reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

reklama

Zo života

Redakcia SME sa musela zblázniť

Dávid Králik

Redakcia SME sa musela zblázniť

Vždy som tvrdil, že ak chce mať učiteľ v triede poriadok, mal by si stáť za slovom a nemeniť svoje rozhodnutia. Ja som pred temer deviatimi mesiacmi vyhlásil, že na blog.sme.sk už nikdy nebudem písať. Dnes som toto vyhlásenie porušil a netuším, či som neporušil aj nejaké pravidlo z blogerskeho kódexu. Ale poviem vám pravdu... Je mi to jedno, lebo niektoré veci človek skrátka musí!

  • 10. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 080x
  • 32
Milé supy, ak by som náhodou umrel,(upravené)

Dávid Králik

Milé supy, ak by som náhodou umrel,(upravené)

Blog s týmto názvom som práve vymazal.

  • 5. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 488x
Všetci chcú len peniaze! Prečo by som mal?...

Dávid Králik

Všetci chcú len peniaze! Prečo by som mal?...

Človek otvorí mail a tam naňho vybafne, vraj Anička bojuje o čas, pomôžme Aničke. Prečo by som mal pomáhať nejakej Aničke, ktorú som v živote nestretol?

  • 7. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 299x
  • 7
Je mi ľúto, nie som blázon!

Dávid Králik

Je mi ľúto, nie som blázon!

"Pán Králik?" "Áno, prosím?" "Volám ohľadne ponuky, ktorú som našiel na internete. Vraj ponúkate logopédiu priamo v škôlkach, čo je skvelé!"

  • 9. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 754x
  • 8
Je Energetické Centrum a.s.poň trochu chlap?

Dávid Králik

Je Energetické Centrum a.s.poň trochu chlap?

Vážený zákazník, informujeme Vás, že k dnešnému dňu evidujeme po splatnosti nasledujúce neuhradené záväzky v celkovej výške 156 Eur... ...bla, bla, bla......Zároveň si Vás dovoľujeme upozorniť, že v prípade neuhradenia Vašich záväzkov sa vystavujete riziku prerušenia poskytovania našich služieb a vymáhania pohľadávky treťou stranou (toto bolo hrubou kurzívou)....bla, bla, bla...V Bratislave...

  • 7. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 246x
  • 18
reklama
Gramatický "lúzer"

Dávid Králik

Gramatický "lúzer"

"Dávidko, zase tam máš more chýb," prehodila nedbanlivo moja žena po tom, čo mi skontrolovala práve napísaný diktát. "Čo znamená more?" opáčil som. "To znamená šestnásť a z toho viac ako polovica hrubiek," zabila ma nekompromisným číslom. Práve som končil vysokú školu pedagogickú a od ďalšieho roku som mal začať učiť ako prvostupniar. To jest aj slovenský jazyk. Nebolo, čo dodať.... Až na jediné. Hanba!

  • 6. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 986x
  • 9
Neznášam telesnú

Dávid Králik

Neznášam telesnú

Bolo skoro ráno a na detskom ihrisku temer nikoho. Asi sedemročné dievčatko so švihadlom v rukách sa po niekoľkýkrát rozplakalo. „Viki nerev, veď sa nič nedeje. Ak sa nenaučíš skákať na švihadle dnes, naučíš sa inokedy,“ konštatoval zúfalý ocino. „Ale ja sa to chcem naučiť dnes! A naučím sa!“ nedalo sa odradiť dievča a poháňané hnevom i revom, ctižiadostivo skúšalo skákať ďalej. Vždy, keď sa švihladlo bolestivo zachytilo o jeho nohy, nahnevalo sa ešte viac.

  • 25. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 12 271x
  • 92
Oznam

Dávid Králik

Oznam

"Oci, podpíšeš mi, prosím, oznamy?" Dňa 13.9.2011 vyučovanie končí o 10:15 hod. z dôvodu účasti učiteľov na prostestnom mítingu. "Veľmi rád."

  • 12. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 297x
  • 21
Čo si robil do druhej ráno? Kreslil som.

Dávid Králik

Čo si robil do druhej ráno? Kreslil som.

"Pripravte si papier a pero!" oznámil som stroho a počkal, kým splnia príkaz. "Dobre a teraz si všetci dajte ruky za chrbát!"

  • 11. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 702x
  • 4
na dlažbe

Dávid Králik

na dlažbe

Nehybne ležal na kamienkovej dlažbe. Cítil sa starý, unavený a ... úplne nepotrebný. Možno nedokázal všetko, čo na tomto svete dokázať mal, ale osud to už raz takto zariadil, a tak mu neostávalo iné, ako rezignovane a v tichosti čakať na svoj koniec...

