reklama

...stvorenie sveta...v nás...

Prisadol si ku mne na lavičku a upil si z „čuča“ Chvíľu sme vedľa seba mlčky sedeli. Mal modré ošúchané „džíny“, miliónkrát opranú páperovú bundu a na nohách vyšmatlané „rogery“, neprirodzene malé v pomere ku svojej výške. Bol veľmi zarastený a mal úžasne belasé oči. Vytiahol som cigarety a ponúkol ho. Ostýchavo prijal.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)
...takmer ako živé...takmer...
...takmer ako živé...takmer... 

(Genesis- Stvorenie sveta 1:1-31...Na počiatku stvoril Boh nebo a zem. Zem však bola beztvárna a pustá; tma bola nad prahlbinou a Duch Boží sa vznášal nad vodami. Vtedy riekol Boh: Buď svetlo! A bolo svetlo. Boh videl, že svetlo je dobré; vtedy Boh oddelil svetlo od tmy...)

Keď som čítal tento príbeh v Biblii, zaujalo ma: Boh videl, že svetlo je dobré a oddelil ho od tmy... zvláštne, tmu ponechal : ) Keď tak nad tým príbehom rozmýšľam, príde mi to ako obraz každého z nás. Obraz človeka. Svetlo i tma, spasiteľ aj vrah...v jedinej bytosti...vo mne. Ponechanie tmy dáva význam voľbe svetla. Bez možnosti „voľby“, by svetlo bolo len akousi absolútnou nutnosťou pre uniformné divadelné bábky. V tejto chvíli sa na svete odohrávajú miliardy príbehov podobných tomu môjmu, miliardy príbehov, v ktorých sa prelína dobro i zlo, láska aj nenávisť...biblický príbeh stvorenia je pre mňa tak trochu odpoveďou na otázku, ako odpúšťať...sebe... i druhým, v našich spoločných zlyhaniach...som človek plný svetla a tmy... 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Behom nasledujúcej hodiny mi porozprával, ako bol voľakedy ženatý. Vraj vtom čase aj dosť pil... ako napríklad vtedy, keď išiel hore do Karpát po nejaký pekný vianočný stromček a kamarát ho ponúkol „slivkou“. Zobudil sa až nad ránom, kdesi hlboko v lese, nohy si už necítil a tak musel ísť do nemocnice. Nasledovala amputácia časti chodidiel (čo vysvetľuje tie detské „rogery“)

V nedeľu, v čase keď chodila manželka do kostola (chcela, aby išiel aj on, ale on na to moc nebol : ), zvykol vždy pripraviť sviatočný obed. Nebolo im vtedy zle, ale nejako sa to celé pošramotilo... a rozviedli sa.

Teraz žije sám. Dcéry sú už veľké a čas od času sa uňho zastavia. Nepracuje nikde. Každý deň absolvuje niekoľkokilometrový račiansky okruh, pričom zbiera staré železo a iné kovy. Potom nájdené „poklady“ odnesie do zberne - hodí mu to tak 150-200 korún. Posedí si na lavičke, dokúpi, čo treba (fľaša „čuča“ ho stojí tak „dvacku“.) a ide domov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


V tejto chvíli sa na svete odohrávajú miliardy „čiernobielych príbehov“, podobných tomu môjmu a ja som jeden z nich celkom náhodou spoznal.


Ps: Tento výklad „Stvorenia“ (ak to výkladom vôbec možno nazvať : ) je výkladom laickým, pocitovým, bez hlbších poznatkov z oblasti histórie a Starého zákona.

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu