reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

reklama

...cestou ma vanie...

Či ste na Slovensku alebo v Južnej Afrike

Dávid Králik

Či ste na Slovensku alebo v Južnej Afrike

„Počujte a nie je tu medzi vami príliš veľká rivalita?" pýtam sa zvedavo. „Ani nie," dostávam ležérnu odpoveď od vysokého štíhleho černoška. „Aleeeee....ako je  možné? Veď ste najlepší z tohto kontinentu?" Dávid, ja som aktuálne tu a chcem sa dostať sem," ukazuje mi ten nešťastník prstom najskôr bod A a potom bod B.

  • 26. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 009x
  • 0
bez servítky (by som to nedal)

Dávid Králik

bez servítky (by som to nedal)

"Viki?" "Áno?" "Môžem si požičať od teba pero?" "Jasné, je na stole, vedľa krížoviek." "Dík." "Nie je za čo." ...Vyťahujem servítku, lebo obyčajný papier nikde nevidím a začínam písať. "Čo to píšeš?" spýta sa ma moja žena a ja len mávnem rukou, že také malé postrehy a somariny, ktoré sa mi snáď raz budú hodiť.

  • 11. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 321x
  • 4
Smútok Červeného námestia

Dávid Králik

Smútok Červeného námestia

Vo vstupnej hale sa tislo mnoho ľudí. Hlučnú chôdzu prerušovali výkriky a pípanie kontrolných aparátov. Podchvíľou sa ozval štebotavý zvuk, ako keď v kasíne vyhráte "jackpot", to keď sa niekto pokúsil prejsť načierno.

  • 31. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 132x
  • 2
Pochybnosť

Dávid Králik

Pochybnosť

Vybral som sa len tak, bez dôvodu, na prechádzku k moru (aj keď priznajme si, „len tak, bez dôvodu“ človek nerobí vlastne nič a nesmieme zabúdať na to, že i vlastná prechádzka môže byť tým dôvodom, pre ktorý človek prinúti svoje nohy kráčať po kamenistej pláži.), ale isté je, že som vo chvíli začiatku svojej prechádzky vnímal túto, ako nezištnú, bez hlbšieho zámeru.

  • 7. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 689x
  • 3
:

Dávid Králik

:

Je krátko po ôsmej. Ulica je zaliata ranným slnkom, ktoré sa nenútene venuje črepinám z fliaš od piva, porozhadzovaným všade navôkol. Kde tu sa objaví žobrák. Zametači sa snažia rýchlo odpratať všetko to nepotrebné sklo. Chvíľu ich pozorujem. Pracujú mechanicky z každého pohybu je jasné, že túto činnosť vykonávali najmenej tisíckrát..Moju pozornosť upútal mladý pár. Žena tlačí kočík s uplakaným krpcom. Vedľa nej kráčajú muž a syn. Otec na čosi ukazuje a pritom horlivo vysvetľuje. Syn chápavo prikývne..

  • 30. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 446x
  • 9
reklama
Roma

Dávid Králik

Roma

V troch "cestovateľských blogoch" by som rád (teda okrem fotografií a množstva zaujímavých citátov z knihy Pán Prsteňov) poukázal na tri, podľa mňa významné rozdiely, pre ktoré uprednostňujem Pána Prsteňov pred Narniou: Po Spoločenstve prsteňa v Plovdive a Dvoch vežiach v Belfaste prichádza Grand Prix v Ríme a Návrat kráľa...

  • 5. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 075x
  • 8
Belfast

Dávid Králik

Belfast

V troch "cestovateľských blogoch" by som rád (teda okrem fotografií a množstva zaujímavých citátov z knihy Pán Prsteňov) poukázal na tri, podľa mňa významné rozdiely, pre ktoré uprednostňujem Pána Prsteňov pred Narniou: Po Plovdive prichádza postreh druhý, tentokrát z Majstrovstiev sveta v Belfaste:

  • 25. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 842x
  • 10
Plovdiv

Dávid Králik

Plovdiv

V troch "cestovateľských blogoch" by som rád (teda okrem fotografií a množstva zaujímavých citátov z knihy Pán Prsteňov) poukázal na tri, podľa mňa významné rozdiely, pre ktoré uprednostňujem Pána Prsteňov

  • 19. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 166x
  • 7
Dublin a tak

Dávid Králik

Dublin a tak

Satelity sú v šerme akousi predzvesťou svetového pohára. Obvykle sa na nich zúčastní aj niekoľko lepších šermiarov, no väčšiu časť účastníkov tvoria pretekári danej krajiny, či z blízkeho okolia. Turnaje majú priateľskejšiu atmosféru, než klasické „sveťáky“, nakoľko tam v podstate o nič nejde (Len niekoľko najúspešnejších získa zopár bodov do aktuálneho rebríčku svetového pohára).

  • 12. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 790x
  • 5
Obrázok blogu

Dávid Králik

Letmý pohľad na dejisko Majstrovstiev Európy v šerme... vlastne dva pohľady.

  • 13. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 19
reklama
„Dorogie druzia,

Dávid Králik

„Dorogie druzia,

i pripime my na čempiona mira...“ Predo mnou litrovka vodky, presnejšie povedané pred každým zhruba zo stovky hostí v preplnenej „putike“...

  • 8. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 533x
  • 15
"S židy se nepřegráva"...

Dávid Králik

"S židy se nepřegráva"...

iba ak občas...

  • 23. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 480x
  • 26
Čo má spoločné McDonald´s a Katedrálny kostol sv. Petra a Pavla

Dávid Králik

Čo má spoločné McDonald´s a Katedrálny kostol sv. Petra a Pavla

Veľa toho nie je no, čosi predsa :o)

  • 8. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 361x
  • 9
O jednej túlavej mačke z Beleku a tak...

Dávid Králik

O jednej túlavej mačke z Beleku a tak...

Let prebehol úplne v pohode, teda ak nerátam to, že som spal na letisku. Bleskovo odkladám veci do hotela a švihom do haly. Nasleduje niekoľkohodinové stretnutie rozhodcov, počas ktorého sme upozornení, aby sme sprísnili kontrolu veľkosti vodivých elektrických viest (tie totiž  slúžia počas šermu fleuretom, ako jediný platný povrch – terč) a viac trestali priestupky ako zakrývanie platného povrchu, otáčanie sa, zrážky…(ako sa neskôr ukázalo, i tak to väčšina rozhodcov ignorovala)

  • 20. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 682x
  • 13
Venezia a Pisa jedným vrzom :o)

Dávid Králik

Venezia a Pisa jedným vrzom :o)

Minulý rok som písal o tom, ako šiel istý Králik so Zajkom na skusy do veľkého sveta. Tento rok som Zajka vymenil za Králika :o)

  • 6. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 925x
  • 16
reklama
...veľrybia pieseň z Budapeši...

Dávid Králik

...veľrybia pieseň z Budapeši...

V Budapešti sa minulý víkend konal svetový pohár (Grand prix) v šerme kordom. Mal som tú česť zúčastniť sa ho ako rozhodca, tak mi dovoľte len taký letmý pohľad a počuv...

  • 25. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 321x
  • 13
reklama
SkryťZatvoriť reklamu