reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

reklama

Etika u mňa v triede :o)

Vy nepoznáte Maťa Chovanca ?!?

Dávid Králik

Vy nepoznáte Maťa Chovanca ?!?

Maťko Chovanec je veľmi sympatický tretiak zo Žiliny. Je priateľský, rád pozerá telku a hrá futbal. Má kratšie hnedé vlasy, tiež hnedé oči a...a hlavne šibalský úsmev...

  • 16. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 13 318x
  • 37
Zadržanému bratislavskému učiteľovi hrozí až osem rokov väzenia

Dávid Králik

Zadržanému bratislavskému učiteľovi hrozí až osem rokov väzenia

Dnes, krátko po ôsmej, zadržala polícia SR učiteľa, ktorý nelegálnym spôsobom sťahoval a následne šíril filmy na internete. Ako ďalej uviedla pre Aktuality.sk hovorkyňa Prezídia Policajného zboru SR: „Zadržanému hrozí trest odňatia slobody až do výšky osem rokov.“

  • 11. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 18 573x
  • 115
Žiaci sa v triede bili a učiteľ sa iba prizeral

Dávid Králik

Žiaci sa v triede bili a učiteľ sa iba prizeral

Kde je príčina takejto situácie? Ide o demotivovanosť učiteľa? Alebo nebodaj o jeho nedostatočnú kvalifikovanosť? Ktoho vie...

  • 17. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 288x
  • 25
Stopercentne istá výhra!

Dávid Králik

Stopercentne istá výhra!

"Decká, toto mi doma ostalo a neviem, čo s tým," zahlásil som počas prestávky znudene. Decká stíchli. Veci, ktoré už som nepotreboval, ich zjavne zaujali.

  • 8. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 14 890x
  • 41
Veríš mi?

Dávid Králik

Veríš mi?

"Dnes sa opäť budeme venovať dôvere," oznámil som deckám, nastúpeným v neporiadnom rade. "Zase plachta?" spýtali sa viacerí, neskrývajúc svoje nadšenie. "Nie, nie, dnes som plachtu nechal doma. Ale mám tu špongiu," zahlásil som a zatváril sa záhadne.

  • 4. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 592x
  • 6
reklama
._ _./._./_ _ _/_.../._.././_ _

Dávid Králik

._ _./._./_ _ _/_.../._.././_ _

"Nech sa páči," vravím na začiatku etiky a so škodoradostným úsmevom podám deckám papierik s nasledujúcim odkazom: "_._ /._/_ _../_../_._ _//._ _./._./_ _ _/_.../._.././_ _//_ _/._//._./.././..././_./.././/"

  • 27. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 627x
  • 26
Keď sa učiteľ v triede bojí

Dávid Králik

Keď sa učiteľ v triede bojí

Ako vravieva môj kamarát Peterko, každý z nás má niekedy strach...tak prečo by som mal byť práve ja výnimkou? Ale aby som nechodil okolo horúcej kaše...dnes som sa v triede pár sekúnd bál...

  • 21. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 645x
  • 27
Učiteľ - ignorant

Dávid Králik

Učiteľ - ignorant

Sucho som prebehol očami triedu a začal vysvetľovať, ako sa veci majú s tými štvoruholníkmi. Pripomenul som, čo sme si vraveli o susedných a protiľahlých stranách a následne som informoval decká, že novým pojmom sú pre nás uhlopriečky.

  • 23. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 417x
  • 10
Ten obraz v zrkadle, to nie som ja...

Dávid Králik

Ten obraz v zrkadle, to nie som ja...

"Dnes sa budeme venovať prekladu z jazyka anlického do slovenčiny,"oznámil som deťom a nebudem cteného čitateľa klamať, že decká v triede z toho nejako extra nadšené neboli. "Ale veď máme mať etiku!" volali rozhorčene.

  • 15. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 688x
  • 13
"Já chci své maso"

Dávid Králik

"Já chci své maso"

Dnes bola skvelá angličtina...alebo to ani nebola angličtina? V podstate nič nové na svete. Priniesol som na angličtinu zmrzku a vysvetlil deckám, že sa zahráme na zmrzlináreň, pričom ja budem ujo zmrzlinár a oni zákazníci. (To, že okrem "angliny", ide tak trochu aj o etiku, som im zabudol povedať :o)))

  • 2. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 005x
  • 15
reklama
Ozaj, ako vyzerá vlastne sneh?

