reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

reklama

Aj také sa mi stalo

Videli ste blázna, zbierajúceho papeky? To som bol ja! Lebo..

Dávid Králik

Videli ste blázna, zbierajúceho papeky? To som bol ja! Lebo..

Nazbieral som dobrých tridsať papekov, hrubších i tenších a vykročil smerom k autu. Papeky som starostlivo uložil na zadné sedadlo. Nasadol som a vyrazil. O pár kilometrov ďalej som vystúpil, vybral papeky a porozhadzoval ich pod navlas rovnakými stromami, ako boli tie, pod ktorými som ich nazbieral. A urobil som to preto, aby každé dieťa zažilo pocit úspechu...

  • 19. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 366x
  • 7
Sny sa občas menia na skutočnosť

Dávid Králik

Sny sa občas menia na skutočnosť

13.8. - dostal som mail. Myslím, že som taký už dlho túžil dostať ...  Cau David, uz dlhsie uvazujem, ci nevytvorit vlastnu skolu. Zatial ma odradza hlavne legislativa v SR a nemoznost vytvorit si ju podla vlastnych predstav. Peto ...

  • 24. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 638x
  • 2
Takmer vždy je to napokon viac o charaktere než o odbornosti

Dávid Králik

Takmer vždy je to napokon viac o charaktere než o odbornosti

Predavačka mechanicky blokovala jednotlivé potraviny, pričom sa občas usmiala na pani, ktorá stála pred nami (predo mnou a mojou ženou). Odrazu sa zasekla. V ruke držala zmrzlinu. „Než to nablokujem, mali by ste vedieť, toto nie je tá akciová zmrzlina, ktorá je vonku reklamovaná. Je to ten istý druh, no táto je za 3,40. Tú akciovú už nemáme. Chcete si túto napriek tomu vziať?" dokončila s úsmevom. Pani chvíľu zauvažovala a napokon poďakovala, vraj teda zmrzlinu odnesie nazad do mraziarenského boxu. Predavačka ju zastavila. "Nechajte tak, ja to zariadim." Pani poďakovala, zaplatila a odišla. Posunuli sme sa k pokladni. Moja žena si kýchla. „Na zdravie," zahlásila predavačka a mňa to vôbec neprekvapilo.

  • 21. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 648x
  • 25
rande

Dávid Králik

rande

Rozišli sme sa. Nepýtajte sa ma na dôvody. Keď sa dvaja rozchádzajú, ich pohľad sa často líši, preto myslím, že akákoľvek snaha o objektívne zdôvodnenie by bolo z mojej strany len plytvaním času. Som šťastne ženatý, to áno, ale chýbala mi, tak som jej napísal a požiadal o stretnutie. Prijala. Trochu sa mi najskôr triasli ruky a postrádal som aj svoju niekdajšiu istotu, ktorou som v minulosti tak veľmi oplýval...ale i tak to bolo krásne...neuveriteľne krásne!

  • 25. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 222x
  • 0
Nechoďte do KomPraxu!

Dávid Králik

Nechoďte do KomPraxu!

"Už len týždeň a KomPrax bude pre mňa minulosťou," pomyslel som si stojac uprostred hlúčiku študentov Cirkevnej spojenej školy v Snine. "Počujte, nechoďte do KomPraxu," vravím ku koncu workshopu a sám nemôžem uveriť, že túto vetu počujem zo svojich úst. Aj študentov to zrejme prekvapilo, lebo mali za to, že som ich prišiel presvedčiť o opaku.

  • 24. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 932x
  • 2
reklama
Keď príkaz vyučujúceho nestačí... hu, hu, huuuuuu

Dávid Králik

Keď príkaz vyučujúceho nestačí... hu, hu, huuuuuu

"Pred týždňom sme boli v Žiline. Keď sme deckám povedali, aby sme spoločne spravili planking, políhali si pokojne na lavice, stoličky, stoly.. a keď som sa ich následne spýtal, prečo to urobili, odpovedali mi - Lebo ste to povedali.- Dnes by som rád začal owlingom, ale poučený zo Žiliny, mám podmienku. Najskôr si nájdeme lepší dôvod než len to, že som vám to poradil, poprípade prikázal." Učebňa na chvíľu stíchla. "Takže, prečo by sme tu mali sedieť ako sovy? Na stoloch, stoličká, alebo nebodaj na skrinkách?"

  • 12. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 513x
  • 26
Študenti nemenovaného gymnázia v Žiline plankovali počas vyučovania

Dávid Králik

Študenti nemenovaného gymnázia v Žiline plankovali počas vyučovania

Asi osemdesiatka študentov jedného Žilinského gymnázia si bezdôvodne ľahla počas vyučovania. Niektorí na zem, iní na stoličky, či lavice. Podľa zdrojov na internete ide o aktivitu, ktorá sa nazýva planking.

  • 5. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 153x
  • 12
Nechcem, aby moje dieťa bolo cvičenou opicou! Vy hej?

Dávid Králik

Nechcem, aby moje dieťa bolo cvičenou opicou! Vy hej?

„Ocko, mám urobiť za úlohu projekt o nejakej záľube. Ako sa v minulosti vyvíjala vzhľadom na technický pokrok. Tak mi napadlo, že sa zameriam na šerm.“ „To je super,“ zvolal som, lebo šerm je môjmu srdcu blízky ;) Uvoľnil Vikuške comp, aby si našla potrebné informácie na nete. Občas som pomohol aj ja a keď bolo najhoršie, volali sme dedulovi (moj ocino :)...

  • 25. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 621x
  • 66
skazená mládež...skazená Viki

Dávid Králik

skazená mládež...skazená Viki

Tak nejako sme so ženou mysleli...dúfali sme, že dokážeme správnou výchovou predísť skazenosti našich detí...Čo mám povedať? Že som sa dnes zhováral s Viki a zistil, že sme so ženou neuspeli?

  • 18. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 343x
  • 4
dobre, dobre, však už nekrič

Dávid Králik

dobre, dobre, však už nekrič

„Pomoooooooc,“ kričí kolegyňa Danka a ja na ňu pozerám ako mucha Puk. Než sa stihnem spýtať, o čo ide, už aj vysvetľuje...“mám len deviatich!“

  • 14. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 671x
  • 17
reklama
Milí Expresáci...až na to zaradenie medzi skuvíňajúcich učiteľov ;)

Dávid Králik

Milí Expresáci...až na to zaradenie medzi skuvíňajúcich učiteľov ;)

Bolo príjemné počuť po dlhšom čase zase raz svoj hlas z éteru. A ešte príjemnejšie bolo, že ten hlas hovoril to isté, ako v čase nahrávania.

  • 11. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 290x
  • 6
dvojitý nelson pre žraloka

Dávid Králik

dvojitý nelson pre žraloka

Žena sa ma spýtala, či som sa vraj niekedy pobil a ja som musel priznať farbu. "Naposledy som sa pobil, keď som bol štvrták na základke," vravím a je mi jasné, že sa bude pýtať aj ďalej...Po chvíli mlčania sa spýtala: "A Prečo?"

  • 3. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 994x
  • 12
či človek (m)učí dospelákov, puberťákov, alebo malých šušňov

Dávid Králik

či človek (m)učí dospelákov, puberťákov, alebo malých šušňov

Už je to viac než rok, čo som naposledy stál pred deckami v triede, a tak v rámci plánov, ktoré mám na jeseň, javilo sa mi "malé preopakovanie (m)učenia" ako dobrý nápad. Lenže teraz, keď došlo na lámanie chleba...Som trochu v strese, mám sucho v ústach a potia sa mi ruky. Horda malých päťročných šušňov, ktorých som nikdy pred tým nevidel, na mňa v očakávaní vypliešťa oči, takže šanca cúvnuť je vylúčená.

