reklama

Písomky dopadli výborne...boli samé jednotky

O Prvom svätom prijímaní a tak...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (48)
...anjel svetla...
...anjel svetla... (zdroj: Baruška Algayerová)

Už túto sobotu sa časť detí z mojej triedy zúčastní na Prvom svätom prijímaní. Z hľadiska viery je tento krok veľmi významný a tak ma zaujímali dôvody, ktoré ich k takémuto vážnemu rozhodnutiu viedli...

 ...zbavím sa všetkých hriechov...chcem prijať Ježiša Krista a ešte budem mať také pekné šaty...teším sa na oblátky a víno...obnovím si tým krstný sľub...

(Deti, ktoré sa zodpovedne pripravovali na písomku, odpovedali presne podľa poučky, ostatní sa vynašli a ponúkli alternatívne riešenia :o)


Toto, že je skutočný „hlad“...vyvrcholenie veľkého hľadania, objavenie pokladu starých Inkov?
 
...„Nechajte maličkých prísť ku mne“...píše sa kdesi v Biblii. Viem, že slová v Biblii sa dajú chápať mnohorakým spôsobom, najmä, ak sú vytrhnuté z kontextu, no táto veta vo mne rezonuje slobodnou voľbou. Keď ju čítam, akoby z nej ktosi ku mne volal: „Nechajte ich hľadať a nachádzať!“ Z čoho máme strach? Prečo našim deťom namiesto dobrodružnej výpravy za vzrušujúcim poznaním ponúkame suchársky cestopisný román na pokračovanie? Veď ak Boh je (ja verím, že áno), je všade, a teda stretnutie s ním je absolútne neodvratné. Áno, možno tá výprava bude trvať dvadsať a možno päťdesiat rokov, to je dosť dobre možné. No i tak...odvrhnúť skutočné poznanie (prijímanie), len preto, lebo chceme mať akúsi pofidérnu istotu... veď je to akoby sme nahradili milovanie a vášnivé bozky knižkou s ľúbostnými románmi. Nuž, to je môj pohľad na vec, ale keďže je mnoho ľudí, ktorých názor je iný...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

...Písomky z náboženstva vraj dopadli na samé jednotky (nikomu to nevravte, ale deti mi prezradili, že pani katechétka im trošku aj našepkávala :o), takže teraz už len spoveď a v sobotu hor sa na vec...

...tento článok nie je namierený proti cirkevným sviatostiam, len...bojím sa nepripravenosti a... formalizmu...

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu