Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Neznášam telesnú (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

 

na kazdom normalnom predmete sa predsa skusa, ci ziak ovlada to, co s nim ucitel preberal. inymi slovami, co ho naucil.

ked ziaci zabehnu raz 12 minutovku a druhy krat teda na znamku, tak to ma byt co? ked chcem znamkovat beh, tak musim beh naucit - atleticku abecedu, rozcvicku, dychanie, samotnu techniku behu - naslapy, praca s rukami - chce mi niekto povedat ze toto telocvikari ucia??? urcite sa mnohe z toho naucit da... keby ucitel ucil...
 

pod toto

sa podpisem vsetkymi desiatimi. hlavne co sa toho behu tyka. az do minuleho roka som nijak zvlast neobluboval beh, resp. nikdy som nezazil radost z behu hlavne kvoli skusenostiam z telesnej - pichanie v boku a nutkanie na vracanie pri dlhych behoch, krce pri sprintoch ((nebol som nejaky talent ale od puberty som zacal posilovat cize limity som splnal relativne lahko len v tom absolutne nebola ziadna radost z pohybu).
A presne toto co si napisal som si hovoril minuly rok ked som sa v ramci chudnutia zacal viac zaujimat aj o beh. Preco nam na telesnej ani len nespomenuli nieco ako maximalnu tepovu frekvenciu, dychanie, kadenciu, tepove zony, strecing, regeneraciu a pod.? Ved prave telocvikari by to mali vsetko ovladat. Kazdopadne zacal som behavat podla tepov a zrazu pocitujem taku radost z behu o akej som ani len nevedel ze je mozna. A mrzi ma ze mi ziadny telocvikar nevysvetlil vsetky tieto veci okolo behania pred 15 rokmi.
 

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 
Hodnoť

moje slová...

tak presne takýto článok som mala chuť napísať veľakrát. Tiež počúvam "neznášam telesnú" od dieťaťa, čo miluje pohyb a športuje a "neznášam výtvarnú" od dieťaťa, ktoré doma veľmi rado kreslí. A v tomto ma veľmi sklamal minister Eugen Jurzyca, keď hovoril o tom, ako ide ministerstvo riešiť problém, že deti sa telesnej vyhýbajúa majú veľa vymeškaných hodín a okrem rozprávania o tom, že školy majú ponúkať aj zumbu tvrdil, že známkovanie telesnej vraj pomôže udržať status predmetu a jeho dôležitosť.
 
Hodnoť

:)

pripajam sa k armade tych, ktorí neznasali telesnu. z kotrmelcov mi bolo vzdy paradne zle, ale co...musela som. nenavidela som skoky do dialky a splhanie na lane. nenavidela som tie hnusne telocvikarkine vykonove tabulky narysovane na zazltnutom vykrese. ...s chalanmi sme cez prazdniny u babky hravali futbal, ale na telesnej ho baby hrat nemohli. ..lebo...lebo neviem, hrali sme vybijanu. jedine co ma bavilo boli dlhe trate...ach jaj, ale som sa rozpisala, asi mam z telesnej traumu doteraz :)
 
Hodnoť

nas ucitel

nas ucitel to robil tak ze pokial videl ze sme sa vyslovene neflakali a cvicili v ramci svojich moznosti tak sme dostali jednotky. nechapem ako moze niekto dat za telesnu nieco ine ako 1, ked sa ten ziak aspon trochu snazi.
 
Hodnoť

po tom co mi ako dietatu hrozila

z TV solova trojka a ucitel to okomentoval slovami: raz mi budes vdacna, ked sa budes hlasit na FTVS (zil v presvedceni, ze vsetci budeme studovat telocvik) a doma som donemoty skusala stojku, len aby som si tu znamku dako opravila, nasim stacilo a vybavili mi oslobodenie od TV. Dodnes som im za tento pocin nesmierne vdacna. Nadalej som kazdu TV cvicila, ale na rozdiel od spoluziakov som sa nestresovala blbymi normami a hodiny som si uzivala a tesila sa na ne... Po tom co nam ucitela vymenili nasi oslobodenie od TV zo zdravotnych dovodov zrusili... len lutujem vsetky deti, ktore nemaju chapavych rodicov ci podobne moznosti riesenia...
 