  • 25. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 268x
  • 1
Otec prilepil vlastné dieťa lepiacou páskou ku stromu

Dávid Králik

Otec prilepil vlastné dieťa lepiacou páskou ku stromu

Obyvateľmi Fajdalu otriasla správa o čine, ktorý sa stal len niekoľko sto metrov od ich obydlí v neďalekom lesíku. Podľa výpovedí očitých svedkov otec nazýval vlastné dieťa špinou a bacilom, pričom toto dieťa v zápätí schytil a prilepil k najbližšiemu stromu. Otca i jeho kumpánov sa podarilo zneškodniť.

  • 20. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 006x
  • 6
Ocko, mám kliknúť, že ťa poznám? (Pokračovanie: Svet sa zbláznil!)

Dávid Králik

Ocko, mám kliknúť, že ťa poznám? (Pokračovanie: Svet sa zbláznil!)

"vcera som videla iba jeden diel na parket a hned som mala lepci den" dopísal Maťka Šišoláková svoj status. Ešte si rýchlo pridať Mišku Královú alias CeCe (čítaj sísí) za priateľku, zdieľať jednu fotku potenciálnej kamošky, poslať jednu novú žiadosť o priateľstvo a deň sa môže začať.

  • 17. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 587x
  • 7
reklama
Primáni na konci roku plakali, triedna im robila zo života peklo

Dávid Králik

Primáni na konci roku plakali, triedna im robila zo života peklo

Bol posledný školský deň a Viki dostala svoje prvé vysvedčenie na gymnáziu. Všetko by bolo v pohode, keby neprišla zo školy s revom. A podľa toho, čo viem, revalo ich v ten deň v triede omnoho viac!

  • 10. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 934x
  • 26
Aj vy prehliadate žobrákov?

Dávid Králik

Aj vy prehliadate žobrákov?

Riaditeľ Gymnázia svätého Andreja pomaly pristúpil k oknu. O necelú hodinu začínajú prijímacie pohovory a ja ešte nemám ani čiarku z príhovoru," pomyslel si a očami prechádzal obrysy kostola nachádzajúceho sa presne oproti škole.  Mlčky pozoroval ľudí, ktorí sa náhlili, aby nezmeškali omšu. Zrak mu zastal na žobrákovi, ktorý nesmelo prešľapoval tesne pred vchodom do kostola. Bez slova vzal do ruky kameru a odfotil ho. A potom znovu a znovu. A napokon ešte raz aj so zoomom.

  • 22. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 646x
  • 31
viete byť vážni a viete sa smiať...ďakujem

Dávid Králik

viete byť vážni a viete sa smiať...ďakujem

"Posledný deň majstrovstiev sveta v smutnej Moskve v šerme bol za nami (aj s ich svinstvami). Začala rozlúčková párty. Najprv obligatórne prípitky, bez ktorých sa to v Rusku nikdy nezaobíde. Potom program. Veľa jedla a ľudí a hluku a vodky. Vyšli sme s Darkom von. Začal som hovoriť o svojom detstve. Darko ma chvíľu počúval a potom hovoril o tom svojom. Ako nerozumel, keď sa v ich krajine (bývalej Juhoslávii) rozpútala vojna. Hovoril o strachu a o neistote a potom rozprával o priateľovi, len o pár rokov staršom od neho, ktorý v tej vojne zmizol. Presnejšie, zajali ho a potom poslali fotografie, ako ho mučia. Tie fotky sa dostali do rúk jeho matky. Prišla o rozum...Urobilo sa mi zle a tuším som aj trochu reval. A potom sme sa vrátili dnu..."

  • 18. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 195x
  • 3
všetko, čo robím pre druhých

Dávid Králik

všetko, čo robím pre druhých

"Najskôr máte možnosť položiť tri otázky, aby ste zistili, čo vlastne budete robiť," vravím a decká neveriacky pozerajú na basketbalku, gitaru, toaleťák, paličky do uší a ešte niekoľko ďalších vecí.

  • 2. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 807x
  • 1
trhan Zvončo

Dávid Králik

trhan Zvončo

Keď som ho zbadal, len tak mnou hrklo. "Ty kokso, to nemyslia vážne. Ako mohol prejsť cez výberko!" Nahlas som však povedal: "Zdravím." A potom ešte: "Dávid, teší ma."

  • 20. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 068x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu