Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Neznášam telesnú (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3 4 5

Hodnoť

Názor z druhej strany

motoricke testy sa už dávno nemajú známkovať a vždy sa musia vyrátať v závislosti od veku, hmotnosti a výšky žiaka. Sú potrebné na porovnanie s tabuľkami a výkonmi v jednotlivých ročníkoch, tak si decká napr. na 8.ročnom gymnáziu môžu skontrolovať v čom sa zlepšujú a naopak.
Osobne si myslím, že na TV by sa deti mali učiť nové pohybové zručnosti, či už je to tá neobľúbená gymnastika alebo atletika a taktiež aj základy športových hier. Druhý stupeň ZŠ je preto dôležitý, aby sa neskôr na strednej škole mohli tešiť ako si s chuťou zahrajú hoci aj ten basketbal, ale už to pre nich nebude nič neznáme. A ja tam budem na to, aby tej hre rozumeli a mohli sa aj naďalej zlepšovať.
 
Hodnoť

 

"Vychovy"sa nemaju co znamkovat. Este by som chapala keby sa znamkovala usilovnost, ale ako ma napr. dieta, co nevie kreslit, vytvort umelecke dielo pre pana ucitela vytvarnej vychovy?
Co sa tyka telesnej, ja so ju mala rada. My sme sa na telesnej vzdy vyblaznili a obcas aj na sebe navzajom zasmiali, ake sme polena. Ja som bola napriklad vyborna bezkyna a gymnastka, ale ruky som mala slabe. V zivote som neurobila jeden klik, na lane som vysplhala par centimetrov, aj to tych, co ma vytlacil ucitel telocviku a ked sa islo hadzat loptickou do dialky, tak ma ucitel zavola ako prvu, aby som hodila loptickou a tam, kde padla, to bolo minimium, kam ostatni museli dohodit.Raz sme hadzali diskom, ja som sa poriadne roztocila, ale disk z ruky nepustila a ked som sa uz chvilu tocila, pocula som rev telocvikara "No ved sa pust sa toho disku, lebo s nim odletis na Mars!!!" Musim povedat, ze som sa vzdy dobre zabavala.
Neviem, ci to bolo ucitelom, ktory nam nadaval do nemehiel so sarmom a laskavo, alebo kolektivom, ktory nema sklony k sikane alebo vlastnym sebavedomim. Asi vsetko dokopy.
Humor je najlepsi starter na to, aby sa rozpohybovali aj nemehla, natlak a vysmech zabje aj posledne chute deti hybat sa. Pritom pohyb je detom vlastny, netreba im ho znechucovat.
MOzno by sa ti najtalentovanejsi, ktori na dosiahnutie pokroku potrebuju drilovat, mali trenovat osobitne. Zvysok nech sa skratka vyblazni a vybije energiu
 
Hodnoť

Mám IQ 6000: jako 6000 učitelů tělocviku

Ako povedal už klasik, všakáno...

Známkovať výchovy je humus nad iné svinskejší.
 
Hodnoť

Suhlasim s Tebou,

ze pristup tejto konkretnej ucitelky je uplne chory ...

Ale na druhej strane, telesna vychova je dnes extremne podcenovana a to ma vplyv na zdravie deti ... Je mi jasne, ze niekoho nebavi behat atd., ale myslim si, ze kazdy ma nejaku pohybovu aktivitu/hru/sport, ktory ho oslovi ... Napriklad ja, ak by slovencina (ktora na gympli spociva v bifleni sa autorov a ich diel) nebola povinna a znamkovana, v zivote sa tie somariny ucit nebudem ... Ak by bola takto prisne hodnotena aj telesna, motivovali by to deti sa snazit aj fyzicky ... Neviem, aky je rozdiel medzi tym, ze dieta doma vecer sedi nad knizkami a uci sa co napisal pan xy a medzi tym, ze vecer ide von a beha. Mozno ten, ze to behanie je aj prospesne pre jeho zdravie narozdiel od ucenia sa somarin.

Samozrejme suhlasim aj s tym, ze nie kazdy moze mat rovnake vysledky v sporte, kedze tam vstupuje genetika, alle to iste sa da povedat aj o matematike, fyzike, a tak dalej, alebo nie ?

Toto je moj nazor a myslim, ze je nespravne, ako sa dnes pristupuje k telesnej vychove a ma to vazny dopad na zivotny styl a zdravie deti. A to som vystudovany matfyzak a totalny antitalent na behanie.
 

Aký je rozdiel medzi múdrym a silným

Píšeš o svojom existenciálnom probléme: "Neviem, aky je rozdiel medzi tym, ze dieta doma vecer sedi nad knizkami a uci sa co napisal pan xy a medzi tym, ze vecer ide von a beha."

Nuž...