Hodnoť

Neznášala som telesnú,

bola to pre mňa najhoršia vyučovacia hodina. Prvú dvojku z nej som mala tuším už v piatej triede. Nešli mi spoločenské športy, na kotrmelce som mala papier :), výborná som bola len v šplhu a vytrvalostnom behu (mimo školy aj bicykel a turistika). Na gymnáziu (BA) moju fóbiu z telesnej doviedla do dokonalosti učiteľka telesnej, ktorá vrieskala, ponižovala, na mne si pochopiteľne zgustla, keďže som sa pred letiacou loptou inštinktívne skôr skrývala :)
.
Dnes by ma možno zachránila dg. dyspraxia ... možno. Alebo by stačil normálny človek v pozícii učiteľa telesnej, ktorý by videl rôzne (geneticky determinované) dispozície u detí, čo sa pohyblivosti týka. Dve z našich detí sú po mne (majú nadanie na matiku a vedu, nie pohybové): jeden je z TV ospravedlnený, druhý má chápavú učiteľku, ktorá si ma po dvoch hodinách dala zavolať, že čosi také ešte nevidela :) Ale moje slová pochopila, oceňujem, že sa ma pýtala ako na neho, a že si všíma a hodnotí, že syn sa snaží maximálne. Syn si sťažuje len na výsmech niektorých spolužiakov ...
 
Hodnoť

 

Mam podobne skusenosti. Z milosti dvojka, ale cely polrok pindanie ucitela, ze stojim na stvorku. Je to chore z vioacerych dovodov.
1. Telocvik nebol treningom, nikdy sme nic poriadne netrenovali, robili sa blbosti a potom zrazu prislo testovanie a boli sme hodnoteni za veci, co sme robili prvykrat, bez sance to odskusat.
2. Ak sa aj nieco trochu precvicilo vopred, bolo toho malo - a spravidla ucitel kaslal na tych, ktorym sa nedarilo. Bud to vies alebo si nemehlo a skoda sa s tebou trapit. Mnohe veci som sa neskor naucil na treningoch mimo skoly - lebo sa mi venovali.
3. Normy, ktore deti musia splnit, su prehnane. Nebude kazdy reprezentant a vrcholovy sportovec.
4. Deti sa hodnotia v zavislosti od rocnika. Ale pre sportove vykony je dost rozhodujuca aj vyska. Spoluziak na zakladke mal z behu jednotku, ja som mal stvorku. Spoluziak mal 185 cm, ja 150 cm, nase casy z behu boli cca v rovnakom pomere ako telesna vyska. Nezaujem - horsi cas, horsia znamka.

A vysledkom bolo presne to, ze som telesnu neznasal a mal som z nej nocne mory. Napriek tomu, ze som si inak nasiel svoj sport a dosahoval som na sutaziach zaujimave vysledky.
 
Hodnoť

 

Známky musia byť. Aj telesné tresty by mali obnoviť a učiť by mali vojaci vo výslužbe, ako za starého Uhorska.
 
Hodnoť

 

Pre tych, ktory tvrdia,ze znamkovanie telesnej, vytvarnej a hudobnej vychovy je take iste ako znamkovanie slovenciny, matematiky alebo zemepisu by som rad odcitoval neznameho filozofa: Nie kazdy ma hudobny sluch, nie kazdy ma vytvarne citenie a vytvarny pohlad, nie kazdy ma telesne danosti na vsetky druhy sportu (vyska, dlzka koncatin, tvorba svalovej hmoty atd.), ale zadok na sedenie nad ucenim ma kazdy. Takze asi taky je zakladny rozdiel...
 

ešte by som to delil

na predmety bez "pridanej hodnoty" pre ekonomický život spoločnosti - teda matika OK, slovenčina KO, iba osobný rozvoj, bez dalšieho použitia.
 
Hodnoť

ciel TV

V celej diskusii je kľúčové určiť si aký CIEĽ má mať TV. Pripájam sa k tým, ktorí tvrdia, že má vytvoriť VZŤAH dieťaťa k POHYBU, VYCHOVAŤ ho K RADOSTI z neho. Niektorí tvrdia, že je to úloha rodičov. Áno, ale rodičia majú aj iné úlohy, v ktorých, žiaľ , občas zlyhávajú. Takže druhý v poradí je výchovný systém - škola. Ako vychová k láske k pohybu dieťa rodič, ktorý sa sám nehýbe? Potrebujeme ten "bludný kruh" preťať. Rozhodne však "športové drevo" nepritiahnete k pohybu tým, že mu budete nadávať, vysmievať sa z neho, ponižovať ho. Páčil sa mi príspevok o učiteľoch, ktorí hodnotia POSUN vo výkonnosti, nie výkon samotný. Tak by to malo byť. Nie si talent, takže tvoje výsledky nie sú úžasné v porovnaní s inými, ale tvoj vlastný výkon sa tvojou vlastnou snahou zlepšil. To upevní aj morálne hodnoty - snaha prináša výsledok, zlepšenie. U niekoho lepší, u niekoho menej dobrý, ale stále je to lepšie ako keď nerobíš nič.
Áno, minister a ľudia z jeho okolia sľubovali úžasnú reformu. Škoda, že zostalo pri slovách. Naozaj je pravda, že deti, ktoré sa nehýbu, sú zárodok obrovských (a zbytočných) výdavkov na zdravotníctvo v budúcnosti (srdcovo-cievne ochorenia, ochorenia pohybového aparátu, ktorým sa dá správnym cvičením predísť alebo ich aspoň zmierniť a v neposlednom rade - áno, aj duševná pohoda a zdravie, pretože pravidelná vhodná pohybová aktivita naozaj prospieva psychickej pohode). Dievčatá by určite radšej krútili bokmi na zumbe :-), než behali 12minútový beh alebo nejaké iné aktivity. Určite by sa ich menej snažilo telesnej vyhnúť.
A pre športové drevá by mohlo byť povinné doučovanie. Áno, doučovanie. Máte pravdu, keď píšete, že niektoré aktivity sa naučiť dajú. Len u niektorých detí tomu učeniu treba venovať viac času a toho v bežnom počte hodín nie je dosť. Kedysi existoval štatút osobitnej TV. Neviem, či pretrval dodnes. Prečo tie športové drevá z viacerých tried nezlúčiť a snažiť sa ich pritiahnuť k akejkoľvek pohybovej aktivite, z ktorej by mali RADOSŤ. Je to obrovská investícia do budúcnosti. Do ich budúcnosti, ale aj budúcnosti spoločnosti (viď vyššie - výdavky na budúcu zdravotnú starostlivosť).
Viem o tom svoje - tiež som bola z tých, ktorí TV nenávideli. Nešlo mi vôbec nič. A nič som sa za 12 rokov telesnej na škole nenaučila. Ani na povinnom plaveckom a lyžiarskom kurze. Zaujímavé, že neskôr som sa na komerčných kurzoch dokázala naučiť aj plávať aj lyžovať :-). Korčulovať, behať...Žiaden vrcholový športovec už zo mňa nebude, ale ten úžasný pocit, že sa DÁ. DÁ sa to naučiť, len niekomu to dlhšie trvá. Rovnako, ako niektorí sa dokážu naučiť matematiku, jazyky, atď. len tomu potrebujú venovať viac času...
Či známkovať alebo neznámkovať TV, je druhoradá otázka. Prvoradá je: ČO chceme zaradením TV do školských osnov dosiahnuť? Aký je jej CIEĽ?
 
Hodnoť

Aj nado mnou....

Aj nado mnou sa telocvikari vzdy zlutovali a mala som najhorsiu dvojku (tak ma strasili, ze som sa uspokojila aj s tou). Nikdy sa mi nepodarilo splnit limity tabuliek na behy, ked som sa zlepsila, aj tabulka uz bola posunuta podla veku. 1500-ku som dobiehala vzdy predposledna (posledna dobiehala spoluziacka s vahou raz takou ako bola moja). Loptove hry - na lopty som nemehlo, moj manzel tiez, uz sa tesim ako to za par rokov budem riesit u mojich deti...
Poznam pripad ked majsterka Slovenska v sprinte (v niektorej ziackej kategorii) dostala na vysvedceni z telesnej trojku. A to bolo este za sociku.
Tento problem je tu davno, ale konecne to niekto aj napisal, dakujem za trefny clanocek (ako vsetky blogera Davida Kralika).

Mimochodom stale rekreacne sportujem na rozdiel od mnohych, ktori mali na vysvedceni z TV jednotky ;-) (tento argument mam pripraveny, ak podobny problem vyskoci na TV u mojich deti...)
 
Hodnoť

3/3

Keby tento clanok citali v starovekej Sparte tak by autora vysmiali a vyhnali z mesta.
Na telesnej som vzdy patril k tym horsim (hlavne behy na dlhe trate a gymnastiku som absolutne neznasal, medzi najlepsich som patril len v posilovni) ale napriek tomu si myslim ze prave dnes je dolezite aby bola telesna vychova znamkovana. Kazdy ma milion reci okolo toho ze deti dnes akurat sedia pri pocitaci a nic nerobia, tretina populacie ma nadvahu, ale ked ma niekto dostat dvojku z telesnej tak je to zrazu neprijatelne.
Telesnu znamkovat a ked je niekto neschopny tak nech kludne prepadne, na dalsi rok by ho to motivovalo tak ze by patril k najlepsim v triede.

A vyhovorky na to ze vo volnom case dieta sportuje - ak sa beha dvanastminutovka tak hodnotime dvanastminutovku a nie to ze dotycny je majstrom Slovenska v kulturistike. Ked ziak na biologii nezvladne pisomku z nerovej sustavy tak tiez nedostane jednotku len preto ze ma doma herbar.
 
