne sledovali. Stačilo pár minút a mal som zapísaných niekoľko strán. Pokiaľ som mal možnosť vidieť, rovnako na tom boli i všetci moji kolegovia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Keď nastal "deň zúčtovania" (rozumej, mali sme prečítať naše pozorovania), spustila sa lavína kritiky na učiteľku z video záznamu...každý z nás mal milión podnetov, čo bolo zle a čo nefungovalo. Pýtali sme sa hlasno, prečo pani učiteľka nespravila to či ono, alebo naopak, prečo toto spravila, keď je zjavné, že to spraviť nemala, alebo... Asi po pätnástich minútach sa ozvala Klára. "Ja by som ju pochválila, že to mala tak dôsledne pripravené," povedala a mne doklaplo, že...

Toto predsa nie je len o školstve...je to o nás všetkých, o našom pohľade na veci okolo, o tom, čo vidíme...tak veľmi sme nastavení na hľadanie chýb a toho, čo je zlé, že nám neostáva energia na nič ďalšie. A potom večer, unavení a frustrovaní z toľkého zla, ktorého sme boli svedkom počas dňa, celkom vysilení a vyšťavení, zaspávame. A zajtra? Zas...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Včera som bol v Tatra Banke vložiť peniaze na kreditku. Chalanisko za prepážkou sa ma spýtal, či viem, že mám predschválený bezúčelový úver. Žartom vravím, že viem, ale ak si pozorne pozrie môj aktuálny ďaleko mínusový stav účtu, bude mu okamžite jasné, že už aj splácanie jednej pôžičky (kreditky) je pre mňa len tak tak zvládnuteľné :) Ako tak vkladám, podpisujem elektronicky príkaz na vklad a pýtam sa, či nie je problém, že mám ten podpis trochu iný, ako podpisový vzor. Vysvetľujem, že som dlho učil a podpisovanie žiackej knižky sa "podpísalo" na mojom podpisovaní v banke :) Smial sa a vravel, že oni v banke na tom nie sú o nič lepšie, vraj denne vyprodukuje tak stopäťdesiat podpisov. Napokon ma upokojil, vraj pri vklade "nesediaci" podpis nevadí. Než som odišiel, poďakoval som za spríjemnenie dňa. "Normálne ste ma rozveselili. To je skvelé, že kdekoľvek človek môže naraziť na zaujímavého a milého človeka! Ozaj, zachytili ste správu, o takom netradičnom vodičovi električky?" "Myslíte ten, čo na svoje narodeniny rozvešal v električke sladkosti pre cestujúcich? To bolo skvelé!" prerušil ma ja som vedel, že dnes budem zaspávať unavený, no iste nie frustrovaný...A to vďaka jednému obyčajnému pracovníkovi za prepážkou...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...ďakujem...

Ps: Tento text nemá byť o prehliadaní a akceptovaní zla...skôr o tom, aby zlo nebolo jediným objektom našej pozornosti, lebo potom zase večer, unavení a frustrovaní...ale veď viete :)

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu