reklama

...ako to bolo pred tým, než mi najlepší priateľ povedal...

...bol chladný február roku 2000 a ja som šiel za Marekom do nemocnice. V televízii išli správy, ktoré mi pripadali neskonale stupídne a my sme mlčky sedeli v tmavej izbe... Priniesol som Marekovi puding z nemocničného balkóna (dodnes si pamätám, že bol ružový)... Veľmi schudol. Mlčal. Keď som mu masíroval chrbát všimol som si veľké vypukliny na hlave...Napokon sa ozval: „Nemal by si chodiť tak často,“...ďalší deň ma už za ním nepustili. Vraj kvôli chrípkovej epidémii. Večer som šiel na basketbal aj s kamarátom Micom. Pred telocvičňou som sa zastavil v starej telefónnej búdke, aby som mu zavolal. Mico stepoval pred búdkou, lebo mu bola zima... Vytočil som číslo Marekovej izby, no ozval sa tam divný hlas, ktorý mi oznámil, že Mareka preložili na inú izbu... cítim sa ako hlupák. Vôbec mi to neklaplo. Asi som hlupák...na druhý deň ráno mi povedal lekár, aby som radšej zavolal k Marekovi domov...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)
...vikuškin vankúšik...mala ho aj na blogerskej chatovici : )))
...vikuškin vankúšik...mala ho aj na blogerskej chatovici : ))) 

...vikuškin vankúšik...mala ho aj na blogerskej chatovici : )))

...„Hlboká“ bola moja posledná „štacia“. Vyše dvoch rokov som pôsobil v rôznych nemocniciach, až ma napokon, bolo to tesne pred štátnicami, prevelili na detskú ortopédiu na „Hlbokej“...

...hneď prvý deň som sa zoznámil s chlapcom, ktorý nemal od narodenia ruky. Úžasný bojovník. Hneď ma vyzval na súboj v gulečníku. Hral nohami a porazil ma (a to zodpovedne prehlasujem, že som hral naplno). Keď sme dohrali, vypýtal si lego, z ktorého potom postavil ešte v to popoludnie trojposchodovú vilu... aj s predzáhradkou...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

...vo vedľajšej izbe boli starší chalani. Marek sedel na posteli u jedného z nich (nie ako pacient, ale ako návšteva), ktorý bol len krátko po amputácii nohy. Snažil sa ho povzbudiť... Po skončení šermiarskeho turnaja, ktorý sme ten deň absolvovali, sme sa dali s Marekom do reči.

...stretávali sme sa na Hlbokej skoro denne (a keď nie tam, tak dole v „Bakchuse“ na pive : ) Pili sme vtedy veľmi často a veľmi veľa... raz sme boli na opekačke v Mlynskej doline a keď sme sa odtiaľ nadránom vracali taxíkom, ani za svet sme sa nevedeli dohodnúť, či je ten taxikár žena, alebo muž...vlastne sme túto záhadu nikdy nedoriešili...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...myslím, že sme sa stali najlepšími priateľmi. Možno aj preto som požiadal Mareka, aby bol Vikuškiným krstným otcom...len pre upresnenie, naše deti nie sú pokrstené. Majú len akýsi predkrst, požehnanie, kde sme my, rodičia a aj krstní rodičia, vyjadrili svoju vôľu, vychovávať ich vo viere. Druhá časť krstu prebehne až vtedy, keď sa rozhodnú deti... Vikuška vtedy dostala okrem iného aj malý žltý vankúšik, s ktorým spáva až dodnes...

...prvé snímky vyzerali dobre, ale CT... zas pľúca a chemo...

...bolo to pred Vianocami a Mareka začal trápiť zub...Hospitalizovali ho na „hajdučku“ – na zubné, ale bolo to tam dosť na prd. Okrem zubov ho začala bolieť aj chrbtica...Tramal už dávno nezaberal a morfium nepodávali. Veľa zvracal...boli to najsmutnejšie Vianoce v mojom živote... keď ho previezli na Klenovú, uľavilo sa mu, aspoň tie bolesti už neboli také hrozné...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...bola sobota ráno a ja som dal na lekára a zavolal som k Marekovi domov...

...„Marek zomrel,“...

...pohreb bol v stredu 9.februára 2000, na moje dvadsiate piate narodeniny...


...tak len toľko som chcel dnes napísať...

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu