Dávid Králik
Ignoranti
Zabudnite na čítanie s porozumením....na Slovensku máme aktuálne omnoho vážnejší problém...počúvanie s porozumením...
Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík: Moja malá fikcia, Viera ako ju cítim, Aj také sa mi stalo, Moje malé postrehy, Zo života, Život je krásny, Malé gramatické okienko, Logopedické okienko, Rozprávky (aj) pre dospelých, Milovaťžofiu, Nedeľná ... veď viete : o ))), Biblia očami laika : ), ...cestou ma vanie..., šerm, moje hudobné výlevy, Etika u mňa v triede :o), Moja poviedkovňa, Pracujem ako divý :o), baška, (pre mňa) zaujímaví ľudia, na slovíčko, Nápadník, Súťaž krátkych videí, Súkromné, Nezaradené
Zabudnite na čítanie s porozumením....na Slovensku máme aktuálne omnoho vážnejší problém...počúvanie s porozumením...
V rámci prípravy mentorov - koučov, ktorí budú koučovať (rozumej trápiť) pár vybratých učiteľov, sme absolvovali cvičenie, ako správne pozorovať hodinu a urobiť si z nej záznamy. Vlado Burjan, ktorý túto časť viedol, nám povedal len toľko, že si máme robiť poznámky, čo všetko sme si na hodine všimli. Potom pustil videozáznam a my sme pozorne sledovali. Stačilo pár minút a mal som zapísaných niekoľko strán. Pokiaľ som mal možnosť vidieť, rovnako na tom boli i všetci moji kolegovia.
V čase, keď som ešte (m)učil, stalo sa občas, že niektorý zo žiakov zanadával inému žiakovi. Počas jednej triednickej hodiny som teda nadhodil spomínaný problém a vyjadril som presvedčenie, že urážkami sa v podstate nadávajúci predstaví ako hlúpy človek a teda celkom postačí, ak mu "slovne napadnutý žiak" s milým a súcitným úsmevom odpovie: "Ďakujem, že si sa mi predstavil!"...
Hm...takýchto úradníkov mám ja platiť zo svojich daní?!? Tak na to mám len jedinú odpoveď! A budem stručný, do čerta!!!
Ráno som si prečítal, že napokon Kotleba vyhral. "Priatelia" z Fb, ktorí ste ho volili, je najvyšš čas, naše "priateľstvo" ukončiť. Nechcem sa totiž priateliť s voličmi tohto pána a mimochodom myslím, že ani váš Fuhrer by nebol nadšený tým, že sa priatelíte s človekom, ktorého starí rodičia boli určení na transport. Preto, (pre mňa vôbec nie) milí Banskobystričania - Kotlebovci, ukončime na Fb túto frašku menom "priateľstvo"... Adios!
Počujte, Košičania, ja viem, že sa bavíme viac - menej o zázraku, no i tak si myslím, že by ste sa o to mohli aspoň pokúsiť...Čo vy na to?
"Priatelia! Máte jedinečnú príležitosť získať osobného trénera, kouča, mentora...niekoho, kto vám pomôže posunúť sa a byť lepší..." vravím a sotva dokončím vetu.. "Ale ja nepotrebujem kouča pre seba! Potrebujem ho, aby dal do poriadku žiakov!" ozvalo sa. Na moment som myslel, že ide o žart...ale nešlo...
Škoda, že nie som Košičanom...lebo, ak by som ním bol, presne viem, čo by som urobil...alebo teda, čo by som neurobil...
Vážený pán Čarnogurský, mám pre Vás návrh - nie, nejde o stávku. Ale i tak máte možnosť získať Vami spomínané červené z oblasti Rioja.
Dobry den, tymto Vas chcem ako jedneho z mala ludi, ktori sa postavili na moju stranu, pozvat na stretnutie obcanov.
a babráci... aké vhodnejšie označenie by ste našli pre učiteľov po tom, čo sa nechali zastrašiť a stiahli sa počas štrajku do bezpečia sociálneho dáždnika (s pár percentne navýšenou almužnou)...namiesto toho, aby vytrvali?
...rodič môže prísť minimálne na tri mesiace o prídavky na dieťa, ak sa dieťa: „previní proti školskému poriadku, za ktoré mu bolo uložené opatrenie vo výchove"... tak znie finálna verzia novely zákona o prídavku.
Mgr. Oto Žarnay, učiteľ na Obchodnej akadémii Polárna 1 v Košiciach, dal v mene Rady školy podnet na vysvetlenie účelu právnych služieb pre školu. Namiesto vysvetlenia dostal od riaditeľa školy výpoveď...
„Status učiteľa je otázka mnohých rokov. Rozhodujúce sú peniaze. Vzdelanie, intelekt je, žiaľ, takmer na dne spoločenského rebríčka. No situácia európska, slovenská je taká, že naozaj nie je navyše. Dať pedagógom to, čo by si naozaj zaslúžili, nie je v objektívnych možnostiach ekonomiky." odpovedal pán Mamojka redaktorke dennika SME na otázku, v čom robí minister školstva najväčšiu chybu, pre ktorú si nezískal učiteľov...hm
(ako tomu chlapíkovi) a nechcel by ich náhodou nazad, to by bol život! Mohol by som robiť čokoľvek a nemusel viac myslieť na nutnosť zarobiť peniaze a uživiť rodinu...
Na TA3 dnes prebehla správa o pôžičkách pre študentov, doktorandov i učiteľov. Priznám sa, nerozumiem celkom presne pointe :(
Prečítal som celý článok s vyššie uvedeným nadpisom (áno, máte pravdu, je to Nový čas, hanbím sa za to, ale zaujalo ma meno človeka, o ktorom tento článok bol. Nedávno sme s ním na našom portáli iní.sk robili rozhovor ako s jedným z najlepších riaditeľov). Zdvihol som telefón, lebo vždy je najednoduchšie, spýtať sa rovno.
Po novom sa na gymnáziá nedostanú žiaci s horším priemerom ako 2 a na stredné odborné školy s horším ako 2,75. Zamyslel som sa a musím uznať, že som v tom našiel kus pravdy...
Som zarytým odporcom kreditov a celej tej kreditománie. Myslím, že žiaden papier zo mňa nespraví lepšieho učiteľa. Sám som absolvoval nejaké školenie v oblasti informatiky, kde ma učili veci (PPT, word, excell...), ktoré v tom čase ovládali už aj moji malí tretiaci (vlastne oni už vedeli strihať hudbu a videá, robiť animované filmy a mnoho ďalších drobností :). Inak, v úvode školenia sme sa učili, ako zasunúť a vysunúť USB kľúč ;). Nevravím, že všetky tie školenia boli a sú takéto, ale viem o mnohých, ktoré účastníkom nedali nič viac, než zopár kreditov potrebných na zvýšenie platu (smiešne zvýšenie, povedzme si otvorene). Súčasný kreditný systém degeneruje vzdelávanie a osobný rast degraduje na honbu za kreditmi. Z môjho pohľadu je dôležité, čo si zo školenia človek odnesie a následne používa v praxi, preto nemyslím, že je rozumné hodnotiť účasť na akomkoľvek školení, ale jeho reálny dopad v triede.
Riaditeľka dala prácu synovi aj mužovi, školníkov robia deti (aj študenti si tento prípad všimli), alebo Košický učiteľ sa pýtal na faktúru školy, riaditeľ ho prepustil...alebo...veď to je jedno, riaditeľ, ako riaditeľ...všetci sú rovnakí :(