Hodnoť

 

telesna... no, ked si na to spomeniem, tak tiez som ju akosi nemusela... najhorsie bolo, ked sme po dlhych hodinach sedenia mali ist do telocvicne a podavat nejake sialene vykony... 5 minut rozcvicka, ak vobec a potom skoky, behy, splh a cojaviem co este... stadovite nutenie vsetkych deti do dajakeho vykonu. pamatam si, aky som mala des zo skoku cez kozu - bola som takmer najmensia z triedy a mala som preskocit nieco, co bolo skoro tak vysoke ako ja! alebo skok cez svedske debny... no hroza. a spominam si, ako nas ucitelka buzerovala, ked sme nehrali basketbal podla jej predstav... uplne mi tuto hru zhnusila. ajaj.. a ked nas nutila skocit na mini trampolinu a z tej trampoliny urobit premet na zinenku... skoro som si zlomila vazy, co som tak zle dopadla a to mi este znadala, ze simulujem... no asi taka simulacia, ze som sa na jednu stranu nemohla otacat krkom... takze asi tolko ku telesnej vychove na skolach. ako tu uz raz ktosi poznamenal - chcu od deti sialene vykony, ale nevedu ich k tomu, ako tie vykony dosiahnut...
 

Sestra si na ZS v ramci TV zlomila ruku

pocas hodiny gymnastiky, ale ucitelka vyhlasila, ze len simuluje, lebo sa jej nechce cvicit a donutila ju s tou rukou robit kotrmelce. Po prichode domov zo skoly mala ruka dvojnasobnu velkost a utekali sme na pohotovost... tolko k nasim telocvikarom... Inak, to bolo asi jediny raz, co rodicia nabehli do skoly a na ucitelku sa stazovali. A najlepsia bola jej obrana - ona nemohla vediet, ze dieta nesimuluje a s rukou ozaj nieco je...
 

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 
Hodnoť

Ty bu si mal prvý protestovať !

Ako tiež učiteľ by si mal tej pani učiteľke povedať, že nech sa realizuje iným spôsobom ako známkovaním telesnej. Že je to pod úroveň normálneho človeka tráviť vzácny čas šikanovaním malých detí.
 
Hodnoť

CVIČIŤ treba

naučiť ich hravou formou všetky kategórie. Ani nevieme ako ich v dospievaní chytí nejaký šport. Terajšie deti sú veľmi lenivé, vzorom sú im rodičia :( Nerobte zo svojich detí cintľavky.
Ja som za akýkoľvek šport aj napriek tomu, že som na TV prišla k úrazu s trvalými následkami...
 

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie


  1. Michal Šimečka: Dedičstvo Fica a Pellegriniho - sme poslední v EÚ 9 575
  2. Michal Porubän: Senzácia : O poslanca Ľuboša Blahu prejavil záujem Oxford,Harvard a aj Princeton ! 4 399
  3. Martin Greguš: RTVS – Pumpa: Koliková, Lučanský...patrí smrť a samovražda do humoristickej relácie? 4 210
  4. Peter Slamenik: Cibuľkovej manžel je ako Columbova žena 2 784
  5. Rudolf Pado: Na VN Liptovská Mara bezprávie pokračuje 2 333
  6. Martin Ondráš: Minister, ktorý nepozná rozdiel medzi mobilitou a mobilizáciou 1 430
  7. Lórant Kulík: Fotoreportáž: Postrehy a dojmy z víkendového testovania na COVID 19 v Košiciach 1 253
  8. Leonard Malacký: Dnes som sa otestoval 988
  9. Věra Tepličková: Nevyužitý potenciál sedí doma a zbytočný impotenciál kecá? 973
  10. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Môj kolega utečenec 911

Rebríčky článkov


  1. Miriam Studeničová: Zmätenosť pojmov
  2. Stanislav Martinčko: Pellegriniho HLAS volá! Ľudia pustite nás ku korytám, uvidíte, ako vám bude!
  3. Rastislav Vasilišin: Skúste tieto životné triky a budete mať úspešný rok
  4. Július Kovács: Dúhový Peter pokračovateľ Mečiara a Fica želaný oligarchami.
  5. Peter Biščo: Hlasu už prúdom tečú slinky.
  6. Štefan Vidlár: Aj január mesiac knihy, či?
  7. Peter Biščo: Slovenská fauna má unikátny druh hyeny, „ hyenu lícojamkatú “.
  8. Miroslava Arpášová: Čo je zlé na ikebanách? /Z cyklu Filozofia z akropoly Zlatý Bažant/
  9. Miroslav Binčík: Pellegriniho chrbát nikdy bolieť nebude. Jamkatá bábka zabúda
  10. Denis Jacko: V Prahe


Už ste čítali?