Keď sa učí, zmúdrie.
Keď behá, zosilnejú mu nohy. Možno bude sprosté jak talpa, ale zato mocné. Vhodné na čistenie podvalov na železnici.
 

Ja nemam ziadny

existencialny problem.

Mylis si mudrost s niecim uplne inym. Sam som si presiel pred nejakym tym rokom proces ucenia sa zbytocnych informacii naspamat. Tieto informacie su v zivote nepouzitelne a uplne irelevantne. Nikto este nezmudrel tym, ze sa naspamat driloval encyklopedicke informacie, ktore si kedykolvek moze najst. Toto presne sa na slovencine na strednej skole deje.

Na druhej strane, vnimas ulohu fyzickej aktivity strasne cierne. Pozri sa, kolko mame dnes obeznych deti a deti s nadvahou - dosledok toho, ze maju malo pohybu a nezdravo sa stravuju. Takze nie, ulohou telesnej vychovy by nemalo byt aby bolo dieta sproste a mocne, ale aby motivovala sa pohybom udrzovat v zdravi a kondicii, pretoze nam tu vznika obezna populacia, co je nielen nezdrave, ale v konecnom dosledku aj velmi drahe, vzhladom nato ake ochorenia sposobuje.
 

Naučí sa učiť.

Obávam sa, že ti to vysvetľujem zbytočne - predsa len, nejde o beh dokolečka po chodníku z drvených tehál - ale učením sa čohokoľvek (aj encyklopedických vecí, ktoré si môžeš kedykoľvek nájsť, pokiaľ máš práve v ruke encyklopédiu a v spoločnosti vyzeráš fajn dobre, keď si pri vyslovení mena Mňačko musíš nalistovať jeho heslo v mobile...) sa naučíš učiť sa aj iné veci, ktoré už v živote potrebovať budeš. Chápem, že na násobilku máme kalkulačky, ale je mi na smiech truľo, ltorý ju potrebuje na šialene ťažký výpočet "4 x 13 = ?", aj keď má možno super motiváciu udržiavať sa fyzickým pohybom v kondícii. "Mocny a glupy," ako hovorievali babky za môjho detstva.
 
Hodnoť

 

Ja nie som sportovy typ, dokonca som dlho necvicila kvoli srdcovej vade, ale v nasej treide nielen ja, ale viaceri ziaci pred telesnou plakavali v satni. Mali sme ucitelku, co vsetko znamkovala podla tabuliek, mne spolahlivo vychadzala 3 - 4 a triedna mi to horko-tazko vyzerhlila na solovu dvojku. Naopak solova jednotka z telesnej vychadzala ziakom, ktori nad ulohami nesedeli ani mnutu, cele dni behali po vonku a z ostatnych predmetov prepadavali.
Tiez sa pamatam na ucitelku hudobnej vychovy, ktora absolutnu absenciu hudobneho talentu vyvazovala tym, ze nam davala ucit sa naspamat texty arii, a boli z toho pisomky. Na jednej strane aj ti menej spevacky nadani mali nadej na lepsiu znamku, na strane druhej... Telesna, hudobna a vytvarna by snad mali byt v skole na nejake rozptylenie, ci najdenie pripadnych talentov, a nie na strasenie deti.
 
Hodnoť

čo už

Sem - tam sa nájde v učiteľskom zbore , ktorá chce známkovať telesnú výchovu... Keď som bol gymnazista, náš telocvikár bol bývalý atlét, ktorý robil ligového trénera a bola samozrejmosť, že s nami prešiel všetky tie "prvky" ako behy na krátke a dlhé trate, skoky do výšky a do diaľky atd., najprv boli tréningy a potom "ostré" hodiny, na ktorých sa meral čas a dosiahnuté výsledky, ale celé to slúžilo na to, aby našiel a povyberal študentov s danosťami a tí potom reprezentovali školu... Dosiahnuté výsledky tých "slabších" nemali vplyv na známku.
Od nás sa očakávalo, že si prinesieme úbor a budeme aktívni na hodine. Boli hodiny s" povinnými cvikmi" a potom boli voľnejšie hodiny, na ktorých sa hrali kolektívne športy. Samozrejme boli aj dva-tri "prípady" v triede, ktorí odignorovali hodinu , ale boli prítomní a minimálne pomáhali s náradím, alebo podávali odbehnuté lopty a hodinu si "odsedeli" na lavičke. Takým bolo jedno, čo dostanu z TV ...
 
Hodnoť

Na ZS nie, ale na SS bolo fajn

Tak ako som nemal rad telocvik na II.stupni ZS, tak na gymnaziu som ho miloval. ZS: Zakomplexovani dvaja telocvikari, ktori ti len nadavali do neschopnych nemehiel(v 8.rocniku som meral 188cm -prestal som rast o rok neskor - stop na 194cm)-cize absolutne neschopny na gymnastiku.Hraval som volejbal a hadzanu na Zs mi to dali patricne pocitit-neznamena ze ked reprezentujes tak nemusis dobre urobit kladinu a pod.
na Gyme to bolo ine kafe. telocvikari-manzelia, sice tzv.stara skola, ale obaja mali pochopenie. Vedeli, ze nemam problem odbehnut aj 10km,volejbal, hadzana.....ale na gymnastiku a basket uplne nemehlo.No pobvedali, ze nie kazdy je talent na vsetko v sporte, ze ocenuju moje vysledky v tom v com som dobry a tiez snahu v tom v com nie som extra.Ze nemienia ma trapit na kladine ci hrazde, alebo nutit ma hrat basket...ked vedia, ze nemam problem na voleji, ci hadznej , odbehnem ci odplavam.
Ale aj k totalnym nemhlam boli zhovievavi - u nich si cenili ich snahu.Ak sa neulievali, nevymyslali ci zbytocne si nezhanali ospravedlnenky-nebol problem. Dokonca mnohych "drevenych" dokazali priviest aspon k rekreacnemu sportu. tomu sa hovori pedagogicky pristup. V tomto s Davidom Kralikom suhlasim. A zvlast ked ma dcerku v takom veku, ked i deti vsetko vazne pripustaju. leby bola osmacka ci deviatacka..mozno by sa na to zvysoka vy...a pomyslela si svoje.
inac som za znamkovanie TV, ale v ramci ocenenia snahy, nie vykonu ci tabuliek. Kazdy mame inu telesnu konstrukciu a chciet po niekto kto vazi 90 kg aby zabehol 60m za XY sekund je nezmysel-aj keby sa neviam ako uporne snazil.Uz len ta telesna konstrukcia mu to neumozni a ak by sa rozhodol schudnut, tak rapidny ubytok vahy v takom veku moze mat nedozierne nasledky.
 
Hodnoť

David, chapem, ze solovka z TV

nie je nic moc a ze to tvoju dcerku trapi. Na druhej strane pises, ze znamky su blbost: skus to sprostredkovat aj svojej dcerke. Pride mi trocha cudne povedat kvoli jednej dvojke na polrocnom vysvedceni, ze neznasam telesnu. Keby to bola 3 ci 4, tak to skor chapem.
Vseobecne k teme: nie som si celkom ista, ci znamkovat vychovy ci nie. Ja som pravdupovediac spadla zo vsetkych oblakov potom co moj syn zacal chodit do nemeckej skoly... 6-stupnovy znamkovaci system, 1 najlepsia, 6 najhorsia, zo spravania 1 az 4. S nikym sa tu neparu ani na prvom stupni, deti nikdy nie su skusene ustne pri tabuli (okrem citania nahlas), vsetko ide cez pisomky a diktaty a prisne podla znamkoveho priemeru. Cize nic take ako opravim si znamku z pisomky ustne tu neexistuje. Pokasles, mas smolu. Znamka na vysvedceni sa vypocita ako priemer znamok a patricne sa zaokruhli (nuz pedantni Nemci :) ).
Nieco take ako "nepokazit vysvedcenie" tu neexistuje. Moj syn mal na poslednom vysvedceni z druhej triedy len dve dvojky a to z vytvarnej a z pracovneho vyucovania. Kludne tu daju dvojku ci trojku z hudobnej alebo z telesnej, pretoze deti porovnavaju aj navzajom a bolo by to nefer voci tym lepsim, keby vsetci dostali len jednotky.
Ale musim aj povedat, ze vychovy su znamkovane miernejsie, vela sa pozera aj na snahu ci sa skusa teoria napr. na hudobnej. Zazila som deti, ktore mali na vysvedceni prakticky same jednotky, ale zo spravania trojky, pretoze sa proste spravali horsie ako ti ostatni. Alebo dievcinu, ktora mala jednotky a dvojky na gymku a z telesnej stvorku.
Co je dost tazke, je ze decka musia po stvrtom rocniku zvladnut prechod na dalsiu skolu a ak sa chcu dostat na gymko, musia mat priemer (pocita sa len matematika, nemcina a vlastiveda/prirodoveda, teda 3 znamky) do 2,33, na realnu skolu 2,66, ostatni zostanu na tzv. zakladnej ci strednej skole (9-rocnej), ktora nekonci maturitou. Preto maju decka neskutocny tlak uz ako 10 rocne, aby sa dostali na gymko alebo realku.
 
Hodnoť

 

Telesná je predmet, ktorý je podľa mňa absolútne nepotrebný na základných školách. Tí, ktorí argumentujú, že je to dôležité pre obézne alebo pre deti s nadváhou nemajú tak celkom pravdu.
Za prvé, obézne dieťa neschudne ak bude cvičiť aj intenzívne dve hodiny do týždňa. Športom sa nedá schudnúť. Športom sa dá tvarovať, udržiavať postava, zväčšovať množstvo svalovej hmoty, ale ak sa nezmenia stravovacie návyky, tak človek NESCHUDNE. Však sa pozrite ako sa stravujú profesionálny športovci. Žiadne vyprážané rezne, žiadne hranolky, žiadne koláčiky ale pekne racionálna strava, často krát aj diéty. Namiesto toho by bolo vhodnejšie rozšíriť hodiny biológie a chémie, kde by sa decká naučili niečo o metabolickom systéme, kalorickej hodnote potravín a pod.
Dvomi hodinami telesnej do týždňa si nikto nevytvorí správne športovné návyky. Ak dieťa príde domov a tam ho rodičia pošlú pozerať telku a ani cez víkend s ním nepôjdu aspoň na prechádzku, tak sa môže učiteľ telocviku aj rozdrapiť, s tým dieťaťom to nepohne.
Tučným ľuďom sa ťažko cvičí. Najlepšie ja začínať plávaním, lebo nezaťažuje kĺby. Ak budete chcieť aby behalo obézne dieťa, akurát mu môžete spôsobiť už v detstve poškodenie kolenných kĺbov. Klasické skoky, behy, šplhanie pre ne prosto nie sú vhodné, no naši telocvikári neponúkajú nič iné. Pritom nie je problém zvládnuť pilates, kalanetiku, zumbu, jógu, powerjógu a mnoho iných vhodnejších cvičení.
Navyše, vybaviť si ospravedlnenie na telesnú dnes nie je žiadny problém. Takže tí, ktorý cvičiť nechcú, tí ani nebudú.
Za ďalšie, moja osobná skúsenosť je taká, že učitelia nerešpektujú telesný vývoj dievčat. Mnohý nezohľadňujú, že dievča máva menštruáciu, ktorá môže byť veľmi bolestivá a znemožňuje podať kvalitný výkon. Dievčatá majú prsia a verte mi, s tým sa neľahko behá a skáče. Športovať sa dá množstvom spôsobov, každý je dobrý v niečom inom, každého niečo iné baví a to by sa malo na telesnej rešpektovať.
A ešte posledný návrh, prečo sa nesnažia učitelia telesnej trochu zvýšiť zaujímavosť a využiteľnosť tohto predmetu? Zumba ale nestačí. Napr. sebaobrana, bojové športy. To človek môže v živote skôr potrebovať.
 

<< < 1 2 3 4 5

Najčítanejšie


  1. Martin Ondráš: Prvý minister novej vlády o ktorého sa zaujíma generálna prokuratúra 8 313
  2. Michal Porubän: Senzácia : O poslanca Ľuboša Blahu prejavil záujem Oxford,Harvard a aj Princeton ! 3 090
  3. Matúš Suby: Praktiky košickej chobotnice časť druhá- Keď je udavačstvo eufenizmom 1 380
  4. Simona Kyselicová: Ako som začala predávat' medovníky v zahraničí || Život v Nórsku 1 357
  5. Martin Greguš: Poslanec Blaha vs ETIKA. Viete aké predmety Ľ. Blaha učil na Akadémii policajného zboru? 650
  6. Miroslav Lukáč: Fico riadil SMER ako hadiu farmu. Iba nerozoznal hada od hadice. Jedovatých od škrtičov. 612
  7. Michal Šimečka: Dedičstvo Fica a Pellegriniho - sme poslední v EÚ 476
  8. Tomáš Vodvářka: Židovský humor XXXII 373
  9. Peter Slamenik: Cibuľkovej manžel je ako Columbova žena 323
  10. Július Kovács: Dúhový Peter pokračovateľ Mečiara a Fica želaný oligarchami. 300

Rebríčky článkov


  1. Vladimír Bohm: Zrušenie Trampových profilov urýchľuje koniec sociálnych sietí
  2. Dušan Seberíni: Nehádžte perly pod svine. Príhovor ministrovi zdravotníctva
  3. Erik Koncz: Kam ísť, keď sa bude dať 01: Pustý kostol
  4. Peter Biščo: Zlé jazyky hovoria, že ...
  5. Július Kovács: Poslanec Hlasu Ferenčák a primátor Kežmarku. Nakopaný do zadku ministrom obrany.
  6. Gabo Németh: Gabriel Németh recenzia Ján Maršálek Spoločnosť bez svetla , O súmraku našej kultúry....
  7. Jozef Kovalík: Ako som vycestoval v čase lockdownu na narodeninovú párty
  8. Miriam Studeničová: Zmätenosť pojmov
  9. Stanislav Martinčko: Pellegriniho HLAS volá! Ľudia pustite nás ku korytám, uvidíte, ako vám bude!
  10. Rastislav Vasilišin: Skúste tieto životné triky a budete mať úspešný rok


Už ste čítali?