Dávid Králik

Ozaj, ako vyzerá vlastne sneh?

Neisto kráčam k prednej lavici. "Samko, žiacku!" Natiahnem ruku, aby som si vzal požadovaný dokument, no ruka obíde naprázdno. Raz, dvakrát. Znervózniem. Napokon sa mi to predsa len podarí a  tackavo sa vraciam späť pred triedu.

  • 12. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 092x
  • 30
V krajine ticha

Dávid Králik

V krajine ticha

Na mojich hodinách je často rušno, niekedy až príliš. Dnes bolo hrobové ticho. Nikto nepreriekol ani slovka, dokonca ani ja.

  • 4. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 756x
  • 9
Jasmínkin reparát

Dávid Králik

Jasmínkin reparát

„Dobré ráno, mohol by som si na chvíľu požičať Adama?“ „Čo zas vyviedol?“ Adam, je živý štvrták, ktorý kde - tu čosi vyparatí, preto ma protiotázka kolegynky vôbec neprekvapila. Rýchlo som ju uistil, že je všetko v najlepšom poriadku a vyšiel aj s Adamom von zo štvrtáckej triedy.

  • 7. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 10 460x
  • 38
Moje decká už vedia...a vy?

Dávid Králik

Moje decká už vedia...a vy?

"Zajtra nás čaká posledná etika. Porozmýšľajte, ktoré hry by ste sa chceli zahrať. Hoďte mi to na papier a odovzdajte do desiatej."

  • 10. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 981x
  • 18
Naše počítačové zručnosti vymeniť za prdy a grgy? Ani nápad!

Dávid Králik

Naše počítačové zručnosti vymeniť za prdy a grgy? Ani nápad!

"Prečo by sme mali tých Holíčanov učiť našim trikom na počítačoch?" rozhorčovali sa moji malí prďoláci, keď som ich informoval, že ako oplátku za "holíčske telo", naučíme Holíčanov čosi z načich počítačových zručností. "Ani nápad!" zakončil ktorýsi z nich.

  • 3. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 020x
  • 2
reklama
Otravná alergia

Dávid Králik

Otravná alergia

Alergia je riadna pliaga. Len tak, z ničoho nič máte plný nos, ba aj oči sa vám začervenajú a začnú slziť...

  • 24. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 722x
  • 6
Dávid, čo blbneš?

Dávid Králik

Dávid, čo blbneš?

"Open your books and..." "Dávid, čo blbneš? Veď máme matematiku!" ozval sa ma prekvapene ktorýsi z mojich šušníkov.

  • 13. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 249x
  • 29
ťahák

Dávid Králik

ťahák

Nerobím to často...vlastne to nerobievam nikdy, ale dnes som proste veľmi chcel, aby aj tí slabší žiaci napísali dobre päťminútovku. Tak som dal niektorým z nich spolu s písomkou ťahák.

  • 6. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 129x
  • 32
Zavaž mi střevíček

Dávid Králik

Zavaž mi střevíček

"Bol to môj prvý deň na detskej ortopédii. Vošiel som do nemocničnej izby, kde som na posteli uvidel sotva desaťročného chlapca. Nemal ruky, len akési kýpte..."

  • 19. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 420x
  • 14
Kapitoly zo štvrtáckej etiky (Časť šiesta: Tím dokáže viac...)

Dávid Králik

Kapitoly zo štvrtáckej etiky (Časť šiesta: Tím dokáže viac...)

Po dlhšej odmlke som sa opäť dostal ku kapitolkám zo štvrtáckej etiky. V učiteľských novinách sa to nejako politicky skomplikovalo a tak som sa rozhodol pokračovať v opisoch našich etických šialeností inde :o). Pre sitotu uvádzam aj tu, na sme.blogu, jeden nikdy nevie, kam tí učitelia zabrúsia :o)))

  • 25. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 373x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu