ja by som teda za učiteľkou išla! - a to som aj sama učiteľka :o)
a to tie normy ešte nezrušili? mne sa tak zdá, že už hej... ale môžem sa mýliť... tie strašili ešte mňa, a to som už mala telesnú pekne dáááááááávno :o) . Ale naša telocvikárka bola normálna. Ja som nebola nejak extra športovkyňa, zvládla som však urobiť takmer všetko, až na tie limity... takže som mávala jednotku (príp. dvojku, keď tie limity boli ešte horšie :o))) ), a to za to, že som všetko spravila a neodmietala som cvičiť a tak...
zvrátené je celé školstvo preto sa ani nečudujem ako sa známkuje telesná-to ma z toho trápi najmenej. mohol by tu napísať názor nejaký učitel telesnej aby sme to videli aj z iného uhla pohľadu. celkovo, subjektívne známkovanie je o ničom. si predstavte že máte triedu menej zdatných žiakov, tak ten najlepší bude mať jednotku, ale v zábere viacerých tried kde sú ďaleko šikovnejší by mu prislúchala trojka. a takto je to aj v iných predmetoch. celoplošné objektívne hodnotenie u učiteľa nie je.
pripomenul mi, ze ked som skoncil zs (1967) mal som iba tri dvojky, ale nebol som vyznamenany. dvojky boli z telesnej vychovy, vytvarnej vychovy a z chovania.
tu zo spravania si mal zato, ze si sa ulieval na telocviku a vytvarnej? :-) ked som bola na gympli, poznala som babu, co mala same 1, len jednu 3 - z angliny. ona tvrdila, ze realne je na 4, ale ze tu 3 ma len kvoli tomu, aby to vysvecko nevyzeralo uuuuplne blbo.
môjho syna na gymnáziu, keď mu chcel telocvikár dať sólovú trojku z telesnej. Chodil domov zo školy a ležal vo svojej izbe s hlavou schovanou vo vankúši. Zistil som, že na telesnej neplní nejaké normy, ktoré mal telocvikár popísané vo svojom zošite, že "nemá dostatočnú svalovú hmotu", a preto bol na telesnej vytláčaný na okraj kolektívu. Bolo to morbídne, nedostalo sa mi ani nejakého vysvetlenia od zástupcu školy. Ledva sme to uhrali na tú dvojku. Mám na to najhoršie spomienky. Neviem komu takýto prístup niečo pozitívne priniesol.
nemali sme plnit normy, ale sme sa museli aspon o kusocek kazdy polrok zlepsit vo vysledkoch. A to sme teda boli trieda s 'rozsirenou' telesnou vychovou :)
Tak to to nejak vyzera v skole. Tam sa nejaky ucitel odbavi na ziakovi a pokazi mu naladu a chut. Znamky treba brat velmi orientacne a velmi im nevenovat pozornost.
ja som mávala dvojku z TV, lebo reálne som bola na 5-, tak mi nechceli kaziť vysvedčenia. Neznášala som telesnú, lebo som bola DREVO, ku ktorému ma úspešne vychovala rodina v nádeji, že neumriem. Neumrela som, ale hodiny TV boli pre mňa nočnou morou. Synovia reprezentovali jeden školu, druhý mestský športový klub a napriek tomu mali dvojky z TV. Nuž nešla im gymnastika. Celé je to čudné. A tiež nenávideli TV. Napriek tomu, že jeden robil atletiku a druhý plávanie a triatlon. A tak sme im hovorili, že v živote zažijú aj horšie a nespravedlivejšie veci, ako je táto, nech sa pripravia.
no taký prístup nie je len v telesnej... moja dcéra vyhrávala s kreslením rôzne súťaže ale učiteľka na ZŠ vyhlásila že možno pre kadejaké poroty to stačí ale jej nie - a mala sólovú dvojku z kreslania
z duše odsudzujem. Na druhej strane konštatujem že školský systém je už najmenej 40 rokov duševne chorý. Vrátane jeho aktérov v celom priereze. Česť ojedinelým výnimkám....
A choré to začalo byť už vtedy, keď pánov učiteľov (ideologicky nevhodných) nahradili robotnícke kádre s niekoľko mesačným kurzom; a keď sa pani učiteľka zmenila na súdružku (v žiackej terminológii na sučku).
ked som ja chodil do skoly (pred 10 rokmi) telesna sa neznamkovala a pocuval som rodicov ako sa za ich mladosti znamky davali a aka to bola blbost. nuz a potom to niekto zaviedol zase - neviete nahodou kto to ma na svedomi? podla mna by si zasluzil nakopat do zadku.
su dve rozne veci. Decka by sa v skole mali hybat a TV by mala byt kazdy den, a to formou hier alebo rozvijania niektorych sportovych dannosti. Ale znamovanie pokladam za byrokraticku zvrhlost. Nieco podobne je aj vo vytvarnej vychove, ked su pravidla o krase vysoko subjektivne a sprosty ucitel (sprosti su vsade, aj medzi ucitelmi) moze znechutit svoj predmet ziakm na cely zivot. Mimochodom, robia ucitelia nejake psychotesty, ktore by odhalili spolocensky patologicke precenovanie ich predmetu?
" spoločensky patologické preceňovanie ich predmetu" - to je trefna poznámka, ved väčšina učiteľov si myslí, že ich predmet ide spasiť svet. Hlavne ak vieš rýchlo ako guľomet vymenovať všetky znele, neznelá, parove a bohvieešteake krepe pismena. ozaj dôležité. Ale že 9-taci nevedia uvažovať v primitívnych suvislotiach ich netrápi.
známka z hocičoho je dobrý tréning do života. Treba si zvykať. Moralizovanie nad učiteľmi telesnej je síce na mieste, no ja som za celý život nepochopil ako je možné, že telocvikárom sa priraďuje dôležitosť, a až na úroveň učiteľa (od ZŠ až po VŠ). Plat učiteľa matematiky sa rovnal platu človeka, čo hodil deťom loptu...
pozri sa na deti na zakladnych skolach co nam z nich vyrasta.. kolko je na slovensku obezity uz medzi detmi.. to vsetko pre nedostatok pohybu a nezdravy zivotny styl. Prave nato je dobra telesna vychova ,aby deti mali pohyb naucili sa zaklady nejakych sportov /nie je to len o tom hodit detom loptu../ Samozrejme ze kazdy nemoze mat jednotku.. takisto ako nie vsetci ziaci maju jednotku z matematiky.. Preto by predmety ako telesna, vytvarna a hudobna vychova nemuseli byt znamkovane, ale to neznamena ze nie su potrebne..
vau!