  • 31. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 587x
  • 1
reklama
O zlostnej pani v električke a milej pokladníčke

Dávid Králik

O zlostnej pani v električke a milej pokladníčke

Na zastávke sa tlačí dav ľudí náhliacich sa do práce. Konečne. Prihrmela električka a dav sa vrútil dnu. Niekoľko šťastlivcov sa usalašilo na posledných voľných miestach. Najlepšie miesta, tie sedadlá pri oknách, ktoré sú v rámci dvojsedadiel, to už prirodzene neboli, no i tak to bolo lepšie, než sa tlačiť v stojacom dave...

  • 27. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 813x
  • 42
J.W.O.L.

Dávid Králik

J.W.O.L.

Drahý John, už tu nejakých pár rokov nie si a tak ťa chcem iba uistiť, že som nezabudol......každý deň pozorujem Ako sem prichádza slnko...

  • 8. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 200x
  • 8
Ak nedokážeš prijať vlastnú slabosť

Dávid Králik

Ak nedokážeš prijať vlastnú slabosť

Viedeň 3.12.2010 (17:30). Vonku husto sneží. Nastupujem do lietadla smerujúceho do Londýna. Meškanie je minimálne. Lietadlo sa pomaly rozbieha, no vzápätí zostane stáť. K ľavému krídlu príde akési vozidlo, nie je to auto, skôr čosi ako mininákladiak. Objavia sa niekoľkí technici. Neviem, čo presne robia, ktosi tvrdí, že musia na krídlach niečo rozmraziť, ale neviem, či to je fakt pravda. O pár minút sa opäť rozbiehame a potom znovu stojíme.  Scenár s technikmi sa opakuje ešte niekoľkokrát. Napokon sa predsa len rozbehneme do postačujúcej rýchlosti, aby sa lietadlu podarilo odlepiť od zeme. Nastáva tiesnivé ticho. Mám pocit, že cítim pod kolesami hrudy snehu. Odrazu si uvedomujem, že toto by mohol byť... Koniec...

  • 5. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 053x
  • 27
Kto sa neodváži bojovať za svoju slobodu, nezaslúži si ju...

Dávid Králik

Kto sa neodváži bojovať za svoju slobodu, nezaslúži si ju...

"Zajtra si prineste hračky a sladkosti," znel strohý oznam na tabuli, ktorý si spolu so zadaním domácej úlohy poznačili moji žiaci do svojich malých slovníčkov.

  • 16. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 19 785x
  • 409
Už sa niet čoho báť...

Dávid Králik

Už sa niet čoho báť...

Vchádzam do triedy. Namiesto obvyklého miesta vpredu si to zamierim do poslednej lavice. Ticho si sadnem a pozorujem nového učiteľa. Je fakt dobrý.

  • 15. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 667x
  • 18
reklama
Július

Dávid Králik

Július

Schyľovalo sa ku koncu vojny, môj otec mal každú chvíľu prísť na svet a jeden z posledných deportačných vlakov opustil stanicu. Neviem koľko v ňom bolo ľudí a neviem ani to, čím sa títo ľudia previnili, že ich fašisti poslali na smrť. Viem len toľko, že jedným z tých ľudí bol môj starý otec...

  • 29. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 555x
  • 12
strelba v Blave

Dávid Králik

strelba v Blave

...nejaky chlapik vraj beha po Devinskej a striela zo samopalu, budte vsetci opatrni... uz je vraj po vsetkom, ale...myslim, ze po takejto tragedii nikdy nemoze by po vsetkom...aspon nie pre tych, ktorych sa to bezprostredne tykalo... uprimnu sustrast...

  • 30. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 523x
  • 17
A to si nemyslíte, že sa vás tie deti budú báť?

Dávid Králik

A to si nemyslíte, že sa vás tie deti budú báť?

Sedel som pred nimi, cítiac svoj neuveriteľný zápach. Dva týždne strávené v parku, s minimálnou hygienou, dostatkom alkoholu, cigariet a flámovania, urobili svoje. Boli tuším traja a v prvom momente sa nezmohli ani na slovo. Čakal som, čo bude. Čas od času som sa škriabal v dlhých, polepených vlasoch...

  • 5. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 060x
  • 56
Učiteľ nútil žiakov vstupovať na smradľavé toalety

Dávid Králik

Učiteľ nútil žiakov vstupovať na smradľavé toalety

Ak toto nie je šikana, tak potom čo?

  • 13. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 895x
  • 11
Zmaľovali ma, ako zákon káže,

Dávid Králik

Zmaľovali ma, ako zákon káže,

ale dobre mi tak...

  • 23. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 755x
  • 13
reklama
SkryťZatvoriť reklamu